48 uur na nieuwe tandjes

Author:
silletje
Posted:
do, 05/18/2006 - 08:59
hallo allemaal. na lang wikken en wegen wil ik hier toch een stukje zetten over mijn ervaring. ik heb de afgelopen weken zo vaak het verhaal van madje gelezen, dat ik denk, misschien heeft iemand ook wel iets aan mijn ervaring. en ook een beetje om het van me af te schrijven.
afgelopen dinsdag zijn al mijn tanden en kiezen, 26 stuks in totaal, onder narcose getrokken in alphen aan den rijn. op weg daar naar toe kreeg ik een vreselijke huilbui. een beetje tot rust gekomen en naar binnen. in de wachtkamer ging het wel. maar toen eenmaal in de stoel.... opnieuw een huilbui. allemaal zenuwen en angst. want ondanks dat je een lekker tukkie gaat doen.... wat staat je te wachten als je wakker wordt??
iedereen was zo lief.. en geduldig.. er kon zelfs nog een lolletje van af. al met al heb ik een drie kwartier geslapen. mijn man maakte mij weer wakker en het was achter de rug. ik weet er zelf niets meer van maar ik schijn geroepen te hebben dat ik spare ribs wilde..... hahahaha.
Tuurlijk, ik had pijn, alles was gevoelig, maar om nou te zeggen dat het niet uit te houden was, nee. ik heb savonds om 11 uur voor het slapen gaan een vloeibaar pijnstiller genomen en de hele nacht door geslapen.
de volgende dag naar de tandtechnicus gegaan die mijn gebitje heeft gemaakt. dit is overigens niet in alphen. ook deze man is heel geduldig en lief. hij heeft wat druk punten weggevijld. wat een opluchting op dat moment. toen wist ik nog niet dat er dan op andere plaatsen weer nieuwe drukpuntjes voor in de plaats komen :)
straks even bellen of ik nog een keertje langs mag komen. al met al, het is een rot gevoel in mijn mond. alsof ik van boven naar beneden en van links naar recht 1 grote blaar heb. ik trek me op aan de verhalen hier, dat het elke dag een beetje beter gaat, al moet ik eerlijk zeggen dat ik zo mijn momenten heb dat ik denk... waar ben ik aan begonnen. spijt heb ik niet, ik kon gewoon niet meer verder met mijn eigen tandjes, maar dat de drukpunten meer pijn doen dan de wonden, DAT had ik niet verwacht.
op het moment kan ik alleen maar vla eten. kauwen gaat echt niet. zo gauw ik de kiezen op elkaar zet, heb ik echt veel pijn, tot misselijkmakend aan toe. als ik dan verhalen les over mensen die al na drie dagen een prakje eten,,, oh,, wees maar blij. maar die tijd zal voor mij ook wel weer komen.
ik hoop niet dat ik jullie lastig heb gevallen met mijn "gezeur" het was gewoon lekker om het even met iemand te kunnen delen.
enne,,, ondanks alles ben ik toch wel trots op mezelf dat ik dit, angsthaas als ik ben, heb laten doen.
groetjes allemaal.
rowena

Je bent helemaal geen zeur hoor, het is een behoorlijke ingreep en stap om het te doen. :-?

Maar zou je wel adviseren, probeer te eten, des te sneller ben je er overheen.

Ik ben de tweede dag al brood gaan eten, je moet niet zien hoe, ik heb zitten huilen van de pijn, maar daarna ging het heel snel beter en ik heb niet eens last van blaren gehad. - wel de pech van een ontsteking - ik eet nu alles weer, vlees, nootjes. Alleen een appel is moeilijk !!!

Ik heb mijn prothese nu iets langer dan een maand.

ps. je mond goed spoelen met bv. Bocasan als je de prothese eruit gaat doen.

Sterkte ermee.

Rowena
do, 05/18/2006 - 09:18 Permalink
silletje

zo, vanmiddag naar de technicus geweest en die heeft die zere punten weggeslepen. nog geen half uur later, ik was alweer thuis natuurlijk, voel ik weer twee andere opkomen. hij heeft me verteld dat dit normaal is en verzekerde me dat ik dan morgen weer gezellig :roll: mag terug komen. net zo lang als maar nodig is. gossie, wat heb ik een bewondering voor die man zijn geduld. wel vind ik zelf dat mijn bovenlip verder naar voren staat. volgens man en kinderen lijkt dit maar zo. ook is hij nog niet "lekker soepel" . het lijkt allemaal zo hard. maargoed, volgens de technicus wil ik te veel in korte tijd. hij heeft me weer op het hart gedrukt om het rustig aan te doen. het is tenslotte een grote wond en alles is daar toch uit zijn verband gerukt. maar als ik dan alle verhalen hier lees, dames die al weer lekker aan het eten zijn...... die vla en brinta heb ik nu al gehad hoor.
maar, ik heb nog steeds geen spijt......
do, 05/18/2006 - 20:45 Permalink
michellle

Hoi Silletje, hier Michelle een lotgenote. Misschien heb je er wat aan maar we zijn al met een groepje meiden/vrouwen aan het kletsen over onze prothese's. Het hele verhaal kan je volgen (en mee kletsen natuurlijk ) bij teveel kaakbeen prothese past niet. Het gaat daar al niet eens meer over maar wij wisselen zo onze ervaringen uit. Ik heb hem nu 10 weken maar er zit ook iemand tussen die heeft hem nog geen 5 weken. Je kan lezen dat ook WIJ het in het begin niet zagen zitten maar als je verder leest zie je de zon opkomen voor ons :D

Er komt een moment silletje dat je blij gaat worden en dat alles wat je nu moet doorstaan er bij in de schaduw komt te staan.

Succes en sterkte en gewoon DOOR zetten. Het komt allemaal goed. Zoals ik al zei ik hem hem nu 10 weken maar heb weken geleden al weer pizza gegeten :D

Groetjes, Michelle
do, 05/18/2006 - 23:16 Permalink