Help

Author:
Michel
Posted:
di, 02/11/2003 - 23:52
Hoi,

Na een aantal berichten gelezen te hebben, heb ik in ieder geval al de moed bij elkaar geraapt hier een bericht te posten...

Nadat mijn tandarts mij 4 jaar geleden een verwijskaart had gegeven mijn 4 verstandskiezen bij een kaakchirurg te laten verwijderen, heb ik de tandarts niet meer gezien... UIT ANGST !

Ik had een redelijk goed gebit, heb in mijn melkgebit geen gaatjes gehad en in mijn huidige gebit slechts 1 gaatje... Dat is nu helaas anders...

Door het verwaarlozen van de controles en een periode met veel pijn, is het op dit moment zo dat van 1 van de verstandskiezen de helft weg is, en de ander tot aan het tandvlees in zijn geheel weg is...

Tot 4 jaar geleden ging ik gewoon ieder half jaar op controle en had in principe niet echt veel angst voor de tandarts. Het kleine beetje angst wat ik wel had is nu eigenlijk veel en veel groter geworden omdat ik me op dit moment diep en diep schaam, en het van me zelf heel erg triest vind dat ik het zover heb laten komen...

Gelukkig heb ik op dit moment geen pijn meer omdat de zenuwen waarschijnlijk helemaal dood zijn... Maar ik snap natuurlijk ook wel dat zo een kies lekker uit zich zelf laten verdwijnen (met alle toekomstge gevolgen) ook niet de oplossing is...

Ik zit eigenlijk met een aantal vragen;

Zal mijn tandarts me niet meteen de deur wijzen als ik bij hem aanklop met bovenstaand verhaal ? (Kom ik natuurlijk alleen zelf achter door het doen snap ik ook wel :smile: ) Maar misschien dat iemand ervaringen heeft...

Hoe zit dat tegenwoordig met de sanering eigenlijk omdat ik nu reeds 4 jaar geen controles meer heb gehad...? (Ik hoorde nl. van iemand dat dat niet meer bestaat...)

Wat zullen de financiele consequenties zijn?


Zo, dit is in ieder geval een begin..., ik hoop dat er mensen zijn die een reactie zullen geven...alvast erg bedankt !
Moon

Goedmorgen Michel,

De beslissing die je hebt genomen om in elk geval te bellen, daar kan je al trots oo zijn. Om te bellen (en daarna ook werkelijk te gaan) is behoorlijk wat moed voor nodig!

Ik zou (vandaag???) je tandarts gewoon bellen en dan het verhaal uitleggen. Mocht hij je echt weigeren, dan zou ik gewoon een andere tandarts zoeken. Maar ga er maar niet vanuit dat ze je zullen weigeren. En al helemaal niet als je een goede reden hebt!

De sanering ligt aan je verzekeringsmaatschappij. bij elke maatschappij is het anders in hoeverre ze een tijd aan de sanering hebben gesteld. Als je het zeker wilt weten moet je even bellen met je verzekeringsmaatschappij!

Sterkte!

Groetjes Monique
wo, 02/12/2003 - 07:32 Permalink