Zwelling van tandvlees naast verstandskies

Author:
SuuSj3
Posted:
di, 01/06/2004 - 20:34
Beste tandarts,

Ik loop al een paar maanden rond met last aan mijn verstandskiezen. Ik heb er een heletijd last van gehad, dan weer een tijd niet, het komt met vlagen opzetten.
Nu heb ik sinds twee dagen pijnlijk opgezwollen tandvlees naast mijn verstandskies,linksonder. Het doet vooral pijn als ik kauw of er op druk. Ik ben er over aan het twijfelen om langs mijn tandarts te gaan, maar door alle akelige verhalen rondom verstandskiezen trekken zie ik hier erg tegen op. Wat denkt u, moet mijn verstandkies getrokken worden? Mijn tandarts heeft wel al eerder aangegeven dat mijn verstandkiezen scheef in de kaak staan. Wat is voor mij de beste oplossing?
Alvast bedankt!
HelpMe

Ik ben dan wel geen tandarts maar ik had hetzelfde probleem. Het tandvlees rondom de onderste verstandskiezen was vaak dik en voelde onstoken aan. Ik ging naar de tandarts en was overtuigd dat de onderste verstandskiezen eruit moesten.

Wat blijkt? De scherpe buitenkant van de bovenste verstandskiezen drukte steeds tegen het tandvlees van de onderste aan (er zit best veel tandvlees om de onderste heen). En daarom raakte dat geirriteerd. Dus moesten mijn bovenste verstandskiezen eruit en dan zou het probleem onder ook zijn opgelost. Bovendien is het weghalen van de bovenste verstandskiezen minder erg dan de onderste (je schijnt er minder last van over te houden). En nog een voordeel; ik kan nu geen gaatjes meer krijgen in de bovenste verstandskiezen!
wo, 01/07/2004 - 09:12 Permalink