eindwerk tandarts

Author:
lesley26
Posted:
vr, 03/07/2003 - 13:53
Hoi iederee

Ik ben een studente kleuteronderwijs, zit nu in mijn laatse jaartje. In dit jaar moeten we een eindwerk maken . Ik heb gekozen voor het onder werp 'de tandarts'. Gek dat ik dit gekozen heb hoor want ik heb een enorme angst voor de tandarts. ik hoop hiermee mijn angst een beetje te kunnen overwinnen.
N zou ik graag jullie hulp willen vragen. Ik ben namelijk opzoek naar ervaringen van mensen/kinderen, die een beugel dragen. Wat zijn hun ervaringen ermee, hoe lang duurt de behandeling, zowat alles wat ze erover kwijt willen. Met hun toestemming zou ik dit willen verwerken in mijn eindwerk.
Alvast heel erg bedankt aan iedereen en veel succes bij het overwinnen van je angst.

groetjes lesley :grin:
kindertandarts

beste lesley,

het onderwerp van beugelen is niet heel erg van toepassing op kleuters en peuters, meestal wordt de gebitsregulatie op een latere leeftijd uitgevoerd.

het onderwerp tanden (poetsen) is wel heel erg actueel bij kleuters en peuters, omdat in die leeftijd er al veel effect te behalen is van goed poetsen, gebruik van fluoride-tandpasta, verstandig eten, drinken en snoepen enz. In sommige gemeenten heeft de GGD al dan niet in samenwerking met consultatie bureau's instructie programma's opgezet. Je kunt dus in jouw woonplaats bij de GGD vragen of een Tandheelkundig Preventie Programma aanwezig is, op die manier zit je dicht bij de bron van informatie/folders e.d. Bij het IvorenKruis/ NIGZ zijn ook folders en instructie materiaal te verkrijgen (tegen geringe betaling) Je gebruikt dan in je werkstuk de materialen die overeenkomen met wat landelijk aan peuters/kleuters wordt aangeboden. Kijk ook eens op de website van de NVvK voor downloadbare info.
Veel succes
vr, 03/07/2003 - 14:58 Permalink
Lieneke

Ik sluit me helemaal aan bij de digitale tandarts. Misschien is het onderwerp wisselen ook wel leuk om te doen? Of hoe het er precies aan toe gaat bij det tandarts is ook leuk: vooral om angst voor het onbekende bij de tandarts te verkomen.
Bij kinderpraktijk Bambodino te Rotterdam willen ze je misschien ook nog wel helpen. En ze hebben een leuke site, waar je misschien op ideeen komt.

succes!
vr, 03/07/2003 - 17:05 Permalink