helluppppppppppppppppppppppppppp

Author:
pippy1970
Posted:
di, 11/11/2003 - 07:52
ze hebben me gisteren effe gebeld vanuit kerkrade. om mn afspraak te bevestigen, dat ik t niet zou vergeten!! nou zal t echt niet vergeten hoor! kan nergens anders aan denken. t komt nu ook echt akelig dichtbij.
ik ben zo zenuwachtig.. ik heb wel elma zalf gekregen. hadden ze naar mn aphoteek gefaxt.
moet ik een uurtje van te voren op mn handen smeren. dan zou ik dus ook niks van t infuus voelen. die zalf verdooft de huid!!
mocht een uurtje na de ingreep weer roken en eten zei ze.. maarja dat zal ik wel niet durven. heb gister maar een aantal yoghurt mee gebracht voor in t weekend voor mij hihi.. ohhh ik ben zoooooooooooooooooooo bang
groetjes pippy
GONNY 40

HOI PIPPY ook ik heb gisteren telefoontje gehad ik reageerde hetzelfde als jij dat vergeet je dus echt niet. Elke nacht zit ik in die wachtkamer te janken tot dat ik binnen geroepen word dan schrik ik wakker.Het nu wel erg dicht bij hoor vind je niet de zenuwen gieren echt door mijn lijf. Ik heb nergens geen zin meer in en kan alleen nog maar aan vrijdag denken en roken roken en roken misschien kunnen we elkaar een beetje steunen of niet. groetjes GONNY.
di, 11/11/2003 - 08:22 Permalink
Patty73

Meisjes meisjes toch, ik wou dat ik jullie iets minder zenuwachtig kon maken maar helaas moet je net zoals ik het eerst zelf ervaren om daarna te kunnen zeggen: Heb ik me daar nou zo druk om gemaakt ? Hihihi :grin:
Je voelt niets je merkt niets en wordt heel anders wakker...De tijd ervoor is erger !
Is echt zo hoor maar okee daar komen jullie vanzelf achter aankomende vrijdag...
Ik zal aan jullie denken, de hele week eigenlijk hoor :wink:

Toi Toi Toi :grin: :grin: :grin:

Groetjes X Patty !
di, 11/11/2003 - 08:38 Permalink
pippy1970

nog een opaar daagjes patty en dan zijn we dr ook achter!!! was t maar alvast volgende week vrijdag de 21ste ofzo hihih
bij mij gieren de zenuwen ook steeds door mn lijf gonny. heb vandaag nog effe gebeld. of ik gewoon door mocht roken of dst er een liniet voor was.. maar nee mocht gewoon!
en of ik make-up op mocht hahah. en ook dat mocht. misschien zie ik je nogwel vrijdag! ik ben na jou (denk ik)
wat laat jij doen??
groetjes pippy
di, 11/11/2003 - 10:59 Permalink
GONNY 40

HOI PIPPY gelukkig dat we make up op mogen want zullen wel witjes zien van de zenuwen en het vele roken ik zal mijn neus piercing maar uitdoen he? ooh ik denk dat jij mij wel naar buiten ziet komen waggelen dan zal mijn mascara wel uitgelopen zijn hi hi gatver ik word er melig van jij ook? tot horens gr. GONNY
di, 11/11/2003 - 12:15 Permalink
ArrowGirl

Hoi Gonny,

Je kan je neuspiercing gewoon inhouden hoor,heb ik ook gedaan.
En het valt idd allemaal mee,maar dat besef je pas achteraf. Stond zelf ook doodsangsten uit,maar je merkt echt niets van de behandeling.
Veel suc6 allebei (Pippy & Gonny dus)vrijdag!
Groetjes Natascha
di, 11/11/2003 - 12:58 Permalink
Patty73

Hihihi :grin:
Je mag best veel he ???
Ik heb ook gewoon doorgerookt hoor anders zou ik het ook niet redden (d8 ik) en heb ook meteen daarna weer gerookt, ben nu eenmaal zo verslaafd dat ik het niet laten kon... Ik was ergens heel blij dat ik nog 3 weken ernaartoe kon leven alhoewel ik me wel afvroeg hoe ik die laatste week zou doorkomen... Waarschijnlijk net zo zenuwachtig als jullie nu zijn ???
Toen ik zo plots terecht kon had ik weinig tijd meer om aan het idee te wennen en heb s'nachts ook bijna geen oog dichtgedaan...
Maar ik heb een andere behandeling gehad als jullie dus dat zal ook wel anders zijn met hetgeen wat je daarna voelt of niet voelt...leuk dat jullie zowat dezelfde behandeling hebben...:wink:
Hebben jullie allebei receptje voor die Dormicum ? Is wel aan te raden hoor !
Nah alvast heel veel sterkte meissies met het er naartoe leven...de aankomende daagjes en nachtjes--> toi toi toi .....nog even volhouden !

:grin: Groetjes en een dikke X Patty :grin:



[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-11-11 13:04 ]
di, 11/11/2003 - 13:01 Permalink
pippy1970

hoi
ik heb ook een neuspiercing en wenkbrauw piercing.. deze mag ik gewoon inhouden. dat heb ik ook al gevraagd hihih
piercingen zetten durven we wel he.
we zullen inderdaad anders wel witjes kijken denk ik gonny!!!
die doricum (of hoe t heet) heb ik wel gevraagd patty. maar omdat ik mn zus de weg moet wijzen. was t niet verstandig om die in te nemen. omdat je er nog al suf van zou worden. maar bij aankomt en ik moet wachten (OMDAT GONNY MISSCHIEN NOG NIET KLAAR IS)hihihi dan krijg ik daar zo`n pilletje. zodat ik toch rustig word!
ja gonny misschien zie ik je nog wel naar buiten komen.. wel lachen naar mij dan he?|??
groetjes pippy
di, 11/11/2003 - 14:12 Permalink
Patty73

heej Pippy,

Kun je je zus niet een routeplanning geven die je hebt uitgeprint ?
Ik moest dat pilletje uur van tevoren inemen en omdat we ongeveer een uurtje zouden rijden heb ik het gedaan net voordat we zijn gegaan en idd je wordt er heel suf van heb zelfs ff gedoezeld in de auto maar was wel prettig want je komt dan suf aan in Kerkrade en maakt het allemaal niet meer zo bewust mee :grin:
Nah kijk maar hoe je het doet ik hoor het nog wel van je hiero of op de mess....

Groetjes X Patty !
di, 11/11/2003 - 15:39 Permalink
GONNY 40

HE HALLO IK WIL OOK ZO N PIL WAAR HAAL JE DIE KRIJG JE DIE OP RECEPT BIJ HUISARTS OF VIA KERKRADE? En inderdaad PIPPY piercings,tatoos en kinderen krijgen(ik heb er 4)allemaal eenfluitje van een cent maar naar de tandarts NACHTMERRIES krijg ik ervan.GROETJES GONNY
di, 11/11/2003 - 17:10 Permalink
pippy1970

hoi
nee ik neem het pilletje daar wel in patty. als dat nodig is. mn zus is niet zo goed in de weg onthouden! en weet nergens weg of pad.. en laat staan dat ik dadelijk helemaal te laat daar kom ofzo.
nee zo is t beterder. dat ikzelf de weg wijs
dat pilletje kun je krijgen via kerkrade gonny. moet je effe bellen. en ze faxen t recept zo naar je apotheek, en dan kun je t ophalen. zo hebben ze het ook met die elma zalf van mij gedaan.
groetjes pippy
di, 11/11/2003 - 17:22 Permalink
Patty73

Zoals Pippy al zegt; Je hoeft het maar te vragen in Kerkrade Gonny !
Het heet : Dormicum
Wordt vaak gebruikt bij mensen die moeilijk in slaap kunnen komen geloof ik :wink:

Succes ermee en laat ff weten hoe het was !

:grin: Groetjes X Patty !
di, 11/11/2003 - 18:42 Permalink
pippy1970

hallo hier ben ik weer. nu begint t toch akelig dichtbij te komen!!
kon gisteravond heel erg moeilijk in slaap komen. en de angst word nu echt nog erger!
ik voel me erg ******. het is al WOENSDAG!!
dus dat betekent dat t nu zo vrijdag is
wens toch iedereen een fijne dag vandaag
groetjes pippy
wo, 11/12/2003 - 07:59 Permalink
GONNY 40

Goede morgen allemaal hier ben ik weer ff.Na een paar wijntjes gisterenavond heb ik vanacht goed geslapen had ik eerder moeten doen van de week dan had ik gisteren niet zo moe geweest.Ik was echt kapot ik heb manden vol met wasgoed staan en de rest van het huishouden kom ik ook niet aan toe alleen maar piekeren en koffie drinken en roken mijn kop barste bijna uitelkaar van pijn.Maar vandaag ga ik het anders doen (denk ik)ik ga straks op mijn gemak een beetje huishouding verrichten dan een boodschappenlijstje maken voor tot een maandag dan kan ik na morgen lekker bijkomen en ik ga is lekker tuttelen uitgebreid badderen een beetje scheren nagels lakken enz. enz. Ik ga eens uitgebreid kokkerellen puur wat ik lekker vind en hoop dat ik het binnen krijg want ik heb nog niet veel gegeten deze week.vanavond de boodschappen in huishalen en daarna lekker op de bank met koffie en wat lekkers (het lijkt wel een galgenmaal)en naar PATTY S POSSE kijken dan kan ik misschien nog even lachen en dan optijd naar bed want morgen is D DAY. Ik geef me over. GROETJES GONNY.
do, 11/13/2003 - 08:08 Permalink
pippy1970

hoi gonny
ik eet vanavond lekker frietjes hihihihi
voor t geval dat ik die niet in t weekend kan eten~! ik hoop dat ik vanavond ook een beetje kan slapen. het is echt heel spannend allemaal. ik ga nu ook nog maar t 1 en ander doen. wens je alvast veel succes voor morgen! misschien zie ik je nog wel.
groetjes pippy
do, 11/13/2003 - 10:36 Permalink
ArrowGirl

Hoi Pippy & Gonny,

Veel suc6 morgen! Zal aan jullie denken als jullie daar in de stoel liggen (en helemaal niet merken wat ze doen),en ik zal ook een kaarsje aansteken :grin: (dan moet het toch helemaal goedkomen,denk je niet¿?)
Toi,toi,toi!
We horen het wel als jullie alles achter de rug hebben.
Groetjes Natascha
do, 11/13/2003 - 11:00 Permalink
pippy1970

hoi natasha
bedankt voor je lieve berichtje!
leuk dat je voor ons een kaarsje aan steekt. laat m maar lekker lang branden hohihih. zal misschien nodig zijn!
ik laat morgen in ieder geval zeker iets horen
groetjes pippy
do, 11/13/2003 - 11:05 Permalink
dj

Hoi,

Ook van mij succes hoor! Ik heb alleen geen piercings, mag ik dan nog wel meepraten van jullie? hihihi Dat is niks voor mij, piercings. Maar zo'n neusknopje vind ik wel erg leuk..

Ik heb wat receptjes uitgewerkt, eigenlijk naar aanleiding van jullie berichtjes maar ik heb er wel even een nieuw bericht van gemaakt, in de rubriek angst voor de tandarts..

Nogmaals succes hoor!

Doeg,
do, 11/13/2003 - 11:13 Permalink
ArrowGirl

Hihihi... tja,'t is wat met die piercings en tattoos. Heb zelf 5 piercings en 1 tattoo (tot nu toe),en veel mensen vinden het schijnbaar vreemd dat ik daar geen angst voor heb maar voor de tandarts wel.
Maar ja,ik laat nu eenmaal liever een piercing of tattoo zetten dan dat ik in die stoel bij de tandarts moet liggen. En dat terwijl ik als ik voor een piercing of tattoo wegga ik in zo'n zelfde stoel moet liggen :grin:
Dus ik denk nu maar als ik weer in die stoel bij de tandarts lig dat er een piercing in gaat... en dat werkt bij mij toch redelijk goed (alleen jammer dat ik die piercing niet krijg... hihihi :razz: )
klinken trouwens erg jummie DJ,die recepten (krijgen we nu ook een kookrubriek?¿ :razz: )

Doewie,groetjes Natascha
do, 11/13/2003 - 11:38 Permalink
Patty73

Hallo Pippy en Gonny,

Ik wens jullie alvast heel veel sterkte en succes voor morgen...dat het jullie net zo mag vergaan als het mij vergaan is ? :grin: :grin: :grin:
Ik zal ook heel de morgen aan jullie denken en een kaarsje opsteken op het werk :wink:
Doe ik echt hoor !
Ben zo benieuwd naar jullie story als jullie het achter de rug hebben....
Hopelijk ook een beetje een goede nachtrust, Gonny je moet nuchter blijven dus die wijntjes gaan vanavond niet :sad:nah, groot gedeelte van de avond wel tuurlijk!
Sterkte meissies en we horen van jullie morgen ! Toi toi toi !!!!!!!!!!!

Groetjes en een X :grin: Patty

[ Dit Bericht is bewerkt door: Patty73 op 2003-11-13 13:11 ]
do, 11/13/2003 - 13:09 Permalink
pippy1970

hey lieve mensen
bedankt voor jullie lieve reaktie`s.
laat die kaarsjes maar branden voor ons!
ik voel me goed vandaag. en ben niet zenuwachtig op t moment
ik laat t maar op me af komen. ik moet er nu toch aan gaan geloven! en zal zeker blij zijn met weer een gesaneerd gebitje
en mensen zonder piercings.. jullie mogen gerust met ons praten hoor.. hihiihih
wij zijn niet anders dan andere..
(zoals jullie vast wel kunnen lezen brrrr)
echte angsthazen dus!!!!!
groetjes pippy
do, 11/13/2003 - 14:07 Permalink
Patty73

Heej hallooooooooo,

Hopelijk een goed aankomend nachtje voor Gonny en Pippy....nog even volhouden dames :wink:
Spreek je misschien strax nog ff Pippy ?
of morgenvroeg als je de oogjes net open hebt ??? We'll see ! :grin:
TOI TOI TOI

Groetjes Patty !
do, 11/13/2003 - 20:39 Permalink
jamos

hallo pippy en gonnie
ik wens jullie morgen heel veel sterkte, en ik zal zeker aan jullie denken, ook ik steek een kaarsje op , kan dat doen want ben morgen vrij.
ik hoop dat jullie een oogje dicht kunnen doen.
ben erg benieuwd naar jullie verhaal
ik zelf ben over 8 nachtjes aan de beurt.
volledige prothese.
alleen ben ik erachter gekomen dat ik boven 2 verstandskiezen heb daar ben ik dus niet zo blij mee.
heb trouwens tot half 1 met patty gechat live beelden gezien en met geluid was erg gezellig en ook leuk doordat je elkaar hoort.
patty geeft mij moed omdat zij ook een volledige prothese heeft gekregen.
alvast bedankt PATTY!!
nou ik hoor het morgen wel.
nogmaals heel veel sterkte gewenst allebei.
groetjes jamos
vr, 11/14/2003 - 00:41 Permalink
kaily

Goedemorgen Pippi en Gonny,

Heel erg veel sterkte wil ik jullie wensen, onwijs knap hoor, denk aan jullie.

Bedankt voor de steun aan mijn "adres" vorige week (wkb)

Groetjes Astrid
vr, 11/14/2003 - 06:19 Permalink
GONNY 40

HALLO LIEVE MENSEN HARTELIJK DANK VOOR DE LIEVE REACTIES EN STEUN.Nou het is zo ver over een kwartiertje stap ik in de auto op weg naar kerkrade op dit moment voel ik me goed ik heb lekker geslapen (ZONDER WIJNTJES)en ben dus uitgerust ik heb me maar overgegeven ik zal zo snel mogelijk wat van me laten horen hoor!!! GROETJES GONNY.
vr, 11/14/2003 - 06:55 Permalink
Patty73

SUCCES GONNY EN PIPPY !!!

Wij horen graag later op de dag hoe het jullie vergaan is....ben zo benieuwd !!!
Moet steeds aan jullie denken hoor !

Jamos, bedankt meissie ben blij dat ik je moed geef en beetje kan helpen :grin:
Doe het graag !

Groetjes X Patty
vr, 11/14/2003 - 07:06 Permalink
dj

Goedesmorregens,

Misschien heb je hier nog wat aan Pippy:

http://auto.ilse.nl/?page=bproute

Moet je intypen van waar je wilt reizen en waarnaartoe, dan krijg je een hele fijne routebeschrijving met kaartjes erbij. Kan tot op huisadres, ongelofelijk, tis wat he die moderne techniek, het lijkt wel Startrek:
"Computer, plot a course!"

Ik zit nog wel op de volgende ontwikkelingen te wachten:
- De holografische dokter: "Please state the nature of the medical emergency!"
- De teleporter: "Very funny Scotty, now beam down my clothes!"
- Psychologen zoals the ship's councellor uit the next generation.
- De "standard issue antigravity unit", hahaha dat zou wat zijn. Hele nuttige grap: Maar dat kan ik niet tillen! - Dan neem je toch de antizwaartekracht-eenheid uit standaard uitrusting, domkop!

Affijn. Met die routebeschrijving print ik meestal alleen het laatste stukje uit, lekker uitvergroot, dan weet je in ieder geval waar je moet zijn, de rest zou ik wat meer op het gevoel doen, Kerkrade is gewoon eerst naar het zuiden.

Ik kende een paar Surinamers die in de kerstvakantie drie dagen over hadden, ze kregen het idee om naar het zuiden te reizen want daar is het warmer.. Dus met een aantal mensen achterin een Ford transit naar Parijs. Zo de Ardennen in gereden,'s nachts. Bergpassen, overal sneeuw, zomerbanden, ijs- en ijskoud natuurlijk.. Arme mensen.

Doeg,
vr, 11/14/2003 - 08:23 Permalink
jamos

hallo pippy en gonny
heel veel sucses gewenst, als het goed is is gonnie nu aan de beurt, en is pippy al onderweg.
ik hoop dat het jullie goed vergaat, en dat het achteraf allemaal meevalt.
ik moet steeds aan jullie denken!!!!!!
ben benieuwd naar jullie reactie straks.
ik lees het wel,
groetjes xx en tot straks
JAMOS
vr, 11/14/2003 - 10:36 Permalink
pippy1970

halloallemaal
zo ik ben weer terug!! was rond 3 uur thuis. maar heb effe op bed gelegen
ik voel me kei goed nu. en heb geen centje pijn (nog niet) voelde me wep heel erg moe. en viel overal tegenaan.. stom he
dus dacht dan ga ik maar effe naar mn bedje..
mn tandjes zien er kei goed uit. alles is gemaakt. en 3 getrokken. van nabloeden heb ik eigenlijk geen last gehad.
was wel heel zenuwachtig. en meost gewoon huilen daar. maarja kon dr niks aan. doen. en nu is t gelukig voorbij.. ohhh wat ben ik blij met mn tandjessssssssssssssss
groetjes pippy
en bedankt allemaal voor jullie medeleven.. morgen horen jullie weer meer
ohja gony heb i k niet gezien. maar wel mn zus! ze had een lief kaartje voor mij achter gelaten.. nog heel erg bedankt gonny
hoop dat t met jou ook kei goed gaat!!!
laat je snel iets horen
groetjes pippy die zo blij is hihihihi
vr, 11/14/2003 - 16:40 Permalink
Sonja

Wat goed dat het achter de rug is meiden! Je kan er weken tegenaan hikken en achteraf ben je zo blij als een klein kind! Geweldig!
vr, 11/14/2003 - 19:05 Permalink
GONNY 40

HALLO LIEVE MENSEN sorry dat ik zo laat reageer maar ik was om 2uur thuis en heb niet anders dan telefoontjes en bezoek gehad erg fijn natuurlijk al die aandacht en medeleven maar ik was gisterenavond zo moe ik lag om 9uur al in bed.Zo nu mijn verhaal:kwart over 7 op weg naar Kerkrade het was erg druk op de weg door een ongeluk eerder maar we waren op tijd 10 voor 10 waren we binnen even gemeld en plaats genomen in de wachtkamer.Ik was vrij rustig maar het was erg druk daar het duurde maar en dat is toch niet goed voor je zenuwen.Eindelijk om kwart voor 11 werd ik gehaald op de stoel gaan zitten en alles over me heen laten gaan prikje nog wat gebrabbeld volgens mijn man en weg was ik.Voor mijn gevoel werd ik 5 min.later weer wakker gemaakt en alles was voorbij.Ik kon niet geloven dat het gebeurd was een groot zwart gat een spiegeltje bevestigde de behandeling.Om half 2 in de auto nog heb ik voor de zekerheid een pijnstiller genomen maar ik had nog geen pijn.Thuis gekomen nog steeds geen pijn en ook nu de andere dag niks mijn wang is licht opgezet maar is bijna niet te zien het gaat dus geweldig en mocht het weer zo ver komen dan twijfel ik geen moment en bel gelijk naar Kerkrade het is mij prima bevallen.GROETJES GONNY
za, 11/15/2003 - 09:50 Permalink
pippy1970

hoi
mij is t ook kei goed bevallen. nu een dag later. nog geen pijn of niks.. en t ziet er geweldig uit!! ben zo blij!!
groetjes pippy
za, 11/15/2003 - 14:20 Permalink
pippy1970

hallo
hier weer een berichtje van mij.
met mij gaat alles kei goed. voel me heerlijk. en ben al goed gewend aan mn mooie tanden. geen centje pijn gehad!!
dus in 1 woord geweldig. en ben zo blij dat ik heb doorgezet. dankzij mede jullie
ik ga zeer zeker volgend jaar daar op controle. ik blijf wel naar kerkrade gaan. want nu weet ik als er iets is. hoe t ook kan. die keuze heb je dan zelf. de t.a die me heeft geholpen (patrick) leuke knul trouwens hihhi
heeft de dagen opgeschreven voor mij wanneer hij er was. en dat ik dan t beste kon komen! dus ik ga t zeer zeker bijhouden. en zal t nooit meer zover laten komen. ik ben zo gelukkig. en geen schaamte meer voor mn tandjes. kan weer lachen zonder na te denken. ze zijn zo mooi geworden! ik had dit nooit durven te dromen.
dus mensen die nog twijfelen. ga alstublieft naar kerkrade. je zult er echt niks van voelen! en je bent daarna zo gelukkig!!!!
groetjes pippy
ma, 11/17/2003 - 09:04 Permalink
GONNY 40

HOI PIPPY wat fijn dat het zo goed gaat met je en dat je zo blij bent met je mooie tandjes nou ik ook hoor!!het voelt nog een beetje dik aan van binnen maar het was ook zooon gat. Had jij even geluk zo n leuke ta te hebben ik had een vrouw jammer he maar ja ze was wel erg lief hoor.Nou ik laat nog wel wat van me horen hoor GROETJES GONNY
ma, 11/17/2003 - 09:20 Permalink
pippy1970

9 december moet ik weer naar kerkrade!! met mn schoonzus. zij gaat de stap zetten.
want is ook ontzettend bang. en wil nu ook graag een intake!
dus ze wil dat ik met haar mee ga. en dat doe ik. ik wweet nu wat er gaat komen he.
dus voor mij is t nu makkelijk!
en vind t heel erg fijn dat ze nu ook wil gaan. want ja ik weet wat t is. je blijft maar door lopen!
groetjes pippy
ma, 11/17/2003 - 15:57 Permalink
GONNY 40

misschien kan je schoonzus ook een berichtje op het forum zetten dan kunnen wij haar ook steunen zo hebben ze ons er toch ook doorheen geholpen.GROETJES GONNY
ma, 11/17/2003 - 16:20 Permalink
Maurice

Hallo Pippy,

Leuk, dat je schoonzus ook gaat. Maar wat Conny zegt, is ook weer zo. Als ze een bericht achterlaat op het forum, dan kunnen wij haar ook steunen. Wat heeft je schoonzus dan aan haar gebit ?? Of weet je dat niet.
Ik ben blij, dat je het zo meegevallen is, in kerkrade.

Groetjes Maurice.
ma, 11/17/2003 - 18:24 Permalink
Maurice

Hallo Pippy,

Leuk, dat je schoonzus ook gaat. Maar wat Conny zegt, is ook weer zo. Als ze een bericht achterlaat op het forum, dan kunnen wij haar ook steunen. Wat heeft je schoonzus dan aan haar gebit ?? Of weet je dat niet.
Ik ben blij, dat je het zo meegevallen is, in kerkrade.

Groetjes Maurice.
ma, 11/17/2003 - 18:26 Permalink
pippy1970

hallo
ja ze weet dat dit forum er is. dus wie weet komt ze een x langs wippen!
ze is niet zo`n pc mens. maar je weet nooit
ik ben in ieder geval trots op haar dat ze de 9e naar de intrake gaat.
groetjes pippy
di, 11/18/2003 - 08:15 Permalink
Patty73

Heej Pippy,

leuk dat je schoonzus die stap nu ook durft te zetten zeg....wens jullie alvast heel veel succes...
Lijkt me tof om nu iemand anders te helpen en idd jij weet er komen gaat...
Toi toi toi

:grin: :grin: :grin: Gr. X Patty !
di, 11/18/2003 - 08:23 Permalink
ArrowGirl

Hey Pippy,

Fijn zeg,dat je schoonzus nu ook de stap durft te zetten... nadat jij het goede voorbeeld hebt gegeven (en wie weet zie je patrick ook nog... hihihi :razz: ) is idd 'n hele leuke tandarts (alleen al daarvoor zou je weer teruggaan... nou ja,bijna dan :razz: )
Wens haar veel suc6 voor de intake & wie weet laat ze hier wel een berichtje achter (en anders horen we het wel van jou... toch,of niet¿ :grin: )
Doewie,groetjes & 'n x Natascha
di, 11/18/2003 - 09:30 Permalink
pippy1970

hahahha ja dan zie ik m weer!!!
durf m misschien nog niet eens aan te kijken.
maar ik hou jullie zeer zeker op de hoogte over mn schoonzusje
groetjes pippy
di, 11/18/2003 - 13:11 Permalink
dj

Dag allemaal,

Gister ben ik ook weer naar de tandarts geweest (CBT), 40 km fietsen door heuvels. Doodop was ik toen ik terugwas.
Ik mis element 27 en heb twee stiften op mijn voortanden. Verder alles ok. Toch mis ik kies 27 heel erg, ik vind het verschrikkelijk.. Dus we hebben gister de mogelijkheden verder doorgesproken om een implantaat te plaatsen. Helaas is er serieuze kans dat het gewoon niet kan. Dat wist ik eigenlijk al trouwens.. Buiten dat is het erg kostbaar omdat er sowieso bot geplaatst moet worden en is het ook een langdurige procedure. Tenslotte moet ik van mijn huidige CBT weg en nog verder reizen, ze doen geen implantaten. Dat vind ik ook jammer want ik vind dit CBT heel fijn..
Kortgezegd, mijn niet al te optimistische vermoedens werden bewaarheid.

Ik heb zojuist wel een ander type "prothese" opgehaald, te weten een zogenaamde bril. Ik heb een heel klein modelletje, het was de enige die me een beetje stond, maar heb zojuist een aantal nadelen van kleine modelletjes ontdekt, namelijk dat er van alles verspringt als je je hoofd beweegt, dat je er moeilijk mee kunt lezen omdat je je hoofd helemaal naar beneden moet bewegen.
Affijn mischien kan ik tzt de glazen laten kleuren, heb ik een zonnebril.

Maar ik zie wel beter, dat moet ik zeggen. Dus jullie tekstjes zijn nu behoorlijk scherper. Misschien ga ik nu minder typefouten maken.. Ik ben alleen behoorlijk duizelig en begin last van mijn nek te krijgen. Eerst maar eens wat wennen..

Doeg,
do, 11/20/2003 - 16:39 Permalink
GONNY 40

HOI DJ WAT 40 KM FIETSEN?????? straks moet je nog been prothese s ook(grapje)maar uh waar zit element 27 eigenlijk zie je dat als je lacht dat gat? en wanneer weet je of die inplantaat wel kan of niet?en wat dat brilletje betreft daar moet je even aan wennen joh het zal je best leuk staan hoor als een professertje denk ik nou veel suc6 ermee en laat nog wat horen.GROETJES GONNY
do, 11/20/2003 - 17:55 Permalink
Maurice

Hallo Dj,

Wat krijg je dan in je voortanden (als je daar stiften in heb zitten). Kronen of wat anders ? Ik hoor het wel van je...

Groetjes Maurice.
do, 11/20/2003 - 18:19 Permalink
dj

Ehh, ik heb al heel lang twee kronen op die voortanden, en die pennen (dat zijn toch de stiften?) al veel langer. Die bevallen eigenlijk redelijk goed, alhoewel het wel wat anders is dan echte tanden. Het voelt minder sterk, ik bijt toch meer af met de andere kant. Ze zijn ook dikker.
En, uiteindelijk zullen ze uitvallen en vervangen moeten worden door implantaten of een brug. Dat kan nog wel heel lang duren, de prognose is goed.
De afsluiting aan de apex is wel gaan corroderen, onlangs is die afsluiting vervangen.

Element 27 is een kies achteraan in de linkerbovenkaak, die voor de verstandskiezen. Dat zie je dus niet. 11 (spreek uit een een) is de middelste voortand in de bovenkaak rechts, de andere voortand rechtsboven is 12 de hoektand is 13, de eerste kies 14 en verder naar achter, verstandkies is 18. De linkerbovenkaak is hetzelfde maar dan 21, 22 etc. Rechtsonder is dan 31 denk ik en linksonder begint met 41.

Of dat implantaat "kan" weet nog niemand. daar moet toch eerst naar gekeken worden. Contraindicaties zijn:
- ver naar achter (moeilijk bereikbaar en dus technisch moeilijk)
- neiging tot knarsen/klemmen
- slechte mondhygiene
- roken
- onvoldoende bot
- ea

Daarbij , over het algemeen wordt ervan uitgegaan dat je 17, 27, 37 en 47 kunt missen en dat het dus niet verstandig is aan bottransplantatie en de rest te gaan doen omdat er ook van alles mis kan gaan. Punt is: ik mis die kies.

Aan het brilletje ben ik heel snel gewend toch. Voorheen kon ik mijn monitor zonder veel moeite aflezen, nu dus niet meer! Maar met bril is het veel comfortabeler dan ervoor. En er zijn ook, ehh, andere dingen die ik beter zie..
Toch moet er denk ik nog aan een prismatische glas rechts worden gedacht.

Hahaha of ik er als een professortje uitzie zal ik in het midden laten. Maar ik geef toe dat ik me zo gedraag. Nou ja..

Doeg,

[ Dit Bericht is bewerkt door: dj op 2003-11-22 22:43 ]
za, 11/22/2003 - 22:42 Permalink
GONNY 40

he Pippy waar zit je toch? Hoe is het met je nog steeds zo blij nou ik wel hoor ik ga de 22ste lekker op vakantie zonder zorgen van dat ik weer een onsteking of pijn krijg en ben nu lekker mijn huis in kerstsfeer aan het brengen allemaal heerlijk ontspannen!!! maar hoe is het met je schoonzus gegaan die zal toch gisteren voor het intake gesprek? laat ff wat horen!! GROETJES GONNY 40 (bijna 41 de 17de ).
wo, 12/10/2003 - 08:33 Permalink