Vraag over mond/tong

Author:
WvdW
Posted:
do, 10/21/2004 - 21:01
Ik denk dat deze vraag eerder voor een mondhygiënist is bedoeld dan een tandarts, vandaar dat ik dit bericht hier post.

Ik heb al enige tijd op één bepaald punt (zijkant van m'n tong) een pijnlijke plek zitten. Slikken doet ook best pijn, alhoewel het sinds vandaag beter gaat. Ik denk dat het een aft is. Voor zover ik weet gaat dit vanzelf weg. Maar tegelijkertijd heb ik ook keelpijn en toen ik m'n tong goed bekeek :smt005 zag ik achter aan de tong (het gedeelte wat al in net in je keel zit) aan de zijkant allemaal witte puntjes/vlekjes zitten, aan beide kanten! Is dit standaard zo of zijn dit ook aften? Of duidt dit op keelpijn/ontsteking?
Voor de duidelijkheid kan ik erbij vermelden dat m'n vriendin de ziekte van Pfeiffer blijkt te hebben. Aangezien we dit pas aan de late kant wisten is er gewoon gezoend. Bovendien komt het waarschijnlijk van mij af, maar dat weten we nooit zeker.

Alvast bedankt.
Lieneke

Dit kan heel veel zijn, bijvoorbeeld een candida (schimmel) infectie. Het is echt wel iets om snel mee naar de tandarts of huisarts te gaan!!! Die kan een goede diagnose geven, dat kunnen we vanaf hier niet.
Bij Pfeifer krijg je zover ik weet witte plekjes op je amandelen en niet op je tong, maar ik kan mij vergissen.
vr, 10/22/2004 - 10:24 Permalink
WvdW

Bedankt braces.

Gelukkig ben ik er ondetussen vanaf. Hij zit er niet meer, die pijnlijke plek. Bedankt iig voor je reactie. In dit geval lijkt het mij een aft geweest te zijn?
za, 10/23/2004 - 18:35 Permalink