2 implantaten

Author:
DDanny
Posted:
do, 01/20/2005 - 16:41
Beste mensen,
deze jongen van 27 heeft nog 2 melktanden links bovenin naast elkaar zitten. Aangezien ik vind dat er nodig wat aan gedaan moet worden heb ik info gevraagd aan de tandarts. Deze beste maar wat chaotische man kwam met een berekening in 3 delen.
1. trekken en een tijdelijk plaatje. 400 euri
2. aanleggen van cementlaagje ed. 1000 euri
2. de implantaten 1600 euri
Ben me best rot geschrokken van die bedragen aangezien in een normaal salaris heb, maar me te jong voel om met een permanent plaatje te gaan lopen. Is er iemand die ongeveer weet hoeveel de verz. zal gaan vergoeden? Zit bij Agis met de tandarts+ verz.
Alvast bedankt!
vV

Heeft de tandarts al geinformeerd naar de mogelijkheden dit via de regeling bijzondere tandheelkunde te doen? het is tenslotte een aangeboren afwijking, pal in zicht.

Zijn berekening klopt wel aardig, ik ben alleen bang dat hij de kronen op de implantaten vergeten is... Volgens mijn collega die de implantaten plaatst voor mij, en mijn eigen ervaring moet je voor 2 implantaten met kroon toch wel 4000,= rekenen.. sorry, je probleem wordt er alleen maar groter van zo :(
do, 01/20/2005 - 17:32 Permalink
DDanny

Welke verzekering precies moet ik ff checken...dacht gewoon de duurste.
4000 euro....pffff krijg bijna een hartverzakking! haha 't wordt er alleen maar beter op zeg...ik krijg binnenkort zijn"offerte" en ga daarmee langs bij de verzekering, maar vrees 't ergste.
Zijn er andere goedkopere optie's die ook mooi zijn?
Over die regeling bijzondere tandheelkunde wil ik wel meer weten eigenlijk...nog nooit van gehoord!
Alvast bedankt..
do, 01/20/2005 - 18:17 Permalink
Wil

Je kunt dit soort situatie altijd het beste voorleggen aan je tandarts én (daarna) aan je verzekeraar. Het klopt dat het hier om een bijzonder geval gaat. Helaas zegt dat niet alles. Ik ken een soortgelijk geval - maar dan met 1 elementje - waarbij de verzekeraar wel wilde overgaan tot een etsbrug maar niet tot een implantaat.
Kan je even aangeven welke tanden precies nog melktanden zijn? Wat ook een overweging is, indien de melktanden nog stevig in het bot staan, is het gewoon laten kronen of beplakken met schildjes voor het esthetische effect.

Wil
zo, 02/27/2005 - 12:22 Permalink
de digitale tandarts

Over het algemeen valt iemand pas onder de aanspraak voor bijzondere tandheelkunde als er minstens 5 of meer gebitselementen niet zijn aangelegd (oligodontie)
ma, 02/28/2005 - 10:05 Permalink
vV

maar dit zijn melktanden, geen kiezen. Daar wordt in mijn ervaring (misschien inmiddels "werd"?) iets ruimhartiger mee omgegaan omdat het direct in zicht zit.
ma, 02/28/2005 - 17:13 Permalink