vergoedingen in ander EU-land-UPT codes????

Author:
Ingemartens
Posted:
wo, 11/23/2005 - 21:08
Merendeels verblijf ik op Cyprus waar de tandheelkunde uitermate goed is en aanmerkelijk goedkoper dan in Nederland (30 minuten consult, tandsteen verwijderen, polijsten, 1 vulling-laser: 34 Euro). Geen ellenlange wachttijden. Nu zijn mijn kronen en bruggen (1976!!!) toe aan vervanging en volgens mijn verzekeraar moet ik vooraf toestemming vragen onder overlegging van een kostenberaming volgens de codes. Prima, geen punt maar... UPT codes zijn alleen in Nederland bekend. Iemand hiermee ervaring of wellicht een idee? (Uiteraard heb ik mijn verzekeraar om een oplossing verzocht). Nergens is namelijk te achterhalen waar de coderingen voor staan, beetje vreemd nietwaar?
de digitale tandarts

Waar de UPT coderingen voor staan, dat is te vinden op deze site:

http://www.tandarts.nl/verzekeringen/pdftarieven.php

Welke upt codes vaak worden gebruikt bij behandelingen is hier te vinden:

http://www.tandarts.nl/html/watkosteenbehandeling/index.php

Verder meen ik me te herinneren dat binnen de Europese Unie afgesproken is dat verzekerden ook in een ander land recht hebben op vergoeding, tot maximaal het tarief wat in Nederland geldt en tevens natuurlijk tot het maximum waarvoor u verzekerd bent.

Laat een begroting (in het Engels) maken door uw tandarts in Cyprus en vraag hoeveel vergoed wordt en wijs uw verzekering daarbij op deze Europese regels.

Succes.
do, 11/24/2005 - 12:45 Permalink
Ingemartens

Enorm bedankt voor de snelle reaktie en de verwijzingen. Hier kan ik wat mee:-)
(Via Google/UPT coderingen niet op deze sites gekomen- jammer)


"Verder meen ik me te herinneren dat binnen de Europese Unie afgesproken is dat verzekerden ook in een ander land recht hebben op vergoeding, tot maximaal het tarief wat in Nederland geldt en tevens natuurlijk tot het maximum waarvoor u verzekerd bent.":
Correct, mijn verzekering heeft me laten weten dat ik eerst om toestemming moet vragen, verder geen problemen met vergoedingen te verwachten.
do, 11/24/2005 - 13:11 Permalink