Tandvlees rondom verstandskies

Author:
Mieks
Posted:
za, 10/08/2005 - 09:01
Hallo iedereen,

Donderdag begon het tandvlees rondom mijn verstandskies, links onder, een beetje te ontsteken. Verder geen probleem, dat gebeurde wel eens vaker, maar ging dan ook weer over.
Vrijdag werd ik echter wakker met 'kiespijn'. Goed gepoetst en gespoeld met Corsodyl. Asprines werken de pijn ook niet geheel weg.
Vandaag, is het nog niets beter. Het vage is, dat de kies zelf geen pijn doet. Ik heb erop getikt om te checken of die gevoelig was, maar ik kan er op tikken wat ik wil, ik voel niks. Ook mijn kaak is verder niet gevoelig aan de gezichtskant. Alleen het tandvlees.
Ook met slikken voel ik het want omdat het zo achteraan zit drukt mn tong er dan tegenaan.
Wat kan ik nu het beste doen? Moet ik de tandarts bellen, want ik vraag me af of hij wel iets kan met ontstoken tandvlees? Ik snap dat de kies er uiteindelijk maar beter uit kan, maar dan moet de tandvleesontsteking toch eerst over zijn?

Groetjes, Mieke.
Van Leeuwen

Het lijkt hier op een geval van periocoronitis; er zit nog een flapje tandvlees over de verstandskies waar vuil onder is blijven hangen en wat is gaan ontsteken. Het is inderdaad raadzaam de ontstekign indien mogelijk te bestrijden voordat de kies eruit gehaald wat ivm betere genezing achteraf.

Het is misschien een idee om wat Corsodyl of PerioAid op een gaasje te doen en dan een paar minuten op dit gaasje te kauwen op de plaatst waar dit tandvlees ontstoken geraakt is. Door de kauwbeweging kan de Corsodyl/PerioAid onder het lapje tandvlees komen en zo de boel ontsmetten.

Suc6

Gr. Maurice
za, 10/08/2005 - 09:49 Permalink
Mieks

Maurice,

Het is inderdaad zo dat er een flapje tandvlees overheen zit.
Ik zal je advies zeker gaan opvolgen en ik hoop dat het goedkomt.
Heel erg bedankt voor je snelle reactie.
za, 10/08/2005 - 10:02 Permalink
Mieks

Nou, vanochtend besloten dat het niet langer meer kon en ben naar dienstdoende tandarts geweest. Die heeft het schoongespoten met waterstofperoxide. Ongelovelijk wat deed dat een pijn.
Maar, nu wel pijnvrij. Lang leve tandartsen!
Nog één vraagje. Ik wil nu graag de verstandskiezen z.s.m. laten verwijderen. Ik zelf heb de voorkeur dit door de kaakchirurg te laten doen. Als ik dit aangeef bij mijn tandarts, krijg ik dan een verwijzing? Ik heb zo'n idee dat mijn tandarts dit heel graag zelf doet.
Wat is het verstandigst??
zo, 10/09/2005 - 15:30 Permalink
nicolev

Hoi!
Ik wil je niet bangmaken maar jouw verhaal klinkt me heel bekend! Ik bleek dus al te lang gewacht te hebben en een grote cyste in mijn kaak te hebben. Ik zal dan ook naar de kaakchirurg gaan omdat hij gewoon veel beter kan zien wat er allemaal 'onder' die kies zit!

Succes ermee!
di, 10/18/2005 - 14:11 Permalink
Roxanne

Ik zelf heb de voorkeur dit door de kaakchirurg te laten doen. Als ik dit aangeef bij mijn tandarts, krijg ik dan een verwijzing? Ik heb zo'n idee dat mijn tandarts dit heel graag zelf doet.
Wat is het verstandigst??

Als je het lief (;)) aan je tandarts vraagt, denk ik niet dat hij er een heel groot probleem van zal maken. Leg wel uit waarom je het wilt en misschien kan hij je overtuigen dat het gewoon bij hem kan.

Groetjes Roxanne :smt006
di, 10/18/2005 - 18:24 Permalink