Achtergebleven stukje tand?

Author:
Amyke
Posted:
ma, 03/13/2006 - 22:45
2 weken terug zijn 2 verstandskiezen getrokken, één onder en één boven.

Nu is naar mijn idee alles redelijk goed genezen, alleen nu lijkt het alsof er nog een stukje tand zit achterin. Ik kan het bewegen, als ik met een tandenstoker er tegen duw, maar krijg het niet eruit. Of het ook daadwerkelijk tand is weet ik niet zeker.

Moet dat stukje tand eruit, of komt dat er vanzelf een keer uit gevallen?
Geke

Vaak is het niet een stukje tand wat je voelt. Het kan zijn dat er een klein wandje van het bot zit, wat tijdens het trekken los is gegaan. Dat is helemaal niet erg. Kiezen hebben vaak 2 of 3 wortels. Tussen deze wortels loopt bot. Bij het trekken gaan deze dunne wandjes bot die er tussendoor lopen soms mee eruit, soms blijven ze gewoon zitten en kan het voelen als een hard randje en soms blijven ze zitten, maar zit het wel los. Het is niet iets om je echt zorgen over te maken, soms kan het er vanzelf uitkomen, dus losgaan en soms blijft het zitten en wordt het er bij de genezing gewoon weer bij betrokken. Als het allemaal goed genezen is, wordt alles weer mooi glad hoor. Scherpe randjes verdwijnen vanzelf. Mocht je je toch erg zorgen maken, kun je het beste contact opnemen met de tandarts of kaakchirurg. Ik kan natuurlijk niet echt goed beoordelen hoe het eruit ziet. Maar ik heb het gevoel dat het niet echt iets ernstigs is. Tandartsen en kaakchirurgen controlleren altijd goed of een kies er compleet uitgekomen is.

Ik hoop dat het zo duidelijk is, als je nog vragen hebt kun je het laten weten.

:smt006 Geke
di, 03/14/2006 - 22:27 Permalink
Amyke

Oke bedankt voor het antwoord! Dan hoef ik me verder denk ik geen zorgen te maken.

Het lijkt een beetje op een mini tandje, wat net achter de laatste kies zit.

Overigens zijn alle vier de verstandskiezen getrokken bij de kaakchirurg, met veel geweld. Ze wilden er niet uit, ik ben veelste goed voor ze :lol:
di, 03/14/2006 - 23:33 Permalink