Tintelend gevoel na kaakoperatie

Author:
J.R.
Posted:
ma, 03/27/2006 - 17:07
Hallo,


Woensdag 22 maart j.l. ben ik geopereerd aan mijn rechter onderkaak. De wortels van èèn van mijn kiezen zijn afgesneden en er is een ontsteking (waar ik geen last van had) weggehaald.
Inmiddels ben ik een aantal dagen verder maar de rechterkant van mijn wang/kin/onderlip voelt aan alsof ik net verdoofd ben en deze nog uit moet werken.
Ik ben een beetje aan het "surfen" geslagen en lees allemaal nare berichten over mondzenuw geraakt blijvende "verlamming" van een gedeelte van het gezicht.
Daar word ik toch een beetje paniekerig van..is dit een terecht gevoel of trekt het tintelen uiteindelijk nog weg uit mijn wang/kin/onderlip?
marionrene

Ik kan hier niet met zekerheid iets over zeggen omdat ik niet medisch onderlegd ben. Maar ik heb een kaakoperatie aan mijn onderkaak gehad waarbij de kaak 8 mm naar voren werd gezet. Toen ik duidelijk vroeg of er zenuwen geraakt konden worden waardoor mijn aangezicht verlamd zou kunnen raken zei de kaakchirurg dat dit niet kon.
Wel loopt er daar een gevoelszenuw die opzij gelegd moet worden en evt geraakt kan worden.
Daar houdt je na zo'n operatie wel een tintelend gevoel aan over en dat duurt weken. Mijn kin ( waat bot uit is gehaald) voelt nog steeds raar aan, net alsof ie niet van mij is.
Maar he geveol in lip is weer terug gelukkig.
Ik heb van een kennis gehoord dat bij haar het gevoel in de onderlip niet is terug gekomen, maar dat schijnt zelden voor te komen.

Maar volgens mijn kaakchirurg kan er dus geen verlamming optreden, wel gevoellossheid of tintelen.
ma, 03/27/2006 - 22:34 Permalink
J.R.

Goedemorgen,

Dank voor de reacties...ben hopelijk naar alle waarschijnlijkheid een beetje ongeduldig...

Fijne dag!

Met groeten
di, 03/28/2006 - 08:50 Permalink