aan de moderators en forumleden

Author:
dj
Posted:
ma, 09/01/2003 - 23:18
Geachte moderators, geachte medeforumleden,

De laatste tijd ben ik redelijk actief geweest op dit forum. Ik heb me met vele zaken bemoeid, en ben behoorlijk kritisch geweest.

Ik hoop niet al teveel irritatie te hebben opgewekt. Dat is niet mijn bedoeling. Ik ben geen expert, maar wel een behoorlijk eigenwijze wijsneus ...

Dat ik dit doe, en zelfs maar durf, komt omdat ik een heel hoge pet opheb van de kwaliteit van dit forum, van de actievere leden, en zeker ook de moderators. U neemt patienten heel serieus.
Echt waar, ik ben zeer onder de indruk en ben zeer geraakt door uw inzet, betrokkenheid en deskundigheid. Naar mijn mening bent u behoorlijk grensverleggend bezig.

U heeft mij ook zeer geholpen. De mogelijkheid mijn stem te laten horen, mijn mening te geven, ja kritisch te zijn zonder gelijk bestraft te worden, zelfs indhoudelijk antwoord te krijgen was voor mij een verademing, en zeer goede therapie, m.i. zelfs de enige juiste. Dit heb ik echter sinds ca 1992 niet meer meegemaakt.

Zoals ik eerder vermeldde, ik heb wel sinds kort een angsttandarts, deze en de weekendtandarts die mijn uiteindelijk wel daarnaar verwees (het bestaan van, zoals ik het vroeg "tandartsen met affiniteit voor angstige patienten", werd door GGZ en huisarten ontkend) waren voor mij ook heel goed.

Natuurlijk is het ook mijn verantwoordelijkheid (maar niet alleen de mijne), om te zorgen dat ik goede behandeling krijg. Dit is me evenwel lang niet gelukt. Misschien lijk ik vooral kritisch tegenover behandelaars, maar dit is niet zo. Ik neem mezelf ook veel kwalijk...

Deze verscheurdheid brengt met zich mee dat ik mij altijd onzeker voel over bijdragen op dit forum. Dit geldt vooral over het deel kindertandheelkunde. Ik zou het afschuwelijk vinden dingen te schrijven die ertoe leiden dat er dingen met kinderen misgaan, die immers minder voor zichzelf kunnen zorgen.
Valt u me dus aan als het moet, dat is beter, zo ik ook behandelaars aanval. Ik zal mezelf beperkingen opleggen voor al te polemische ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,

Hoogachtend,

ir dj
de digitale tandarts

Dit is een openbaar forum en we kunnen en willen ook niet altijd controleren wat er allemaal verteld wordt.
We doen wel ons best om te voorkomen dat er onwaarheden gepost worden, maar dat is geen 100% garantie.

Het is leuk te zien dat het forum actief gebruikt wordt door veel mensen en we krijgen veel positieve feedback.

Helaas moeten mensen wel begrijpen dat het eigenlijk niet mogelijk is om een diagnose te verkrijgen. Posts met 'ik heb kiespijn linksboven, wat is het?' zijn niet goed te beantwoorden.

De meerwaarde van dit forum is de steun die wij, maar ook de steun die mensen elkaar kunnen geven in het proces om naar de tandarts te gaan. Sommige mensen kunnen hun hart luchten door hun verhaal hier te vertellen en ook nare ervaringen worden niet weggefilterd.
Tevens kunnen vragen over hoe behandelingen in zijn werk gaan, vaak goed beantwoord worden.

Ik ben blij met jouw zinnige bijdrage aan het forum dj. Ga zo door!



[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-09-04 13:13 ]
do, 09/04/2003 - 13:06 Permalink