kiespijn,ontsteking en toch niet durfen

Author:
@je
Posted:
do, 03/31/2005 - 03:09
Hi all,

Zit ik dan, 03.23 uur, verrek van de pijn, al een week, dikke smoel door de ontsteking en toch durf ik niet naar de tandarts. GRRRR. op zo'n moment kan ik mezelf wel eens voor mijn kop slaan. Kan heel veel aan, hoge pijngrens en de tandarts........... :( Ik las in andere topics dat verdoven met een ontsteking niet werkt, dus de agst is alleen maar meer geworden. Hoe verder?? ik heb geen idee, heb net weer een niuewe ijszak gepakt, dat verlicht in ieder geval iets. Ik wordt al misselijk bij het typen van dit bericht, dat het toch zou moeten :cry: Dat de kies er uit moet dat is zeker, staat nog maar 1 kant van de 4, maar mede doordat de verdoving niet zal werken wordt het alleen maar moeilijker. tot de dag dat het echt niet meer te houden is. Wordt vervolgd.........

<a href="https://www.tandarts.nl/brandpage/de-lieve-tandarts">Vind hier alle praktijken van De Lieve Tandarts</a>
joek

Ik heb zelf een paar keer een wkb gehad met een ontsteking. Een keer werkte de verdoving niet toen hij bij de zenuw kwam. Maar toen heeft hij bijverdoofd in de zenuw. Da's niet prettig, maar duurt maar een seconde of twee.
Ik heb ook een keer een ontzenuwde kies laten trekken waar een flinke ontsteking onder zit. De tandarts heeft wel flink wat spuiten moeten geven, maar het is zonder pijn verlopen.
Laat je dus goed verdoven. De kans dat het pijnloos is echt veeeel groter dan dat het met pijn verloopt.
Volgens mij heb je nu veel meer pijn. Maar ja, da's makkelijk gezegd, ik weet het. Ik ben zelf ook erg pijn, maar ga toch (met bibberende knieen).
Ik hoop dat je de moed vind om te bellen, want dit is toch ook niks.
Succes!
Joke
do, 03/31/2005 - 11:09 Permalink
minique

Of die kies er echt moet, is overigens nog maar de vraag. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk in de tandheelkunde, dat misschien deze kies ook nog wel gered kan worden.
Verdoven als er een ontsteking zit, lukt niet altijd! Het is dus niet zo dat het helemaal nooit lukt!!!!!!
Wat Joke al vertelt, over een extra verdoving in de zenuw zelf, heb ik ook een keer gehad. Mijn tandarts durfde toen te garanderen dat ik na die '10 tellen' dat dat zeer zou doen (zoals hij vooraf zei, maar het waren er lang geen 10!) niets meer zou voelen en dat klopte!
Laat je dus niet weerhouden door allerlei verhalen dat het niet verdoofd kan worden. In een enkel geval zal dat misschien nog wel gebeuren, maar zoveel pijn als je nu hebt is ook niets... Bellen dus!

:smt006 Monique
do, 03/31/2005 - 11:38 Permalink
@je

Gebeld heb ik, en de tandarts durft het niet aan. Foto's gemaakt, en 1 kies is er zo slecht aan toe dat die zeker weg moet en de ander 50/50. Moet nu om 1 uur bij de kaakchirurg zijn. Het was al heel wat om de tandarts te laten kijken, want dat had ze belooft,kijken, en dan zien we wel, en dan dit. Heb voor de zekerheid vonmorgen al een oxzazepan genomen en nu nog maar 1 extra.

Ben wel blij te horen dat verdoven meestal wel kan, ik hoop dat het dan bij mij ook maar lukt :smt090 .en dat de kc dat ook doet. Heb er van vroeger weinig vertrouwen in.

Wordt vervolgd............ :cry:
do, 03/31/2005 - 11:57 Permalink
joek

Ik lees het net pas, dus je bent al bij de kaakchirurg.
Ik hoop dat het meegevallen is.
Laat je ons even weten hoe het gegaan is?
Joke
do, 03/31/2005 - 12:24 Permalink
@je

Daar was ik weer.En ja, wat zal ik zeggen. Achteraf, viel het wel mee. Geen pretje, maar het was te doen. Maar ik was zo ontzettend bang. En dan heb je zo'n botte kc. Open, verder, hoppa, spuit en nog 1 en nog1. ff w88. Naar een andere kamer.

Groene doek er overheen, stoel plat en ja hoor, eerst ff loswrikken, voel je iets zegt ie, nou, ik weet niet wat hij met iets bedoelt, maar ik snap nu waarom ze zeggen dat ze zo weinig verdienen als dit iets was. Toen de tang er op. hoppa 1 weg, lekker snel en niet gevoeld.pfff, opluchting. Nog ff nummer 2, die is nog redelijk gaaf, te slecht om te behouden, dus appel eitje.

Knap, sjit, afgebroken. Nog ff proberen. weer knap. GRRRR. maar goed, anderhalf uur later zijn ze er dan toch uit.
Pijn?? Was minder dan de pijn die ik de afgelopen week heb gehad.

Mijn tandarts zei meteen dat ik wel ff langs moest komen. Heb nog 4 voortanden en daar zat 1 gaatje. Daar moeten we ff wat aan doen dan kunnen de lege ruimtes van je kiezen opgevuld worden met een protese die we stevig aan je tanden kunnen verankeren.

We zien wel weer. Ik ben blij dat ik het achter de rug heb. Misschien dat ik vanavond weer een normale nacht kan hebben sinds een week. pinstiller, slaappil, en dan proberen.

Voor nu wil ik ieder bedanken voor de steun
Echt helemaal top :smt023
do, 03/31/2005 - 14:58 Permalink
Moon

Ik ben blij voor je dat het er voor nu opzit!
Nu even bijkomen en "genieten" van het feit dat de oorzaak van de pijn nu weggenomen is!
Slaap lekker voor vannacht :smt006
do, 03/31/2005 - 16:08 Permalink
minique

Ha @je,

Dat is snel gegaan (het moed verzamelen om te bellen, de afspraak bij de kaakchirurg zelf... Ik bedoel niet het trekken van die 2e kies). Ik vind het erg dapper van je!

Maarre... We zien wel weer is oké, even tot rust komen mag best, maar wacht niet te lang, hoor, met het maken van een afspraak voor het laten vullen van dat gaatje. Want dan wordt de drempel weer hoger en hoger en wacht je misschien weer tot je tegen het plafond zit van de pijn!

:smt006 Monique
do, 03/31/2005 - 20:20 Permalink
RenskeReddering

Hai @je,

nou ik kanz eggend at ik je volledig begrijp ik dnke dat wij op het zelfde tijd stip ongeveer hetzelfde verhaal meegemaakt hebben.
Ook ik loop al 2 weken met kiespijn en ben vreselijk bang voor de tandarts, donderdag (21ste) op vrijdag(22ste) nacht was het echt niet meer te houden en stond ik huilend naast mijn man zijn bed en heeft hij ingegrepen. De 22ste dus 's middags naar de tandarts, kies was ook ontstoken niet meer te redden, moest getrokken worden, hij is verdoofd en werkte prima ik voelde niets (wat wel zo is en dan moet je maar vragen of je tandarts dat ook wil doen is dat hij echt net zo lang wachten tot ik geen getintel niets meer voelde en niet dat verhaal van tot 10 tellen of zo, want dat werkt dus niet (daardoor ben ik eerste instantie bang geworden van de tandarts), hij laat echt mij aan geven wanner ik denk dat het kan. Maar ja tand brak dus ook af en ik moest ook door naar de kaakchirurg, daaqrvoor ben ik stad en land af geweest van het ene naar het ander ziekenhuis, ik had gelukkig wel een begripvolle die rustig de tijd nam en uit lkegde stap voor stap wat hij deed ect. en continu vroeg of het ook was. Ook hier geen centje pijn.

Achteraf ben ik e rg blij dat ik geweest ben, komde donderdag moet ik
weer voor 2 gaatjes en daarna klaar ben ik nog lang niet, moet nog zekers 2 kiezen getrokken worden. En ookal zie ik er nu al weer tegen op en zal ik er met zweet in mijn handen zitten, weet ik dat ik mezelf heel wat leed bespaar.

In ieder geval als iemand die heel goed weetw at je doormaakt, wil ik je even veel sterkte wensen en zeggen dat je erg trots op jezelf mag zijn voor de stap die je genomen hebt en nu voel houden hoor!!!

Grt Renske
zo, 04/24/2005 - 14:48 Permalink