garantie op werk van tandarts

Author:
garantie kies
Posted:
ma, 06/23/2003 - 20:41
Drie maanden geleden ben ik met een gat in mijn kies naar de tandarts gegaan. Deze heeft hem, ondanks de dunne randen, gevuld. Nu moet ik weer terug, want twee weken geleden is er een groot stuk van diezelfde kies afgebroken. Ik heb gehoord dat er garanties zijn op het werk van de tandarts, valt dit er ook onder??
de digitale tandarts

Een tandarts heeft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting. Ook als werk naar behoren is uitgevoerd is het slagingspercentage nooit 100%

U geeft zelf al aan dat de kies door de grote vulling vrij zwak is geworden. Mogelijk dat er een kroon op moet of al had gemoeten.

Een kroon is wel een stuk kostbaarder dan een vulling, hierdoor stellen mensen ze vaak te lang uit waardoor er vullingen gemaakt worden in situaties waarin dit eigenlijk niet meer kan. Het gevolg hiervanm is een korte levensduur van de vulling.

Wilt u nu een restauratie wel lange tijd zou moeten meegaan, dan moet u voor een kroon kiezen.

Met vriendelijke groet.


[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-23 22:04 ]
ma, 06/23/2003 - 22:03 Permalink
garantie kies

De dunne randen van de kies heeft de tandarts zelf gemaakt! Hij heeft een vulling vervangen. Zelf heb ik aangegeven dat er een kroon op zou moeten, maar dit vond hij niet nodig! Heeft dus zijn eigen portemonnee gespekt!!??
Toch weer de vraag: kan ik nu terugvallen op een garantie?
di, 06/24/2003 - 21:32 Permalink