Hallo,
Nadat ik een antibioticakuur voor mijn bijholteontsteking had afgerond kreeg ik plotseling een soort van zenuwpijn aan mijn voortanden. De pijn zit nu nog in één tand en is niet altijd aanwezig. De eerste paar dagen voelde ik het continu. Ook was het tandvlees rondom de voortanden een beetje ontstoken hetgeen nu over is. Vooral kou (in de wind lopen) of koude dranken maar ook iets warms langs mijn voortand is niet prettig. Want dan komt die zenuwpijn weer naar voren. Het is overigens geen kloppende pijn maar meer een zeurend/drukkend gevoel met af en toe een scheut. Ik gebruik geen pijnstillers overigens omdat het niet ondraaglijk ofzo is. Ik heb er nu zeg maar een halve week last van en denk er aan om maandag naar de tandarts te gaan. Omdat door die lichte tandvleesontsteking waarschijnlijk de tandhalzen bloot zijn komen te liggen (is mijn interpretatie) zal e.e.a wel mede geïrriteerd zijn geraakt. Ik heb dan ook maar Sensodyne gekocht maar naar ik hier gelezen heb, gaat dat pas na 2 weken werken.
Mijn vraag concreet is: waar zou ik nu last van kunnen, een geïrriteerde zenuw of toch een ontsteking?
Iemand een idee? Alvast bedankt.
groetjes,
Ilse
Nadat ik een antibioticakuur voor mijn bijholteontsteking had afgerond kreeg ik plotseling een soort van zenuwpijn aan mijn voortanden. De pijn zit nu nog in één tand en is niet altijd aanwezig. De eerste paar dagen voelde ik het continu. Ook was het tandvlees rondom de voortanden een beetje ontstoken hetgeen nu over is. Vooral kou (in de wind lopen) of koude dranken maar ook iets warms langs mijn voortand is niet prettig. Want dan komt die zenuwpijn weer naar voren. Het is overigens geen kloppende pijn maar meer een zeurend/drukkend gevoel met af en toe een scheut. Ik gebruik geen pijnstillers overigens omdat het niet ondraaglijk ofzo is. Ik heb er nu zeg maar een halve week last van en denk er aan om maandag naar de tandarts te gaan. Omdat door die lichte tandvleesontsteking waarschijnlijk de tandhalzen bloot zijn komen te liggen (is mijn interpretatie) zal e.e.a wel mede geïrriteerd zijn geraakt. Ik heb dan ook maar Sensodyne gekocht maar naar ik hier gelezen heb, gaat dat pas na 2 weken werken.
Mijn vraag concreet is: waar zou ik nu last van kunnen, een geïrriteerde zenuw of toch een ontsteking?
Iemand een idee? Alvast bedankt.
groetjes,
Ilse
ik denk dat als naar jou idee je tandhalzen wat bloot zijn komen te liggen, dit de oorzaak is. Daar kun je ook last van hebben als er wat koude lucht langs komt. Dus daarvoor zou na een tijdje de sensodyne moeten werken. Verder kun je ook voor het slapen gaan wat sensodyne op je tandhalze kunnen smeren en dan niet wegpoetsen, dat schijnt ook te helpen. Verder als het echt een geirriteerde zenuw zou zijn door een andere oorzaak, dan zou er echt een gat in je voortand moeten zitten en dat kun je daarin zelf vaak zien, dan kan je voortand voor een deel bijvoorbeeld wat bruin/wittig doorschemeren. Of het kan zo zijn dat je bijvoorbeeld een harde klap op je voortand hebt gehad of op een andere manier overbelast, waardoor de zenuw geirriteerd kan raken. Maar als ik het zo van je hoor vermoed ik dat het toch door de blootliggende tandhalzen komt.
:smt006 Geke
Dank je wel voor je uitgebreide en voor mij toch wel rustgevende antwoord :D
Ik heb ook het vermoeden dat het aan die tandhalzen ligt. Mijn voortanden zijn gaaf om te zien en ik heb er ook nog nooit een gaatje in gehad.
Ik ben nu 3 dagen bezig met de sensodyne en het wordt wel ietsjes minder. Geduld hebben dus vooral.
groetjes,
Ilse