zelf tandpasta maken

Author:
edwinb
Posted:
ma, 10/03/2005 - 21:32
hallo ik ben bezig met een profiel werkstuk over tandpasta. Nu ga ik zelf tandpasta maken, maar dat is geen probleem want de benodigdheden daarvoor zijn overal te krijgen. Alleen zit ik met 1 vraag

hoe de gekleurde randjes uit de tube komen is heel simpel, zelf heb ik ook al zo'n tube ontwikkeld, maar nu moet ik alleen nog gekleurde tandpasta hebben... is er een methode om tandpasta te kleuren of kan ik gewoon een druppeltje kleurstof uit de scheikunde kast gebruiken om een deel van de tandpasta te kleuren???

alvast bedankt :D

edwin b
carabelli

Is wel het makkelijkste, de truc van de kleurtjes is namelijk gebaseerd op de dichtheid en polariteit van de componenten. Deze is namelijk voor al die kleurtjes in een tandpasta gelijk, daarom willen ze ook zo slecht mengen en daarom kan het ook in een gewone tube, ze mengen immers niet, dus gewoon 3 kleurtjes naast elkaar in de tube et voila.
di, 10/04/2005 - 22:56 Permalink
Bergie


een beetje levensmiddelenkleurstof should do the trick


waarzo kan ik dit kopen:) ? zou het zo 1 2 3 niet weten.. iedergeval niet bij de supermarkt toch?

Kan je waarschijnlijk wel in zo'n toko kopen zoals hierboven al staat.

Indien je de tandpasta daadwerkelijk wilt gaan gebruiken zou ik gewoon wat levensmiddelenkleurstof aanschaffen (de school betaald toch neem ik aan) indien die niet aanwezig is.

Wat ga je trouwens nog meer doen met de tandpasta? Alleen tandpasta maken is niet zo spectaculair natuurlijk, ga je er nog iets aan onderzoeken en vergelijken met bestaande merken tandpasta bijvoorbeed?
wo, 10/05/2005 - 22:15 Permalink