Help ! niet verzekerd en slecht gebit !

Author:
barryman
Posted:
za, 09/24/2005 - 12:07
Hallo , mijn naam is barry en heb een groot probleem met mn gebit .
doordat ik een tijd werk/dakloos ben geweest heb ik een tijd mijn verzekeringspremie niet kunnen betalen .
ik had vullingen vroeger , nu zijn die er uit en ik mis 1 rechter snijtand.
twee kiezen linksonderin , en twee linksbovenin.en als laatse 1 rechtsbovenin (kies).
ik ben ten einde raad en weet niet wat ik nu het beste kan doen om het op te lossen ?
dit gaat me waarschijnlijk veel geld kosten .
heeft er iemand voor mij goede raad of advies waar ik het beste kan beginnen ?ik ben er nu weer helemaal bovenop , heb gewoon weer werk en ga mezelf z.s.m. verzekeren . ik vind het erg storend in de sociale omgang als 22 jarige jongeman.je krijgt er een complex van , ik durf niet meer te lachen ! ALLE ADVIES IS WELKOM !
de digitale tandarts

Even terzijde, maar de tandheelkunde valt grotendeels niet binnen het ziekenfondspakket of de toekomstige basisverzekering. Tandheelkundige behandelingen worden dus volledig door de patient zelf betaald, of (gedeeltelijk) uit een aanvullende verzekering.

Tandheelkunde kan inderdaad kostbaar zijn en als je op dit moment je wilt laten saneren voor een zo betaalbaar mogelijk bedrag, kan ik je misschien het volgende advies geven:

Laat slechte gebitselementen, die alleen nog maar te redden zijn met kostbare behandelingen zoals kanaalbehandelingen/kronen, verwijderen. Indien het verwijderen bij de kaakchirurg gebeurt en u bent ziekenfondsverzekerd dan is dit voor u gratis.
Naast het behandelen van tanden en kiezen met eventueel noodzakelijke vullingen kunnen de gaten, die door het trekken ontstaan zijn en de al ontbrekende snijtand, opgevuld worden met (een) uitneembare protheses:

http://www.tandarts.nl/images/watkosteenbehandeling/partplaat.jpg

Natuurlijk is deze oplossing niet zo comfortabel als bijv. een vaste voorziening met bruggen of implantaten, maar het kan al snel zorgen voor een fraaier uiterlijk voor een beperkt bedrag. Indien u later meer heeft gespaard of over een groter besteedbaar inkomen beschikt, kunt u nog de overstap maken naar niet uitneembare constructies. Om u een idee te geven van de prijzen, kunt u op deze link klikken: http://www.tandarts.nl/html/watkosteenbehandeling/index.php

Soms is met tandartsen een betalingsregeling af te spreken, zodat u het bedrag kunt uitsmeren over een langere periode, u kunt dat natuurlijk ook zelf doen door een consumptief krediet af te sluiten.

Met vriendelijke groet.
za, 09/24/2005 - 12:29 Permalink