Zwelling ver onder mijn kiezen tegen kaaklijn aan, pijnlijk!

Author:
Edge26
Posted:
vr, 03/07/2003 - 13:10
Ook ik ben een van de angsthazen als het gaat om tandarts. Ik heb een tijdje geleden een afspraak gemaakt bij de narcose tandarts maar die is uiteindelijk door mezelf afgezegd. Een tijdlang heb ik nergens last van gehad maar nu is het volgende het geval:

Halverwege mijn kaak (rechterkant) is een zwelling ontstaan (rood en wat dikkig, je ziet het niet aan mijn gezicht trouwens) die nu 2,5 dag pijn doet. Pijnstillers helpen wel maar moet er wel 2 tegelijk in nemen. Gisteren ging ik met een zachte tandenborstel over de gevoelige plek heen en tot mijn schrik ontstond er een sneetje waaruit wat bloed kwam. Vandaag is het sneetje vervangen door een witte kleur.

Heb een willekeurige tandarts gebeld en die begon over een kaakontsteking etc. Daar werd ik nou niet echt vrolijk van. Heb alles geprobeerd om de pijn te verzachten (kruidnagalolie, camillethee, Oral B mondspoeling) het werkt allemaal wel maar de pijn komt terug en de zwelling wordt nou niet echt minder.

Weet iemand wat dit kan zijn?
terry

tyd voor naar de tandarts te gaan.kom op effe doorzeten,wat heb je liever pijn of geen pijn.de tandarts neemt je pijn weg dus waarom niet gaan.ik ben ookbang maar elke keer als ik weer uit de stoel ben ben ik blij dat ik gewesst ben.een goede tip nog van mij lees niet te veel hier over al die dingen dat maakt je somss alleen maar banger.grtzzz terry
vr, 03/07/2003 - 13:51 Permalink
Ad

Gokje: wortelpunt ontsteking met abces/fistel. Aanleiding: ooit ontstoken/afgestorven wortel (lekke vulling, tandbederf). Nu: onstoken wortelpunt, pus, pijn, abces/fistel. Gaat niet vanzelf over! Tandarts/kaakchirurg raadplegen... sorry, 't is niet anders, en 't is beslist niet goed voor de rest van je gezondheid!

Sterkte!
vr, 03/07/2003 - 13:55 Permalink
Lieneke

Ja idd het zou een wortelontsteking kunnen zijn, maar het kan ook een parodontaal probleem zijn: dat wilzeggen dat je een ernstige tandvleesontsteking hebt waarbij bot wordt afgebroken. Je moet echt naar de tandarts voordat er een bacterie in de rest van het lijf zich versprijdt.
vr, 03/07/2003 - 14:05 Permalink
terry

zou dat wortelpunt onsteking.dan zou mondspoelen niet helpen.en dat werkt juist wel zegt hij lees ik.het zou ook kunnen dat je bij het flossen een stukje tandsteen onder het tandvlees hebt geflost,dat kan ook erg pijnelijk zijn.maar de tandarts kan dat pas zeggen als je er naar toe gaat.we kunnen nu wel op alles lopen gokken maar ik vind dat niet zo goed bij iemand die al bang is.grtzzzz terry suc6 verder....
vr, 03/07/2003 - 23:00 Permalink