1 tand beetje scheef na facings

Author:
painless
Posted:
zo, 06/01/2003 - 21:47
Ik heb facings op bijna al mijn tanden
laten maken. Is op zich heel goed gelukt.
Ziet er goed uit, maar 1 tand stond een beetje scheef en lijkt door de facing nu nog een beetje schever (ziet er ook afwijkend uit omdat hij een beetje korter is dan de rest). Is het mogelijk om de stand van die ene tand te corrigeren met behulp van een draadje of zo, aan de achterkant van mijn tanden (dus geen zichtbare beugel?). Wat raadt u me aan?
de digitale tandarts

In sommige gevallen is het met de facings mogelijk om kleine standcorrecties uit te voeren.

Als de facings eenmaal gecementeerd zijn aan de tanden dan is dat niet meer mogelijk.
Orthodontie/ een beugel zou dan een mogelijkheid kunnen zijn om de tanden te verplaatsen. Hoewel een orthodontist mogelijk liever de brackets op glazuur plakt dan op porselein.

Brackets aan de achterkant van de tanden plakken is een vrij experimentele behandeling die nog niet veel toegepast wordt.

Er is hierover reeds eerder een discussie gevoerd, zie: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=1263&forum=4

Succes.


[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2003-06-02 15:56 ]
ma, 06/02/2003 - 15:56 Permalink
painless

Bedankt voor uw hulp.

Zou het dan misschien een beter idee zijn om die ene tand opnieuw van een facing te voorzien, zodat hij ten minste even lang is als de rest?
di, 06/03/2003 - 09:03 Permalink