"lopende" tanden

Author:
pecsi
Posted:
ma, 02/23/2004 - 17:30
Hallo,

Hoe snel gaan tanden a.h.w. lopen? Ik bedoel als je een element mist, hoe snel gaan uiteindelijk tanden naar elkaar verschuiven?
Ik ben even in paniek geraakt. Ik ben namelijk vorig jaar op mijn voortanden gevallen. Eén voortand ben ik kwijt met wortel en al. Daar krijg ik uiteindelijk een implantaat. Maar ik had namelijk 10 weken zonder iets gelopen. Kan de ruimte van die verloren tand al zo snel smaller zijn geraakt? Ik wordt bang gemaakt door mensen in mijn omgeving. Ik had na 10 weken uiteindelijk wel een plaatje (gelukkig). Maar ik ben bang dat het kwaad al gebeurd is.
Kan dat echt, dat in 10 weken tanden al gaan verplaatsen?

[ Dit Bericht is bewerkt door: pecsi op 2004-02-23 17:31 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: pecsi op 2004-02-23 17:32 ]
cjay

hallo over je berichtje hoe lang het duurt voor dat tanden gaan vergroeien.Bij mij is toen ik 20 jaar was een onderkies getrokken,nu zijn we18 jaar verder en ik merk nu pas dat mijn tand verschoven is,ik krijg nu pas een kleine opening tussen mijn tanden.Ik weet niet of dit bij iedereen hetzelfde is ,maar bij mij duurdr het ongeveer 18 jaar voordat ik er iets van merkte.Ik hoop dat je hier wat aan hebt.Veel succes verder.
do, 02/26/2004 - 20:48 Permalink
de digitale tandarts

Ik zou juist zeggen dat veranderingen vaak binnen het eerste jaar optreden en zich daarna stabiliseren.

Waarschijnlijk is na 18 jaar iets veranderd in het krachtenspel in je mond (o.a. tong en/of lipdruk, vezels in je tandvlees en de manier waarop de tanden elkaar raken bij bijten of over elkaar glijden)
do, 02/26/2004 - 22:15 Permalink
pecsi

Bedankt voor alle antwoorden!!
Maar in tien weken kunnen toch niet echt al tanden erg verplaatst zijn? Sorry ik geef toe: ik ben beetje erg in paniek hierover.
Maar het kwijtraken van mijn voortand vind ik al zo erg en daardoor raakt ik in paniek dat er nog meer fout gaat.



[ Dit Bericht is bewerkt door: pecsi op 2004-03-02 18:11 ]
di, 03/02/2004 - 18:09 Permalink