Aanhoudende kiespijn na 3e apex

Author:
Moon
Posted:
wo, 11/10/2004 - 13:08
Hoe raar het misschien ook klinkt, mijn kies doet onwijs veel pijn en ik ben bijna in jubbel stemming.
Ik heb al vaker last van deze kies gehad (kies met kanaalbehandeling en apex) en dit ook vaker aan de tandarts aangegeven dat deze kies me toch echt onwijs veel pijn deed zo nu en dan...
En natuurlijk was het steeds zo wanneer ik naar de tandarts moest, hij geen pijn deed.
Nu heb ik vanmiddag om 14.55 een afspraak voor een controle en gisteren begon het "kreng" al pijn te doen en toen dacht ik blijf alsjeblieft dit keer pijn doen, in tegenstelling tot "ga over, dit vind ik niet fijn blablabla"
Bijna gelukkig merkte ik vanmorgen dat ie nogsteeds pijn doet, nu weet de tandarts ook een keer dat ik het niet bedenk en dat er toch echt een bult op mijn tandvlees zit die pijn doet. (ik wil er alleen nog niet aan denken wat me te wachten staat, dus moet nog even heel veel lef kweken om ook daadwerkelijk aan te geven dat die kies toch echt pijn doet!!!)

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!
(en denk een klein beetje aan mij om 14.55)

Groetjes Monique
Moon

Dank je wel!!!

Volgens mij voelde de tandarts de bui al hangen... want hij begon er zelf al over... (hij had zich vergist over een brief naar de kaakmeneer van sept. 2002) hij vroeg of ik al bij de kaakchirurg was geweest. Ik had gelijk een hartslag van 320 per minuut, want was al bang dat ik iets niet helemaal meegekregen. Tot hij zag dat het een brief was van 2002, maar toch even voor de zekerheid vroeg hoe het nu met die kies ging...
Uhm.. slecht!!! Dus heb hem verteld dat ik weer pijn had. Waarop hij eerst de controle deed waar ik voor kwam, waarbij hij zorgvuldig elke aanraking met die kies vermeed. Toen heeft hij een foto gemaakt waaruit bleek dat er toch (weer) een ontsteking zat. Met als gevolg dat hij heeeeeeeeeeeeel lief voor me was (not!) : :smt022 en me toch weer heeft doorverwezen naar de kaakmeneer voor opnieuw een apex... * zucht * Wat een ellende! (en dan zegt die stomme receptioniste ook nog eens dat ze vind dat ik niet blij kijk... vind ze het vreemd???? :smt013 Ik wordt nou ook niet echt blij van een verwijzing naar de kaameneer die vervolgens alles weer open gaat halen en weer door mijn kaak gaat boren....)
Mijn tandarts is een schat van een man die gelijk mijn schrik begreep en ook heel lief reageerde en het ook allemaal oprecht vervelend voor me vind... besefte gelijk even hoezeer ik het met mijn tandarts heb getroffen! Hij denkt mee over hoe en wat en wat voor mij het prettigste is!!!
Dus ik ging weg met een verwijzing, een recept voor antibiotica en een rot gevoel! :cry:

Thuis gekomen dus maar gelijk "braaf" de kaakmeneer gebeld en ik kan pas op 8 december terecht... Kon wel eerder, maar dan moest ik naar een andere kaakmeneer als die de vorige apex heeft uitgevoerd, voor ik dat aan die receptioniste duidelijk had gemaakt, was ik weer 5 minuten verder (this is not my day!)

En nu zit ik achter mijn computertje te balen.... Vraag me eigenlijk af of het geen kwaad kan dat het nog bijna een maand duurt voor ik bij de kaakmeneer terecht kan... dan is die ontsteking toch allang verdwenen???
Digitale tandarts, kan jij me hier misschien meer over vertellen...

(verdikkemie! Waarom ben ik toch niet heldhaftiger als ik aan de telefoon zit met het ziekenhuis :cry: )
wo, 11/10/2004 - 16:07 Permalink
minique

Hè, verdorie, Moon!
Ik vind trouwens dat je al hartstikke heldhaftig bent geweest door meteen met het ziekenhuis te bellen EN duidelijk te maken welke kaakmeneer je wilt hebben!
Maar ik kan me voorstellen dat je ontzettend zit te balen...
Heel veel sterkte toegewenst en 8 december ga ik voor je duimen (help me tegen die tijd nog wel even herinneren!).

:smt006 Monique
wo, 11/10/2004 - 19:33 Permalink
Moon

Ik heb het gevoel dat de ontsteking erger wordt (kan dat?) ik krijg in elk geval meer pijn en er zit een behoorlijke verdikking boven de kies (waar die ontsteking dus zit) is het raadzaam om toch maar te beginnen met de fenicilline of zal ik de pijn wegwerken met pijnstillers en maandag de kaakmeneer bellen???
za, 11/13/2004 - 11:09 Permalink
Moon

Update... De titel "Jahoo kiespijn" mag veranderd worden ... Haal het jahoo maar weg ofzo... het mag van mij nu weleens ophouden... maar zo werkt dat niet... Ik word helemaal gek en moet even zeuren en klagen! (Ben normaal gesproken totaal niet van de piepbrigade... )

Vorige week maandag kaakmeneer gebeld, maar ze hadden geen plek. De lieve mevrouw die ik nu aan de telefoon had heeft me helemaal uitgelegd waar de pijn vandaan kwam. En heeft me aangeraden te beginnen met de fenicilline. Om mijn weerstand te verhogen, zodat mijn lijf de ontsteking tegen kan gaan...
Dus ik ben heel braaf begonnen met de fenicilline en de kuur ook afgemaakt... Maar de pijn wordt niet minder. Krijg nu ook pijn op het moment dat ik mijn kaken op elkaar zet... (drukpijn???) en ook al doe ik helemaal niets, dan doet het nog pijn :(
De pijn blijft hoog in mijn kaken zitten en maakt me helemaal gek...
Nog ruim 2 weken... * zucht *
ma, 11/22/2004 - 22:01 Permalink
minique

Jeetje, Moon, wat ontzettend balen is dit voor je!
Ik zou willen dat ik iets kon roepen om je van de pijn af te helpen, maar helaas... Het is niet echt een oplossing, maar heb je goede pijnstillers in huis (bijv. brufen 600, zonodig recept aan de tandarts vragen!)?

Heel veel sterkte toegewenst!!!

:smt006 Monique
di, 11/23/2004 - 12:00 Permalink
Moon

Werkte brufen maar.. Helaas werkt brufen niet. En om me nou nogeens twee weken vol te stouwen met pijnstillers.... word ik ook niet blij van!
di, 11/23/2004 - 16:52 Permalink
load

Ey lieve Moon,

Wat vervelend. Heb je misschien je huisarts al geprobeerd met een oplossing ? Misschien dat dat een optie is. Zo rondlopen is natuurlijk erg vervelend ! Sterkte

Load
di, 11/23/2004 - 17:35 Permalink
Moon

Mijn huisarts???? Mijn huisarts is een hele lieve man hoor, maar waarom zou ik me kiespijn naar de huisarts gaan, als tandarts fenicilline voor heeft geschreven en de afspraak met de kaakmeneer al is gemaakt?
Het is vervelend, maar moet gewoon wachten...
(ik ga morgen voor de zekerheid kaakmeneer nog even bellen... misschien heeft iemand afgebeld en kan ik eerder terecht... :()
Maar lief dat je met me meedenkt! :smt008
di, 11/23/2004 - 17:37 Permalink
minique

Moon, als je toch gaat bellen en er nog niemand is uitgevallen: vraag dan of ze je op een lijstje kunnen zetten voor het geval er alsnog iemand uitvalt!

Wat jammer dat brufen bij jou niet werkt... Nee, van nog 2 weken pijnstillers wordt je ook niet vrolijk, maar je moet toch iets op een gegeven moment.

:smt006 Monique
di, 11/23/2004 - 19:00 Permalink
dj

Oww arme Mooooon.........

Ik heb de berichttitel voor je veranderd, kan je zelluf ook, dacht ik, maar misschien heb ik het mis.

Doeg,
di, 11/23/2004 - 19:34 Permalink
Ad

Oh jee.. :(

Probleem gaat niet over maar komt stiekum in vermomming terug :smt076

Vervelend Moon! We voelen met je mee (al vind je het vast niet erg als ik dat figuurlijk neem :smt003 )
di, 11/23/2004 - 19:46 Permalink
load

Mijn huisarts???? Mijn huisarts is een hele lieve man hoor, maar waarom zou ik me kiespijn naar de huisarts gaan, als tandarts fenicilline voor heeft geschreven en de afspraak met de kaakmeneer al is gemaakt?
:smt008


Ik bedoelde meer in de zin van een andere pijnstiller ? Ik kreeg toen ik ontsteking had een pijnstiller met naproxen. Zit ook wel in aleve maar kreeg wat hogere dosis wat wel hielp.

Sterkte in ieder geval.
wo, 11/24/2004 - 10:26 Permalink
Moon

Ik wordt dus helemaal gek...
Die $^$^&%&**($^#$ kies begint gewoon weer pijn te doen.
Vanmorgen was ik heel onschuldig mijn tandjes aan het poetsen en toen ging ik met mijn tandenborstel over mijn tandvlees heen... ik dacht dat ik door de grond zou gaan. Het voelt eigenlijk weer precies hetzelfde als toen ik naar de kaakmeneer moest... Voor mijn gevoel zit er ook nogsteeds een zwelling, maar ik kan het zelf niet zo goed meer inschatten... na zo veel pijn en zwelling, weet ik nieteens meer hoe het eruit hoort te zien!
Het is toch belachelijk??? Een zenuwbehandeling, apex, nieuwe vulling weer een apex waarbij de ontsteking is weggehaald en nou begint het kreng gewoon weer!

Moet ik nu terug naar de kaakmeneer of toch maar even langs de tandarts om ernaar te laten kijken of mijn lijf de kans geven om te genezen. Het is nu bijna 4 weken geleden dat de laatste apex is uitgevoerd.... Iemand advies???
do, 01/06/2005 - 20:23 Permalink
vV

tja.. geen leuk bericht, maar als ook de apex al een keer overgedaan is ben ik bang dat deze kies weinig toekomst heeft. Aangezien de laatste behandeling vrij kort geleden is zou ik toch even terug naar de kaakchirurg (is nazorg dus heb je geen nieuwe verwijzing voor nodig). Kijken wat hij denkt.

Sterkte!
do, 01/06/2005 - 20:27 Permalink
Moon

:cry: Echt waar???
Toen de kaakmeneer de vorige keer keek zei hij dat mijn kies nog goed was en dat hij hem zeker niet zou trekken... :(

Bedankt voor je snelle antwoord... ik zal morgen al mijn moed bij elkaar verzamelen en de kaakmeneer bellen.... :cry:
do, 01/06/2005 - 20:36 Permalink
Moon

Nou Vv, na je laatste advies heb ik keurig opgebeld. Eerst naar de tandartsenpraktijk en die adviseerden dat ik toch de kaakchrirurg moest bellen en als die niets kon doen dan mocht ik hun bellen. Ik heb daarop keurig de kaakmeneer gebeld en kon gelijk terecht. (Om 10.15 bellen en om 10.45 aan de beurt zijn :D) Daar heeft de kaakmeneer gekeken en die vond het er allemaal keurig uitzien. Tandvlees was mooi rose er waren geen fistels en het was niet gezwollen....(ik vond het toch wel behoorlijk gezwollen... maar goed... hij vond van niet...) Dus hij heeft me een Fenicilline kuur (Broxil) gegeven en die moest ik nemen in combinatie met een nieuwe dosis pijnstillers om mijn lijf een extra schop te geven om de ontsteking helemaal weg te werken (tweede keer binnen een maand fenicilline) en ik moet ma. 7 maart terug komen voor een controle foto...

Binnen 5 minuten stond ik weer buiten... de feniciiline kuur heeft wel even geholpen, maar nu begint het riedeltje weer van voren af aan... vorige week vond ik nog dat het kwam doordat ik verkouden was, er is toch in het bot geboord, (blatiblatibla, een mens zoekt toch oorzaken, ik tenminste wel...) nu heb ik de laatste dagen het gevoel alsof er een klemmetje om die kies zit die steeds strakker wordt aangetrokken (weet niet hoe ik het uit moet leggen...) en als ik op de kies kauw met bv. een koekje (lees: biskwietje) dan doet het onwijs pijn... alsof de kies gescheurd is... (best lastig pijn uitleggen)

Ik voel me zo'n zeurkous nu... voor mijn gevoel zit het gewoon niet goed en is die ontsteking nog niet weg... dat heb ik vanaf het begin af aan geroepen en dan luister ik naar mijn gevoel en dan zegt de kaakmeneer dat het er allemaal keurig uitziet en dat er niets aan de hand is....
Hij zei er wel bij, dat mocht ik er weer last van krijgen was ik altijd "van harte welkom" (nou, nee dank je feestelijk) Ik heb nog wel van die pijnstillers hoor, maar wil ook niet dat die kies getrokken wordt, aangezien ik over twee weken jarig ben (en een speciale gast verwacht ;)) en ook nog wil genieten van mijn verjaardag, en aan de andere kant ook geen pijn wil hebben...
En wat als ik de kaakmeneer weer bel, ik kan weer terecht en hij vind weer dat er niets aan de hand is??? En aan de andere kant heb ik over een maand een afspraak staan...
Ik wil gewoon niet zeuren... maar het doet pijn...

Sow... pfffttt... heel verhaal... ben lichtelijk gefrustreerd ... sorry voor mijn "klaagzang"... wil niet overkomen als iemand "daar heb je haar weer met haar gezeur" ... want zo voelt het inmiddels wel!!!
di, 02/01/2005 - 18:03 Permalink
minique

Lieve Moon, je bent geen zeur! Dus ook geen 'sorry' zeggen!!!
Je hebt pijn èn de onzekerheid of het nou wel of niet goed komt met die kies, dat is gewoon een ontzettend k*gevoel.

Ik denk dat je gevoel moet volgen: het zit niet goed!
Ik vind dat als je nu weer last hebt gekregen, je wéér moet bellen. Ik zou het zelf nu via de tandarts spelen: daar een spoedafspraak maken en met hem overleggen wat hij ervan vindt. Dat praat denk ik al iets gemakkelijker voor jou en maakt jou waarschijnlijk iets zekerder!

V.w.b. je verjaardag (en ik hoor mezelf praten vorig jaar, hoor, toen zat ik ook vlak voor m'n verjaardag): je hebt nu pijn en het lijkt er niet op dat het binnen die 2 weken over gaat. Als je laat trekken heb je (misschien!) ook nog pijn. Ik denk dus dat dat geen argument mag zijn om nu niets eraan te doen. Sterker nog: doe je nu iets, dan heb je een kans dat de pijn over 2 weken stukken minder is!
Ik heb uiteindelijk de kies een week voor mijn verjaardag laten trekken en op mijn verjaardag zelf had ik er nauwelijks last meer van.

Lieve Moon, heel veel sterkte :smt008 voor jou!

En laat alsjeblieft horen hoe het verder gaat.

:smt006 Monique
wo, 02/02/2005 - 08:17 Permalink
Moon

Uhm.. zal beginnen met moed verzamelen ;)
Van uitstel komt afstel... ik ken ze allemaal... het is zo makkelijk om tegen iemand anders te zeggen dat ze moeten bellen... maar nu merk ik maar weer even al te goed hoe moeilijk dat kan zijn...

* zucht * op het moment heb ik nog maar even zoiets van.. die afspraak op 7 maart staat... heb wel even genoeg tandartsen en kaakmeneren gezien... volgens mij sla ik op tilt als ik nog een keer moet...
Ben niet bang hoor... absoluut niet... lijkt maar zo....
* kijkt onschuldig om zich heen *
do, 02/03/2005 - 18:02 Permalink
minique

Mmm... Ik begrijp het wel, hoor. Heeeeeeeel goed zelfs!
Ik wil niet lastig doen, hoor, maar 7 maart is nog best ver weg, zeker als je nu al behoorlijk veel last hebt. En dan ook die onzekerheid erbij of het nou wel of niet goed gaat komen met die kies!
Ik speel nu even advocaat van de duivel hoor: maar waarom zou je tot 7 maart gaan zitten stressen en al die tijd pijn lijden???????

:smt006 Monique
do, 02/03/2005 - 19:37 Permalink
Moon

Lieve Monique,

Verstandelijk weet ik ook wel dat je gelijk hebt... maar toch... hoop ik dat ik me druk maak om niets en dat bij wonder (en tegen beter weten in...) de pijn weggaat! (en zo kan ik nog wel 10 excuses bedenken hoor... ik heb volgende week vakantie, heb het druk gehad de afgelopen week, veel stress... blablablablabla...)
En je mag best advocaat van de duivel spelen hoor... soms heb ik best even die schop onder mijn kont even nodig! Soms moet ik gewoon even niet zeuren... en doorzetten...

@ DJ, het is kies 26 (linksboven)
do, 02/03/2005 - 20:03 Permalink
dj

26 ok..

Enneh spui maar gewoon hier hoor. Voor de meeste mensen helpt dat toch een beetje he.. Ik denk/leef wel een beetje mee hoor maar weet nu ook niet zoveel te zeggen. Zit ook een een miniverbouwing even, moet ook door anders blijft het hier een stoftroep en dat is niet goed..
do, 02/03/2005 - 20:24 Permalink
Moon

Je hoeft ook niets te zeggen! Je kan er ook niet zoveel op zeggen! Soms moet ik gewoon even van me af zeuren... (sorry!)
do, 02/03/2005 - 20:40 Permalink
Moon

Moon heeft besloten gewoon niet te "zeuren" en is zich nu onwijs aan het verheugen op kwarktaarten, cadeautjes en hele leuke visite ;)

Ik heb die afpsraak van 7 maart nog staan en probeer het tot dan vol te houden... Misschien inderdaad zwak, maar ik had het lef niet om de telefoon te pakken en over te komen als een zeurkous.
Misschien als ik de vorige keer niet zo "weggestuurd" was met de mededeling dat er niets aan de hand was, dat ik wel zou bellen... nu ga ik er maar even vanuit dat er ook werkelijk niets aan de hand is.
De pijn is nogsteeds aanwezig. De ene keer ben ik in staat om de kies er hoogstpersoonlijk uit te trekken en vandaag heb ik een goede dag en is de pijn goed te dragen...
(lekkere moderator ben ik... mensen adviseren om de tandarts te bellen en zelf als de dood zijn om de kaakchirurg te bellen...)

Bedankt voor je intresse! Je bent een skatje! :smt058
vr, 02/11/2005 - 11:58 Permalink
minique

Hahahaha! Ik moest wel grinniken om je opmerking 'lekkere moderator ben ik...' Ik zou het zelf kunnen zeggen - hihihihihihihi

Maar je hebt een keuze gemaakt en dat is goed, dat geeft ook iets rust voor jezelf. Wel-niet-wel-niet-wel-niet is waardeloos en geeft onrust en dat is niet goed. En bellen kan inderdaad altijd nog.
Ik blijf voor je hopen dat het allemaal toch nog spontaan wegtrekt! Sterkte en verheug-ze op taart, kado'tjes en gezellige visite! Alvast een fijne verjaardag toegewenst!

:smt006 Monique
vr, 02/11/2005 - 14:50 Permalink
Moon

goed, even de update!

toen ik vrijdag in het ziekenhuis werd opgenomen vond ik het een heeeeeele gegronde reden om de kaakmeneer af te bellen. Maar goed, mijn moeder was te laat terug om af te bellen, dus afbellen lukte vrijdag niet meer. Toen ik er zaterdag over na ging denken vond ik het eigenlijk belachelijk om niet te gaan. Ik was op dat moment in het ziekenhuis, dan moest er toch minstens een manier zijn om naar de kaakmeneer te komen. Dus ik ben zondag naar de verpleging gerold en heb gevraagd of ik mocht gaan.In de eerste instantie werd er nogal moeilijk over gedaan, maar nadat ik plechtig had beloofd dat de kaakmeneer niet zou gaan snijden of trekken mocht ik toch gewoon gaan.

Maar goed, de kaakmeneer heeft weer gekeken en eigenlijk wilde hij een overzichtsfoto maken, maar omdat ik niet kon staan op één been in het foto apparaat kon dat niet.
In elk geval heb ik weer een afspraak voor in April. Dan gaat hij het weer open maken en dat is het laatste wat hij kan doen...
Het is erg balen dat ik nu bloedverdunners krijg vanwege mijn gips dat ik nog zo lang moet wachten....

Wordt weer vervolgd....
di, 03/08/2005 - 17:31 Permalink
minique

Ach, arme Moon...
Eerst in het gips en dan ook nog naar de kaakmeneer... En vervolgens moeten wachten en wachten en wachten...

Sterkte!!!

:smt056 voor jou!

:smt006 Monique
di, 03/08/2005 - 18:58 Permalink
Moon

ach jah.. het is niet alsof ik nu iets beters kan doen ofzo ;)

Maar goed... het kan nu eenmaal niet anders. Het is maar te hopen dat ik die datum naar de kaakmeneer kan, omdat ik niet weet hoe lang de bloedverdunners nog door blijven werken in je lichaam...
Anders moet ik de afspraak nog een keer verzetten... tegen die tijd moet ik alweer naar de tandarts... om maar niet te spreken over arten, chirurgen, orthopeten, fysiotherapeuten en gipsmeneren...
Ik kom in elk geval over mijn angst voor doktoren heen!!
di, 03/08/2005 - 19:32 Permalink
Mysterygast3

Nou heel veel sterkte dan de komende tijd...met alle artsen-gedoe!!:smt100


Dat je weer snel de oude mag worden! :P
Groetjes
di, 03/08/2005 - 22:02 Permalink
Moon

Stomme kies doet gewoon pijn... en het frustrerende is dat ze er op dit moment niets aan mogen doen en ik ook geen sterkere pijnstillers mag slikken.
Nu is het iets minder, maar gisteravond deed het zelfs pijn op het moment dat ik mijn kaken op elkaar zette, werd er helemaal gek van!

Er zit ook boven de kies nogsteeds (alweer) een pijnlijke verdikking...
Soms moet ik gewoon even klagen... dus vandaar de * klaag * Er kan toch niets aan gedaan worden nu dus het is eigenlijk een beetje loos geklaag :(
vr, 04/01/2005 - 08:21 Permalink
minique

Maar het kan wel even opluchten om lekker te klagen...

Ben je al van het gips af c.q. hoe lang moet je nog?

Kruidnagels schijnen weleens te helpen tegen kiespijn. Geen flauw idee of dat in jouw geval ook zal zijn, maar misschien het proberen waard?????

:smt058 Monique
vr, 04/01/2005 - 11:25 Permalink
Moon

nee, ik heb nogsteeds gips (in totaal 6 weken) op 13 april gaat het gips eraf. Maar omdat ik nog bloedverdunners moet spuiten tot het gips eraf is, en die zooi schijnt nog 3 weken in je lijf rond te hangen... dus dan moet ik nog voorzichtig zijn met pijnstillers enzo...

Kruidnagels helpen tegen kiespijn, maar ik heb al een wkb en apex gehad, dus het is geen kiespijn, maar de pijn zit echt in de kaak.
Ik draag het maar gewoon als een vrouw :smt002 (er is op dit moment toch weinig wat ze eraan kunnen doen!)
vr, 04/01/2005 - 12:32 Permalink
kristin.smets

Hoi,

Misschien ken je me nog. Ben een tijd ni meer op het forum geweest, wat soms wel een goe teken is.

Heb ook nog last van mijn kies (lees kaak). Er is nu een 2de WKB op gedaan (tussentijd 2 jaar ongeveer).
Er bleek maar 1 kanaaltje van de 3 opgevuld te zijn.

Alles viel mee (toen hij er het ontsmettingsspul in had gedaan en de voorlopige vulling).

Maar nu woensdag heeft hij het afgewerkt en de kies def gevuld.
Heb ook veel pijn nu, dus ik begrijp je volledig.

Bij mij is het de kies (voorlaatste) en nu heb ik beslist van het een tijdje te laten rusten.
Wanneer het echter ni geneest, gaat de kies er toch uit.
Heb ook al een apexresectie (of hoe het ook heet) voorgesteld, maar de tandarts raadde het me af, omdat dat ni altijd goe lukt en ook omdat het een kies achteraan is.
Hij zag ook niks op de platen (dus eig geen reden om het te doen).
Kies 26 is da vooraan bij jou?

Ik had wel graag antibiotica gehad of pennyciline omdat dat volgens mij het enige is wat die hardnekkige ontsteking kan wegkrijgen, maar heb niks gekregen.

Ik neem nu brexine (is zoiets als brufen): ontstekingswerend en pijnstillend.

Bij mij is de pijn er vooral bij het bukken, of het tillen van iets, of soms ook bij een draaibeweging.
Stress doet er ook ni goe aan, maar het kan zijn dat ik mijn kaken dan meer klem.

Ook kauwen van vlees ofzo geeft pijn.
Heb nog ene troost, het is pas eergisteren gebeurd en denk dat het tijd nodig zal hebben.

Ik wens je ook veel sterkte, en ik weet, je wordt er soms moedeloos van.
Als het geen tand vooraan, zou ik toch ook overwegen van hem te laten trekken.

PS Nog één vraagje, wat heb je gebroken en hoe komt het?

Groetjes
Krisje
vr, 04/01/2005 - 18:00 Permalink
Moon

Ha die Krisje!

Ik ken je nog wel hoor! :D (vergeet niet zo snel mensen!)
Vervelend dat je zoveel pijn hebt! Ik hoop voor je dat het snel beter gaat!

Ik heb 2 apexen gehad aan de een a laatste kies links bovenin (verstandskies is al getrokken) dus die kies is redelijk in het zicht.
De kaakmeneer heeft nu een derde apex voorgesteld, maar ik weet nog niet of ik al die ellende nog een keer aan ga. Als het werkelijk een scheur in mijn wortel is, dan heeft het nl. erg weinig zin.
Omdat ik door een onhandige valpartij mijn enkel heb gebroken op twee plaatsen en dus in het gips zit, en daardoor bloedverdunners moet spuiten, om trombose te voorkomen, mag de kaakchirurg of tandarts niets doen omdat de kans is dat de bloeding dan niet meer ophoudt, en ik mag erg weinig pijnstillers hebben omdat dat weer de werking van de bloedverdunners kan versterken of verzwakken.

Dus nu is het soms even een kwestie van veel pijn hebben, maar nog moeten wachten op een behandeling, omdat die op dit moment medisch gezien niet verantwoord is. En als je dan geen pijnstillers mag, word je er niet altijd even vrolijk van!

Ik hoop dat het bij jou nu goed gaat en dat de pijn snel weg is!

Beterschap!
vr, 04/01/2005 - 21:47 Permalink
kristin.smets

Hoi,

Bij mij was de pijn vandaag te verdragen.
Heb nu brexine genomen ipv brufen forte, dat werkt langer.

Ja, in jouw geval zou ik toch maar oppassen met de medicatie.

Ik ga het toch ook wa minderen, want had daarstraks precies pijn in mijn onderrug (misschien de nieren).

Op het werk was het erg druk vandaag, dus ik kon eig ni zonder pijnstillers. Dokters en tandartsen vergeten da soms; als ze echt pijn voorzien, zouden ze beter ziekteverlof schrijven, maar ja.

Allez, nog het beste en hopelijk valt het allemaal nog mee.

Heb wel al ondervonden eer je met iets sukkelt, heb aan 3 andere tanden ook een WKB gehad en na een week was de pijn eig verdwenen, maar bij die ene kies wil het precies ni lukken.

Allez
Nog de groetjes, ik ga proberen wa te slapen
Krisje
vr, 04/01/2005 - 23:05 Permalink
Moon

Whaaaaaa!!!! Waarom gaat de tijd zo belachelijk snel...
Morgen om 9.15 bij de kaakmeneer zijn... ik geloof dat ie een foto gaat maken... (maar dat weet ik niet meer zeker) volgens mij nog geen derde apex...

Ik ga dit keer wel heel heldhaftig met hem in gesprek. Ik wil een redelijke zekerheid hebben dat de klachten na deze apex over zijn, en hoeveel kan van slagen hij het acht. (is dat redelijk dat ik me dat afvraag???)
di, 04/19/2005 - 16:00 Permalink
minique

Ha, die Moon... Je zat al in m'n gedachten hoor. Ik vroeg me alleen af of het nou vandaag was of morgen, maar ik had 'besloten' dat het woensdag moest zijn...

Natuurlijk is het redelijk dat je vraagt hoe groot de kans van slagen is! Ik geloof dat ik al veel eerder naar m'n tandarts was gerend en geroepen had: 'haal dat ding eruit!'

Heel veel sterkte en succes toegewenst en laat ons na afloop maar gauw horen hoe het is gegaan, wat er is gedaan en hoe het verder gaat...

Liefs,
Monique
di, 04/19/2005 - 16:16 Permalink
kristin.smets

Hoi Moon,


Wens je ook heel veel sterkte morgen.
Heb onlangs ook voor de 2de maal een WKB laten doen aan één kies, en heb weer terug pijn.
Ik heb besloten dat als de pijn na een paar weken ni over is dat hij eruit gaat, en dan maar hopen dat de pijn voorbij is.
Er is niks op de platen te zien , en vermits het een tand achteraan is, raadt de tandarts een kaakoperatie af.
Maar vindt het goed dat je vraagt hoeveel kans tot slagen, want ik heb al ondervonden dat ze allemaal veel beloven...
Heb het ontzettend druk op mijn werk op het moment, dus ik kan kiespijn missen als kiespijn.
Heb binnen een 10 dagen 2 jarige, een halve-eeuweling en een kwart-eeuweling in mijn gezin; ik hoop dat ik het zolang kan trekken, en dan daarna resoluut naar de tandarts stap, met eventueel kies laten trekken.

Nu in ieder geval het beste voor jou, vraag me wel één ding af, kan je bij zo'n kaakmeneer ook alleen een plaat laten nemen en dan daarna nog beslissen of je iets laat doen???

Bij de tandarts is da ni altijd het geval, heb ik al ondervonden!!
Groetjes
Krisje
di, 04/19/2005 - 18:02 Permalink
Missbine

Hoi lieve Moon.

Heel erg veel sterkte morgen.
Ik denk aan je.
Je bent een kanjer en jij bedankt voor alle steun die ik ook van jou heb mogen ontvangen.

Hou je ons op de hoogte.

Veel liefs Sabine :smt006
di, 04/19/2005 - 20:29 Permalink