Spelling

Author:
Ini
Posted:
wo, 06/02/2004 - 12:39
Ik weet, het gaat om de inhoud, maar wat een beroerde spelling op deze site!!! Ik lees de hele tijd dingen als 'gebid', 'me tanden', 'tog' en ga zo maar door. Het is soms zo erg dat ik niet eens meer zin heb om te reageren op het geplaatste onderwerp.

Een typefout kan iedereen overkomen, maar spellingsfouten zijn toch wel even wat anders.

Tsja, wat kan ik er aan doen? Niets, maar ik moest het even kwijt.
Roxanne

vaak hebben mensen angst en dan gaan ze heel snel typen, of misschien hebben ze wel weinig tijd om te typen en iets te vebeteren...

het kan inderdaad vervelend zijn, maar ja...
wo, 06/02/2004 - 13:53 Permalink
minique

Tja, type-, spellingsfouten... Ach, niet iedereen is zo bedreven in de Nederlandse taal of in het typen. Wat maakt het uit, denk ik dan maar weer, zolang we begrijpen wat men bedoelt... Ik zou zeggen: probeer er overheen te lezen en gewoon toch te antwoorden...

:smt006 Monique
wo, 06/02/2004 - 13:54 Permalink
Moon

Het is maar net waar je je druk om maakt... je komt hier toch niet om op de spellingsfouten van een ander te letten. Ik ben zelf juf, maar moet zeggen dat het me niet irriteert....

Dit stukje vond ik laatst op internet. Misschien moet je je dat in je hoofd prenten...

Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.

De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens bwoeon lzeen wat er saatt. Odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel

Het belangrijkste is dat je begrijpt waar iemand het over heeft... en hoe het geschreven is... zal mij niet kunnen boeien!!!!
wo, 06/02/2004 - 14:42 Permalink
Ini

Zoals ik al zei in mijn topic...ik snap heus wel dat het gaat om de inhoud, maar er zijn mensen die ontzettend slecht spellen en dat stoort mij. Wilde ik alleen even kwijt, niets meer, niets minder.

Ik las net ook weer een topic waar iemand het constant heeft over 'me gebit' en 'me tanden'...brrrr!

Juiste spelling heeft o.a. ten doel dat de inhoud beter overkomt en de aandacht daarvan juist niet wordt afgeleid! Over inhoud gesproken...
wo, 06/02/2004 - 15:41 Permalink
Missy66

[quote="Ini"]Wilde ik alleen even kwijt, niets meer, niets minder.quote]

Hoi Hoi Ini...

Het is ook heel goed dat jij dat kwijt wil (het is immers een openbaar forum) maar daarom kun je nog wel een reactie verwachten...
Ik zou ook zeggen probeer er "overheen" te lezen en anders blijft er inderdaad niets anders op, dan niet meer reageren...
Want ik vrees dat we het toch niet kunnen veranderen...

Op de 1ste plaats, zijn er toch nog veel mensen die de Nederlandse taal niet optimaal beheren, want laten we eerlijk zijn het blijft vaak moeilijk, ook voor mij...
Op de 2de plaats, we te maken kunnen hebben met mensen die niet in Nederland geboren zijn, en daardoor toch al een achterstand hebben in de Nederlandse taal...
Op de 3de plaats, het reageren op berichten vaak veel werk met zich mee brengt en "wij" ook tussendoor naar de benodigde info zoeken waardoor fouten al sneller gemaakt zijn.
De mensen die een bericht plaatsen misschien idd vaak toch al met angst en zweet in de handen een berichtje plaatsen waardoor fouten ook eerder gemaakt zijn...
Op de 4de plaats, heel veel (met name de jeugd) gebruikt maakt van bepaalde afkortingen en onderling dus ook een "bepaalde manier" communiceren hebben en dat zie je dan vaak terug, ik begrijp dat het niet bevordelijk is voor je taal, maar het zit er eenmaal zo in...
en vele "praten" in het dagelijks leven met een accent en nemen dat over in hun schrijven waardoor je vaak een verkapte Nederlandse taal krijgt, so what

Ik zelf heb er geen problemen mee om het te lezen het is net wat mijn voorgangers al schrijven, als je maar begrijpt wat er bedoelt wordt.

Groetjes en een fijne avond Missy
wo, 06/02/2004 - 16:19 Permalink
Missy66

Persoon in kwestie is vast heel bang voor de tandarts en deed een schietgebedje...
Ik bid ook altijd voor ik de stoel in ga *lol*

Foei DT :smt018 niet zo mee lachen hihi

Groetjesssssss
zo, 06/06/2004 - 20:47 Permalink