1000 euro voor een kroon??

Author:
keez
Posted:
vr, 04/11/2003 - 22:51
mijn vriend heeft sinds kort een tandarts. de man is grieks, spreekt nauwelijks nederlands en is ruw in z'n behandelingen (beschadigd tandvlees is 't resultaat). nu moet er een kroon komen en deze gaat 1000 euro kosten (!!), zonder de wortelkanaalbehandeling, dat komt er nog bovenop. wat kan hij doen om zulke bedragen niet te hoeven betalen? (behalve een andere tandarts zoeken, als die mogelijkheid bestond..!)
de digitale tandarts

Misschien is 1000 euro voor een kroon, exclusief een wortelkanaalbehandeling een beetje aan de hoge kant.

Alternatief...zoek wel een andere tandarts!

Of leg de begroting/rekening voor aan de beroepsorganisatie... http://www.nmt.nl






[ Dit Bericht is bewerkt door: vaart op 2003-05-02 21:05 ]
vr, 05/02/2003 - 21:02 Permalink
Anderenaam

[quote]
Op 2003-04-11 22:51, schreef keez:
mijn vriend heeft sinds kort een tandarts. de man is grieks, spreekt nauwelijks nederlands en is ruw in z'n behandelingen (beschadigd tandvlees is 't resultaat). nu moet er een kroon komen en deze gaat 1000 euro kosten (!!), zonder de wortelkanaalbehandeling, dat komt er nog bovenop. wat kan hij doen om zulke bedragen niet te hoeven betalen? (behalve een andere tandarts zoeken, als die mogelijkheid bestond..!)


Een Griek die geen Nederlands spreekt hou maar op. Zal wel geen vergunning hebben. Dan kan je net zo goed zelf een slijptol in je mond zetten. Ik heb jarenlang in Griekenland gewerkt en vertrouw me je wil daar echt niet geholpen worden door iemand met een medische achtergrond. Mijn advies wegwezen!!!
wo, 09/17/2003 - 02:01 Permalink
natascha31

Hoi Keez,

Vraag je tandarts om een gespecificeerde begroting. Dan kan je precies zijn waar deze kosten voor zijn. Alleen voor een kroon E1000 is heel erg veel, maar misschien moet er nog meer gebeuren voordat de kroon gemaakt kan worden? Gr. Natascha
do, 09/18/2003 - 14:34 Permalink
kellebel

Hallo,

Ik ben nu bezig met de behandelingen van een kroon en die kosten zijn 460 Euro dus het is inderdaad een beetje heel veel geld.

Groetjes kellebel
za, 09/27/2003 - 17:46 Permalink
Scarlet

1000 euro voor 1 kroon. Die man rekent zeker op zijn Grieks!!! Ik heb voor 1 kroon totaal 520 euro betaald. Kijk voor tarieven e.d. eens op website http://www.NTM.nlBent u patienBezoek aan de tandartsTarieven.
Op die website kun je precies uitrekenen wat een dergelijke behandeling mag kosten.
Nog beter advies "Zoek gauw een andere tandarts"!!!!
za, 10/04/2003 - 18:12 Permalink
ArrowGirl

Haha :razz: ... die kunnen je misschien naar de tandarts vervoeren!
Maar Incisor had 't goede adres hierboven al wel vermeld: http://www.nmt.nl
Misschien dat je daar wat verder mee komt.

Groetjes ArrowGirl --> :grin:
wo, 10/15/2003 - 15:44 Permalink
rendering

€1000 voor een kroon zonder wortelkanaalbehandeling is belachelijk duur.
Een "kale" kroon kost ongeveer €400. Daaroverheen komen kosten voor bv een foto en eventuele opbouw. Voor een kroon met een nietgegoten opbouw zijn de kosten dus ongeveer €500 met gegoten opbouw +/- €600
vr, 10/24/2003 - 21:06 Permalink