hallo. ik weet niet of dit wel een geschikte vraag is voor het forum, maar ik probeer het toch.
ik heb een behandeling bij de orthodontist gehad voor 3.5 jaar (ben inmiddels 17) en die is vroegtijdig beeindigt door omstandigheden. ik had een activator en slotjes en daarna een plaatje. mijn tanden stonden echt prachtig op het moment van stoppen, maar nu 3/4 jaar later is er 1 tand heel erg eigenwijs naar voren gekomen. hij neemt 2 tanden naast zich mee en het ziet er echt niet uit. nu probeerde ik dat plaatje van 3/4 jaar geleden weer in te doen om hem terug te stuwen, maar die paste al niet eens meer goed. ik weet echt niet meer wat ik moet doen en mijn ouders hebben al aangegeven dat ze niet weer de othodontist gaan betalen.
ik heb een behandeling bij de orthodontist gehad voor 3.5 jaar (ben inmiddels 17) en die is vroegtijdig beeindigt door omstandigheden. ik had een activator en slotjes en daarna een plaatje. mijn tanden stonden echt prachtig op het moment van stoppen, maar nu 3/4 jaar later is er 1 tand heel erg eigenwijs naar voren gekomen. hij neemt 2 tanden naast zich mee en het ziet er echt niet uit. nu probeerde ik dat plaatje van 3/4 jaar geleden weer in te doen om hem terug te stuwen, maar die paste al niet eens meer goed. ik weet echt niet meer wat ik moet doen en mijn ouders hebben al aangegeven dat ze niet weer de othodontist gaan betalen.
Tanden hebben de neiging om weer naar oude positie terug te gaan, en waarschijnlijk is dat bij jou gebeurt.
Als je jonger dan 18 bent, is het waarschijnlijker dat er een deel van de behandeling vergoed wordt,dan wanneer je volwassen bent. Dus dit is wel nog het moment om advies te vragen. Het kan nooit kwaad om bij een orthodontist, of je eigen tandarts te vragen naar de mogelijkheden die er zijn om het nu wederom goed neer te zetten.
Het is in mijn ogen zonde van het geld geweest om eerst duizenden euro's te besteden aan een ortho-behandeling, en dan nu er niet eens naar te laten kijken.