Witte vlekjes

Author:
karel30
Posted:
vr, 02/21/2003 - 13:01
Beste Kindertandarts,

Bij mijn dochtertje van bijna zeven breken eindelijk de grote mensen tanden door.
Alleen op sommige tanden zitten witte vlekjes?!

Hoe kan dit en hoe kan ik voorkomen dat het erger wordt?

alvast bedankt
Lieneke

Ik denk dat uw dochter fluorose heeft. Dan krijgt uw dochter witte vlekjes op haar tanden die geen vehevenheid vormen. Ze gaan er niet meer af. Ze zijn gevormd door een te veel aan fluor.
Als u uw dochter fluortabletjes geeft terwijl dit niet door de tandarts geadviseerd is, moet u daarmee stoppen.
Fluorose kan geen kwaad, maar het is natuurlijk niet zo mooi.
vr, 02/21/2003 - 13:41 Permalink
kindertandarts

beste karel

'witte vlekjes' op 'sommige tanden' dat kan verschillende oorzaken hebben. Het lukt jammer genoeg nog niet om een juiste diagnose te doen zonder een goed beeld te hebben. het antwoord van braces is een van de mogelijkheden, echter komt die vorm van vlekjes of streepjes niet heel erg vaak voor. Het beste advies dat ik nu kan geven is om naar de tandarts te gaan met uw dochter en de aard van de vlekjes te laten onderzoeken, het kan namelijk ook bijvoorbeeld het begin zijn van caries, want in een vroeg stadium heel goed behandeld kan worden, maar afhankelijk van de grootte, de plaats en op welke tand zijn er nog andere mogelijke oorzaken. Het spijt mij dat ik je op deze wijze nog niet veel verder heb geholpen.
ma, 03/03/2003 - 23:49 Permalink