...eindelijk de brug, maar pijn..

Author:
Beugelaar
Posted:
di, 01/31/2006 - 23:09
Dag beste mensen,

Ik onderga al maanden een aantal behandelingen bij mijn tandarts om uiteindelijk een 8-elementen brug in de bovenkaak te krijgen.
Eerst een aantal voortandjes trekken, twee oude kronen, een gecorrigeerde voortand, één zij voortand, en één kapotte kies bij de kaakchirurg. Daarna een paar weken met een plaatje rondgelopen. Vervolgens beslijpen van : hoektanden en twee naastgelen kiezen. Beslijpen is nu ongeveer 4 weken geleden gebeurd. Uiteraard noodkronen gekregen. Heb veel pijn gehad; bonkende pijn in beide kanten in het bovengebit. De pijn stijgt naar mijn hoofd en straalt ook uit naar mijn onderkaak waarin ik een groot element heb. Ik kan niet zonder de pijnstillers, ik gebruik ADVIL Liquid 400. Prima middeltje, gaat 6 uurtjes mee per pil. Maar daarna begint de pijn weer.
Heb ik aangekaart bij de tandarts. Hij zegt dat het te maken heeft met de beslepen tanden die nu min of meer bloot liggen. Maar ze liggen eigenlijk niet bloot, want ik krijg noodkronen. Enfin. Hij heeft de brug met behulp van de tandtechnicus gepast. Ging goed, even her en der wat bijslijpen en klaar was ik.
Sinds één week is er in de één van hoektanden en WKB toegepast. En omdat de brug inmiddels klaar was, kon die tijdelijk erop.
Nog steeds pijn. Verschil is nu dat ik bij koud drinken geen last heb van de hoektand met WKB, maar bij de andere wel erg gevoelig. De pijn die ik heb zit naar mijn gevoel achterin de bovenkaak.
Over de brug kan ik zeggen dat ie niet echt geweldig is. Ziet er wel natuurlijk uit, kelur prima, maar ze hebben de hoektanden te groot gemaakt in verhouding tot de voortanden die lager/kleiner lijken. Dus als ik zacht praat zie je alleen mijn hoektanden. Mijn neefje zei dat ik op vanpier lijk! Mijn vrouw vindt de brug goed uitzien, maar dat ik er een ander gezicht door heb gekregen

Mijn vragen zijn:
- nu de brug nog niet met cement geplaatst is, dus tijdelijk, kan de technicus iets aan veranderen zodat de voortanden iets meer groter lijken/uitsteken?
- hoe kan die pijn volledig verholpen worden? WKB bij alle beslepen tanden en kiezen?
- wie heeft er dezelfde ervaring?

Een beetje lang verhaal, maar ja ik moest het kwrijt.

Groet,
Beugelaar.
joek

Ik zou zeker terug gaan naar de ta.
Ik heb begrepen dat je soms wat pijn kan hebben als er een brug geplaatst is. Maar ik zou het zekere voor het zekere nemen, zeker als je zegt dat hij nog niet definitief geplaatst is.
En dat je niet tevreden bent over de brug op zich: is het ook niet wennen?
Want volgens mij (ben een leek) kun je er nu niets meer aan veranderen.
Maar goed, vraag het aan de ta als je er toch bent.

Sterkte!
Joke
wo, 02/01/2006 - 20:38 Permalink