fluoride kauwgom

Author:
nadialife
Posted:
vr, 10/29/2004 - 20:34
Ik heb hier op het forum gelezen dat je na zuur te hebben gedronken of gegeten, een uur moet wachten met poetsen. Maar mag je wel wel na het eten een fluoridehoudende kauwgom eten.(zonder suiker) of moet je hier ook een uur mee wachten. Ik eindig mijn lunch namelijk altijn met een appel of sinasappel.

Alvast bedankt.

Nadia
Roxanne

Kaugom kan je makkelijk eten na een maaltijd, het vangt zelfs de zuurtegolf vaak op, maar dan moet je wel kauwgom met Xilitol of iets dergelijks nemen.

Groetjes Roxanne
vr, 10/29/2004 - 21:03 Permalink
nadialife

Dus na mijn lunch (na mijn appel) kan ik dus het beste meteen een fluoridehoudende kauwgom eten en dan na een uur mijn tanden poetsen.

Is dit de veiligste manier???

Nadia
vr, 10/29/2004 - 21:49 Permalink
Lieneke

Naar mijn weten bestaat er geen fluor bevattende kauwgom. Roxanne gaf al aan dat er wel kauwgoms zijn zonder suiker en met xylitol. Deze stof brengt de zuurgraad van de mond naar beneden. Je kan dit inderdaad na het eten van een appel gebruiken en pas na een uur poetsen.
vr, 10/29/2004 - 23:48 Permalink
Cezan

In de herfstvakantie was ik in Portugal. Ik kocht kauwgom en tot mijn verrassing lag er kauwgom met fluor in de winkel. Dit had ik in Nederland nog niet gezien. Ben benieuwd of het hier ook binnenkort te verkrijgen zal zijn! :D

Cezan
zo, 10/31/2004 - 16:11 Permalink
minique

Fluoride bedoelt Cezan waarschijnlijk, voordat er allemaal vraagtekens gaan ontstaan bij de forumbezoekers...

:smt006 Monique
ma, 11/01/2004 - 08:34 Permalink
Cezan

Gelukkig leef ik nog...
Heb het doosje nog even opgezocht. Het heet " Trident Fluor" , vandaar waarschijnlijk mijn vergissing. Wel een wat misleidende naam overigens.
Er zat inderdaad fluoride in.

Cezan
ma, 11/01/2004 - 09:13 Permalink
minique

Da's inderdaad een misleidende naam!
Maar de vergissing fluor - fluoride maken heel veel mensen hoor! Pas nog, las ik een artikel in Intermediair (toch een blad voor 'hoogopgeleiden' zoals ze zelf zeggen), waarin ze het over tandpasta met fluor hadden...

:smt006 Monique
ma, 11/01/2004 - 11:34 Permalink
Roxanne

Dank je wel voor het corrigeren Monique, was het er vergeten bij te zetten ;-)

hahahaha, zelfs de hoogopgeleiden maken fouten ;-)
ma, 11/01/2004 - 11:50 Permalink