Ook ik heb de eerste stap gezet...

Author:
bange_mus
Posted:
ma, 06/12/2006 - 17:21
Ik ben er ook 1 van het bekende verhaal: ontzettend bang voor de tandarts, altijd al geweest, als kind door overgevoeligheid van het mondgebied, later voor de pijn van de behandeling van de combi niet al te beste tanden en niet goed genoeg verzorgd. Ik ben enkele jaren terug naar de tandarts geweest en heb toen alles laten repareren. Met heel veel pijn en moeite. De enalaatste behandeling was een ramp. Een wortelkanaalbehandeling van een kies die uitliep op veel pijn en een tandarts die de week erna blijkbaar op vakantie was (had ie wel even mogenzeggen!). Met lood in de schoenen in mijn studiestad een tandarts gezocht en daar naartoe om te vragen wat er moest gebeuren. Maar 1 optie: trekken. Om van de pijn af te zijn maar laten doen en meteen de kies ernaast die ik eigenlijk in december zou laten trekken (maand later) omdat ik dacht: dan maar 1 keer veel pijn. Hij eerst moeilijk doen dat ie geen inkomsten van mijn tandarts weg wilde halen. Waar gaat het dan om: een klant goed helpen of een klant 2 keer laten creperen ivm inkomsten? Heb hem dus toch gezegd ze allebei te trekken. En spijt achteraf! Hij kwam echt aan met zo'n ouderwetse tang en was niet echt zachtzinnig... (had ik toen maar geweten van die kliniek in Kerkrade, die was nl. niet ver van mijn studiestad...) Daarna hoefde ik dus niet meer naar mijn eigen tandarts voor die kies, en die heb ik dan ook afgebeld. Reactie: kom wel over een half jaar terug. Na zo'n 6 maand brak er een stuk van een kies af, dus ik weer met lood in de schoenen bellen: ja hoor, tandarts weer op vakantie... en daarna durfde ik niet meer. Nu is het van kwaad tot erger gegaan en durf ik niet meer naar mijn oude tandarts (sta er waarschijnlijk niet eens meer in het systeem). Ik heb hem toch geprobeerd met zweet in de handen en al trillend te bellen, 4 keer in de afgelopen week en kreeg steeds een bandje, we zijn er niet, bel dan en dan... Dat hielp natuurlijk niet echt. Dus ik ben verder gaan zoeken en heb een angsttandarts hier in de buurt gevonden, die blijkbaar ook met Narcose werkt en nieuwe klanten aanneemt (Kerkrade en Alphen ad Rijn zijn erg ver weg). Ik heb net een bericht achtergelaten of ze me wat info kunnen geven. Er moet nu toch echt wat gebeuren en ik hoop dat ik nu een tandarts tref die wel met angstige patiënten om kan gaan..
Moon

Beste bange mus,

Wat ben jij ontzettend dapper zeg! Heel goed van je dat je zelf zoveel actie ondernomen hebt om geholpen te worden. Ik hoo pdat je bij een goede nieuwe tandarts terecht komt en dat ze je snel bellen. Heel veel sterkte!!!!

:smt006
ma, 06/12/2006 - 18:00 Permalink
bange_mus

Ik heb bericht terug gekregen en ik heb het idee dat ze me daar kunnen gaan helpen. Ik heb net een mailtje gestuurd dat ik een afspraak wil maken. Met heel wat minder zweet dan de keren dat ik probeerde te bellen. Dat is dus een aanrader voor elke angsttandarts: zorg dat cliënten een afspraak per mail kunnen maken! Nu afwachten of ik wat terug hoor.
di, 06/13/2006 - 19:17 Permalink
bange_mus

Ik heb inderdaad snel wat gehoord en moet maandagmiddag al daar zijn voor een intake gesprek. Ondanks dat ik het doodeng vind ben ik toch blij dat ik er zo snel terecht kan, als er dan toch iets moet gebeuren, wil ik het het liefst zo snel mogelijk achter de rug hebben.
vr, 06/16/2006 - 08:43 Permalink
bange_mus

Nog een paar uur en dan moet ik... en ik heb het gevoel dat mijn maag zich nu al omdraait :( Toch maar doorbijten, want zo kan het echt niet langer... Hoop dat ze een beetje begripvol zijn daar...
ma, 06/19/2006 - 10:56 Permalink
bange_mus

Nou, ik ben geweest... en het was net zo erg als ik verwachte en ook niet, ik zat flink te zweten in de tandartsstoel en ja hoor, ik kon de waterlanders niet tegenhouden. Maar gelukkig stelde de assistente me op mijn gemak en werd duidelijk gemaakt dat er vandaag alleen gekeken werd. Mijn ondergebit viel mee, daar zitten 2 kleine gaatjes, mijn bovengebit is zoals ik al verwachte een ramp. Maar uiteindelijk viel het me toch mee. Er moeten aardig wat kiezen getrokken worden, maar mijn 6 voortanden blijven staan (zitten overigens wel gaatjes in maar dat valt te repareren). Daarnaast mogen er waarschijnlijk 2 of 3 kiezen blijven staan. De rest moet er uit en dan krijg ik een plaatje. Minder erg als ik verwachte, want ik dacht dat alles eruit moest en ik een volledige prothese moest. Over 2 weken moet ik er weer naar toe (aangezien ik volgende week zelf niet kan, anders kon het dan al, wel fijn, die snelle service, als het toch moet, dan maar direct). Er zijn ook foto's gemaakt, ik hoop dat die dezelfde uitslag geven als de tandarts vandaag zei... Nou ja, ik wacht wel af, ik heb de eerste stap gezet, de rest gaat me ook lukken. Hoop ik...
ma, 06/19/2006 - 16:05 Permalink
bange_mus

Maandagochtend moet ik naar de tandarts. Ik ben nu al zenuwachtig. Ik hoop dat ik mezelf wat beter onder controle kan houden dan de vorige keer :( Ondanks dat ik bang ben hoop ik dat hij start met de gaatjes in mijn voortanden. Die zijn zo lelijk om te zien... Ik weet dat het moet, maar volgens mij is de Mount Everest beklimmen een makkelijkere opgave :-?

Ik ga eerst maar proberen te genieten van 2 dagen zon en niet op te zien tegen maandag...

Groetjes bange mus
vr, 06/30/2006 - 23:15 Permalink
bange_mus

Ben net terug en ben ook best trots op mezelf. Heb me heel wat beter gehouden dan de vorige keer, ondanks dat ik nog steeds lag te beven in die stoel. Hij heeft mijn voortanden gerepareerd en daar ben ik wel heel blij mee. De verdoving begint langzamerhand uit te werken en ik vrees dat ik er nog wel last van krijg vandaag :( maar het ziet er in ieder geval een stuk beter uit :D . Het voelt nog wel erg vreemd op dit moment, zal ook wel weer wennen.

Volgende week de volgende afspraak... :(

Groetjes bange mus
ma, 07/03/2006 - 11:16 Permalink
scaredycat

Hartstikke goed joh!

De verdoving begint langzamerhand uit te werken en ik vrees dat ik er nog wel last van krijg vandaag

Dan kun je het beste VOOR de verdoving uitwerk vast een (paar) pijnstiller(s) nemen, dan zijn die al werkzaam voor de verdoving dat niet meer is.
ma, 07/03/2006 - 13:31 Permalink
bange_mus

Dat had ik al gedaan direct nadat ik bij de TA weg was (tja, angsthaas he...) :D En ik denk dat ik meer last had van het onwennige gevoel van de verdoving die aan het uitwerken was en het wegvloeien van de spanning dan dat ik echt pijn had. De verdoving is nu helemaal uitgewerkt (toch wel prettig moet ik zeggen) en heb (nog) nergens last van.

:smt006 bange mus
ma, 07/03/2006 - 13:44 Permalink
astrid36

morgen ga ik naar de tandarts naar een nieuwe en ik ben poep bang,maar ik ga wle als ik de berichtjes lees van bange muts dan is mijn verhaal bijna het zelfde

ik krijg wel gelijk een behandeling na de intake gesprek,want als ik eerst een controle krijg ben ik bang dat ik niet meer ga.
ze gaan gelijk wat aan mijn voortanden doen daar zitten gaatjes in,zucht

ik hoop dat alles goed gaat

gr
ma, 07/03/2006 - 17:27 Permalink
bange_mus

Lieve Astrid,

Nou, dan zal ik je een hart onder de riem steken :D Nadat de verdoving was uitgewerkt nergens last van gehad. Heb gewoon lekker gegeten zonder pijn en ook de behandeling viel uiteindelijk mee. Door de verdoving voel je echt niets, behalve dan dat er iets gebeurd Geen pijn en ook niet wat ze doen). Het is nu alleen even wennen dat er geen gaatjes meer in zitten. Maar als ik in de spiegel kijk ben ik er heel erg blij mee. Nu de rest nog... Let wel: de angst is echt nog niet weg, maar dit is zo vele beter als met mijn slechte gebit van hiervoor. Ik was ook blij dat de tandarts rustig de tijd nam.

Heel veel succes morgen Astrid!

:smt006 bange mus
ma, 07/03/2006 - 18:47 Permalink
astrid36

dankje voor je lieve berichtje mus

ik begin nu wat banger te worden,maar was jij lang bij de tandarts?
maar ik ben blij als het morgen achter de rug is en ik vollop kan lachen,maar eerst die stoel inkruipen he.
ma, 07/03/2006 - 22:22 Permalink
bange_mus

Hoi Astrid,

Als het goed is heb je alles nu al achter de rug. Hoe is het gegaan?

Ik heb voor een grondige renovatie van 6 tanden ongeveer 30 minuten in de stoel gelegen. Dat viel me best mee. Maar toch, i, ken het, alleen al het gevoel op die stoel te moeten... Ik hoop dat het je ene beetje is meegevallen!

gr. bange mus
di, 07/04/2006 - 20:05 Permalink
myrica

hoi bange mus

ik vind het echt heel erg goed van je
en zeker dat je de stap heb durfen zetten
ik ben echt trots op je
groetjes myrica
wo, 07/05/2006 - 09:57 Permalink
astrid36

Hai Mus

Ik ben geweest,en mijn wreldje is ingestort.
Ik kreeg wel een hele leuke aardige tandarts,die man heeft de tijd en deed goed zijn best mij op mijn gemak te stellen,hij heeft mijn gebit onderzocht en verder niks gedaan,hij vond het wel heel erg goed dat ik de stap heb genomen,maar ik kreeg de schrik van mijn leven ik heb daar tranen gehuild.
Na de onderzoek kreeg ik te horen dat ik een vreselijke extreme tandsteen heb,wat ik zo verder niet kan zien maar flink onder mijn tandvlees zit en aan lekker alles wegvreet en ook mijnbrug pffffff ik snapte eerst niet wat hij bedoelde,maar ik heb altijd al opgetrokken tandvlees gehad ook toen ik naar de tandarts ging,maar nu is het zo erg dat mijn wortels zo bloot komen te liggen,en er zit al wat tanden iets los,ik heb niet eens rotte tanden,der zitten 2 gaatjes en 1 is iets donkerder omdat het loszit.Maar nu gaat hij proberen te redden wat er te redden valt,en de kans van een gebit zit er ook in,wat voelde en voel ik mij klote zeg als een kind zat ik te huilen,van angst en schrik,hij heeft mij wel het 1 en ander uitgelegd ,maar dat vergeet je voor een deel,wel 21 augustus moet ik terug komen voor een gesprek,en gaan ze de foto`s bespreken,en ze gaan kijken en meten hoeveel brug ik nog over heb.En dat gaan we kijken wat we moeten doen,want het gaat een hele lange weg worden,of een korte voor een gebit.

dit was dus mijn eerste bezoekje bij de tandarts,dit was alles wat ik mij niet kon bedenken,ik zit vreselijk in de rats.Ookal beurde de tandarts mij op door te zeggen hoe goed hij het vind dat ik ben gekomen.en dat ik het allemaal wil aangaan,samen met hem.

sow dit is mijn berichtje

groetjes
do, 07/06/2006 - 09:39 Permalink
Gretha

pfff

knap dat je toch gegaan bent maar erg jammer dat je zo geschrokken bent van alles
kan t me heel goed voorstellen dat je daar niet aan denkt van te voren!!

ik hoop dat je toch naar de ta gaat 21-8 om en dat t je gaat lukken met de hele behandeling!!

sterkte en succes!
do, 07/06/2006 - 09:49 Permalink
astrid36

Hai

Ik heb mij wel echt voorgenomen om wel te gaan.
Ik hou je(jullie )ook op de hoogte,tis gewoon nu ff jammer dat de vakantie er tussen zit,maar wel even lekker voor mij,aankomend weekend is hier kermis en ik ga dna lekker feesten en het van mij afzetten.
Maar de 21ste gaan dat doe ik wel,ik wil en ik hoop dat alles toch nog goedkomt,hoe bang ik ook ben.

gr astrid
do, 07/06/2006 - 09:54 Permalink
scaredycat

Hey Astrid,

Goed dat je gegaan bent.
Ik denk dat je het toch wel getroffen hebt
met je TA, ondanks het slechte nieuws.

Ik zal voor je duimen de 21ste augustus.

Groetjes,
JAN
do, 07/06/2006 - 11:01 Permalink
bange_mus

Hoi Astrid,

Ik kan me voorstellen dat het een tegenvaller is als je zo'n bericht krijgt! Zo te horen is je tandarts wel begripvol en gaat hij echt zijn best doen je te helpen. Hopenlijk lukt het in ieder geval om voor je bruiloft het noodzakelijkste deel te repareren.

Ik hoop dat je ondanks dit alles toch van de zomer gaat genieten en heel veel succes op 21 augustus.

gr bange mus :smt006
do, 07/06/2006 - 22:48 Permalink
bange_mus

Morgen is het weer zo ver :(. ik hoop dat het net zo meevalt als de vorige keer (betwijfel het, maar toch). Ik wil een mooi en volledig gebit, dan moet ik er ook maar wat voor over hebben. Ben nl. nog steeds blij met mijn "gerepareerde" voortanden. Nu de volgende stap. Hoop dat ik binnen een maand alles erop heb zitten, zodat ik weer breeduit kan lachen :D
zo, 07/09/2006 - 10:26 Permalink
Elvia

Heel veel succes morgen! Zal aan je denken hoor en denk maar aan het vooruitzicht dat je straks weer mooi kan lachen, dat maakt alles weer goed!

Groetjes, Elvia
zo, 07/09/2006 - 11:04 Permalink
bange_mus

Ben weer terug, en ben nu de wortels van een afgebroken tand kwijt. Er zit dus schot in. Hij heeft ook de laatste bijwerking aan mijn voortanden gedaan en mijn linker hoektand ziet er nu beter uit dan hij heeft gedaan isnds mijn 12e ofzo :D Ik heb op dit moment ook geen last van die getrokken tand/wortel, dus eigenlijk ben ik best wel happy. Maar wat blijft het doodeng in die stoel! Volgende week opnieuw voor de volgende stap (2 kleine gaatjes in het ondergebit en het trekken van de volgende kies/wortels)

groetjes bange mus :smt006
ma, 07/10/2006 - 15:37 Permalink
scaredycat

Hartstikke goed van je!

Het hoeft niet snel te gaan, als het maar gaat.
En zo te lezen gaat het bij jou best goed nu.

:smt121 APPLAUS :smt121
ma, 07/10/2006 - 17:04 Permalink
bange_mus

Ik weet gewoon dat het moet. Dus ik heb niet echt keus. Maa rik moet zeggen dat ik er de nacht voor het bezoek slecht van slaap (ben nu ook weer dodmoe daardoor). En het moment om uit de auto te stappen stel ik ook nog steeds zo lang mogelijk uit als ik op de plek van bestemming ben. Ook kun je m'n nagels nog in mijn handpalmen zien. Geloof dat ik een beetje te gespannen in de stoel lag...
Ik denk dat het minst leuke moment trouwens nog komt: de rekening :lol: Maar tot die tijd zet ik stug door en hoop ik in september te kunnen lachen met een volledig en heel gebit :smt003

Ik heb nu nog geen last van die getrokken tand, hoop dat dat zo blijft...
ma, 07/10/2006 - 19:53 Permalink
bange_mus

Er zit even een pauze in het hele gebeuren, de tandarts heeft vakantie en de laatste afspraak is in overleg verzet. Dus midden augustus kan ik weer terug voor de volgende behandeling. Nou ja, er zijn ergere dingen, moet intussen ook nog naar de huisarts om enkele moedervlekken weg te laten halen, hoeft dat in ieder geval niet op dezelfde dag. En ik weet gewoon zeker dat ik ergens dit jaar weer kan lachen met ene volledig gebit, da's ook wel zo prettig.
za, 07/22/2006 - 15:33 Permalink
saskia27

jeetje bange- mus. goed van je hoor hoe het allemaal gaat. als ik jou verhaal zo hoor kan ik maar aan 1 ding denken..... ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat maar ik ben bang van niet.

je mag nee je moet trots op jezelf zijn. petj af en bendankt voor je lieve berichie wat je schreef
wo, 08/02/2006 - 23:09 Permalink
bange_mus

Vandaag mocht ik na de vakantiestop weer opdraven... en was weer doodzenuwachtig. Heb bijna de hele behandeling liggen trillen in de stoel, en dat terwijl ik niet eens echt pijn had ofzo... held die ik ben :( Nou ja, ik ben in ieder geval een beetje verstand kwijt (hou niets meer over zo :P ) en heb eigenlijk nergens last van nu. Alleen direct na de behandeling een pijnstiller gehad en het irritantste was het gevoel dat de verdoving uit begon te werken. Hoop dat dat ook zo blijft. Volgende week weer, dan aan de andere kant mijn verstand laten verwijderen... Ik vrees dat ik op deze manier ook nog wel even bezig ben (steeds kleine stukjes en er moet toch nog wel wat gebeuren). Ik hoop toch wel ergens in september klaar te zijn met het geheel. En dan weet ik zeker dat ik direct een afspraak ga maken voor controle over 6 maanden. Dan heb ik dat al gehad, ik vind de eerste afspraak maken nog steeds het moeilijkst en als ie er al staat dan moet ik gewoon. Ik hoop dus dat dat kan. Maar ik moet zeggen, ondanks alles wat er moet gebeuren kijk ik er steeds minder tegenop. Leuk zal het wel nooit worden, maar het is niet meer zo dat ik er een week lang slecht slaap omdat ik weer naar de TA moet. Dat is ook wel prettig. En ik ben nu toch wel blij dat ik me niet onder narcose heb laten behandelen of met lachgas, want dan blijf ik bang en veranderd er nog niets. Ik ben in ieder geval bilij met mijn nieuwe TA en de assistente. Die stralen vele rust uit en de TA stopt ook direct als ik dat aangeef. Dat was wel anders bij mijn oude TA, dus ben blij dat ik overgestapt ben. Enne, ik hoop dat alle andere angstige patiënten die de stap hebben gezet om na vele jaren toch weer naar de TA te gaan het net zo treffen als ik, dan kunnen we straks allemaal samen weer breeduit lachen! :smt006
ma, 08/14/2006 - 18:39 Permalink
angstige patient

Bange mus,

Blij te horen dat het zo goed is gegaan. En extra dapper dat het hier blijkbaar je verstandskiezen betrof (ben ik het meest angstig voor). Maar ik ben het helemaal met je eens:
- afspraak maken is het moeilijkste, als die een keer staat kan je er naar toe leven
- Direct een afspraak maken werkt inderdaad; ik mocht na 12 maanden terug komen maar heb gevraagd om 6
- Leuk zal het inderdaad nooit worden, maar je kan wel leren om ermee te leven
- Het is zo fijn geen slapeloze nachten meer te hebben voorafgaand aan een afsprak
- knap dat je niet voor narcose hebt gekozen

dan kunnen we straks allemaal samen weer breeduit lachen!



Samen met saskia staat al eenvirtueel feestje gepland als alles voor haar achter de rug is; feel free to join in!!! :wink:
ma, 08/14/2006 - 20:47 Permalink
saskia27

:smt121 :smt113 :smt121 :smt113

ja idd kom erbij kom erbij en join the club.
maken we er tegen die tijd geen klein feessie van maar gewoon een knalfeest oke?
ma, 08/14/2006 - 20:59 Permalink
Chris888

is een virtueel knalfeest leuker dan een virtueel klein feestje dan? Eén tip: als je een feestje wilt vieren doe het dan vooral live!
ma, 08/14/2006 - 21:29 Permalink
bange_mus

Dat lijkt me een strak plan! Feestjes zijn altijd leuk, hoe ze ook gehouden worden :smt026

En ik was ook redelijk bang voor mijn verstandskiezen, maar het valt allemaal mee. Ik heb nu nog nergens last van en na die een pijnstiller vanochtend direct na de behandeling niets meer ingenomen. Ik hoop dat dat volgende week ook zo goed gaat... maar ik heb besloten me daar pas volgendeweek maandag druk om te maken en dan moet ik er al om 9.00 uur zijn, dus heb ik ook niet veel tijd om me druk te maken :lol:
ma, 08/14/2006 - 21:49 Permalink
bange_mus

Dat wordt wat, dubbel feest :lol: Ik heb mezelf in ieder geval al wel beloofd dat ik als ik helemaal klaar ben een leuk kadootje voor mezelf ga kopen. Dat heb ik dan wel verdiend (en heb ik er eindleijk ene keer een goed excuus voor :smt003 )
ma, 08/14/2006 - 21:51 Permalink
saskia27

:D ja een kadootje heb ik me idd ook al beloofd.

zo'n elecktrische tandenborstel die aangeeft wanneer je klaar bent met poesten. zou ik zo niet kopen maar ik vind dat dan dan ook wel een keer kan toch
ma, 08/14/2006 - 22:00 Permalink
bange_mus

hmm, ik denk dat dat niet echt onder kadootje valt, dat is gewoon verstandig en heeft dus geen extra reden nodig. Maar je hebt wel gelijk, ik geloof dat ik me er ook maar eentje aan ga schaffen (en toch lekker ook dat kadootje dat ik graag wil hebben :lol: )
do, 08/17/2006 - 22:55 Permalink
saskia27

:D :D haha gelijk heb je.

ga ik ook zeker nog doen, naast die tandenborstel, mezelf nog eens lekker trakteren op een middagje stad en mezelf een in het nieuw steken.
vond ik voor mezelf wel een goed idee want door al mijn tandenellende ben ik veel afgevallen en moet ik mezelf een nieuwe garderobe aanschaafen maar das niet zo heel erg hihi :D
vr, 08/18/2006 - 05:25 Permalink
bange_mus

Ben weer terug na een behandeling. Het gaat vooruit. 3/4 van mijn mond is nu gedaan. Nu het laatste kwart nog en dan bepalen wat voor prothese oid ik wil : :-? Nah ja, vandaag viel de behandeling wel mee, was voor het eerst op meerder plaatsen in mijn mond verdoofd en dat voelt wel naar. Maar ja, dat gaat over, de verdoving begint nu langzaam uit te werken. Zo eens kijken of ik al kan eten, heb wel trek eigenlijk. Volgende week maandag mag ik weer :( (Nog even doorbijten...)

Ik heb me in het weekend een elektrische tandenborstel gehaald. Ik moet zeggen dat ie goed bevalt, had ik dus al veel eerder moeten doen.
ma, 08/21/2006 - 13:29 Permalink
bangevis

Gaat goed zeg! Goed van je dat je zo doorzet :) Jouw ervaringen (er iets minder tegenop zien) maken mij toch ook minder benauwd...
ma, 08/21/2006 - 15:33 Permalink
bange_mus

Fijn dat ik je op deze manier ene beejte kan helpen. Zo helpen we elkaar gewoon door het dal heen en vieren we straks met zijn allen feest op de bergtop :smt002

Groetjes bange mus
do, 08/24/2006 - 18:59 Permalink
bange_mus

Zo, ik heb weer een behandleing gehad (ik krijg nog trauma's voor de maandag :lol: ). Er is een vulling vervangen en een verstandskies verwijderd. En gelukkig weer nergens last van. Helaas ondekte de TA naast de kies die hij vuld ein de andere kies ook nog een gaatje :( Die is dus volgende week aan de beurt, en dan weer een kies eruit. Nog een week of 3 en dan is alle geboor en getrek over. Dan kan ik gaan happen voor een prothese en heb ik eindelijk weer een toonbaar gebit. Kan haast niet wachten. Jammer dat het niet sneller kan (had ik stiekum op gehoopt...). Nou ja, als alles mee zit ben ik het eind van september/begin oktober klaar en heb ik even een half jaar rust :D Dat zou ik niet erg vinden.... Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes bange mus :smt006
ma, 08/28/2006 - 19:42 Permalink
Moon

Een maandagtrauma... arme jij!!!

Balen zeg dat er nog een gaatje zit... Het ergste heb je nu gehad nog even en je hebt weer een prachtig stralende glimlach!
Een half jaar rust! (het lijkt me heerlijk... ik ken het principe half jaar geen tandarts niet, dus ben bij voorbaat al jaloers :wink: )

:smt006
ma, 08/28/2006 - 19:48 Permalink
bange_mus

Volgende week stap ik af van het maandag trauma. Aangezien ik op maandag naar een makelaar moet (wellicht heb ik eindelijk woonruimte in de stad waar ik nu werk, scheelt me 100 km rijden per dag, dus zou fijn zijn), dus ik heb de afspraak naar dinsdag verzet... Misschien dat ik er dan geen maandagtrauma aan over houdt :lol: Ik heb nu gewoon besloten dat ik ondanks de TA bezoekjes de komende weken ook lekker ga genieten van mijn vakantie :D En ja, ik hou jullie op de hoogte. Dinsdag wordt het gevonden gaatje gevuld en gaat er weer 1 kies uit (ik hou niets meer voer zo langzamerhand, zal blij zijn als er een prothese in zit...). Maar aangezine dat bijna hetzelfde is als de vorige keer en ik toen nergens last van had ga ik weer een stukje rustiger die .... stoel zitten :D

groetjes bange mus :smt006
za, 09/02/2006 - 09:23 Permalink
bange_mus

ben weer geweest. En de TA heeft vandaag het laatste gat gevuld (hoeraaaaaaa!!! :smt026 ) en 2 tanden getrokken. Ik heb net als de vorige keren nergens last van, alleen het moment van uitwerken van de verdoving blijft vervelend. En het voelt een beetje raar, die gaten, maar jah, daar komt wel iets anders voor in de plaats. Nu moet ik volgende week nog terug voor de laatste kies die eruit moet en dan kiezen voor een prothese (die zal er een maand later wil in gaan ofzo). Het einde is in zicht :smt026 Nog even en ik kan weer lachen zonder met te schamen :D

groetjes bange mus
di, 09/05/2006 - 18:55 Permalink
Moon

Jahoo!!! :smt121 Bange mus, ik ben heel benieuwd naar je nieuwe stralende glimlach. Het grootste deel van deze "beproeving" heb je inmiddels al gewonnen! Ik vind je een mega kanjer!!!!!!
di, 09/05/2006 - 19:15 Permalink