morgen is het zover

Author:
Ank
Posted:
di, 01/21/2003 - 21:05
morgen om half 11 moet ik in kerkrade zijn voor het inatke gesprek. ben eiegnlijk op het moment niet zo zenuwachtig, zal morgen wel anders zijn. maar ik weet dat ze niks gaan doen. alleen kijken, foto's maken en een gesprek. tsja, en dan is het wachten op een afspraak voor de echte behandeling.
wat ik wel een beetje raar vind, is dat je de rekening handje contantje moet betalen, dus niet pinnen of met je credit card. als het goed betaalt mijn verzekering een redelijk bedrag terug.
maar goed, eerst morgen.
Moon

Heel veel sterkte in Kerkrade vandaag! Ik wil inderdaad ook wel heel graag horen hoe het allemaal in zijn werk gaat daar! Plaats je nog even een bericht hoe het was...
Heel spannend allemaal!!!!

Groetjes Monique
wo, 01/22/2003 - 09:14 Permalink
Ank

Het viel gisteren allemaal reuze mee. Alleen liep alles enorm it, waardoor we toch ruim een uur moesten wachten voordat we aan de beurt waren. Eerst het gesprek met assistent-narcotiseur. Die legde uit wat ik allemaal moet doen en laten op de dag van de behandeling. En toen bij de tandarts in de stoel. Het was niet dokter Reinders zelf, maar een vriendelijke man uit België. Hij heeft verschillende foto's gemaakt en in mijn mond gekeken met alleen maar een spiegeltje. Ik schrok toch wel wat er allemaal moet gebeuren. Onder andere, 2 niet meer te redden kiezen trekken, teveel afgebroken om er een kroon op te zetten. Een aantal oude vullingen vervangen, 2 verstandskiezen vullen, als ik het goed begrepen heb op 1 kies een kroon, vlekjes wegwerken, bijvijlen of zoiets en schoonmaken. De behandeling gaat zeker 1.5 uur duren. Alleen is de wachttijd erg lang. De assistent-narcotiseur had het over maart, maar de tandarts-assistente zei zelfs dat het wel eens april, mei of zelfs juni kan gaan worden. Ik hoop niet dat ik echt pas in juni aan de beurt ben. Je zit er toch maar tegenaan te hikken.
Maar de eerste stap is gezet, dus dat is wel weer positief.
Ik vroeg aan de assistent-narcotiseur of ik er echt niks van ga voelen, want dat lees je dan wel op internet maar of dat inderaad zo is, is afwachten. Maar ze beloofde me dat ik inderdaad helemaal niks zal voelen van de behandeling. Ik kan natuurlijk wel napijn krijgen door oa. het trekken maar met pijnstillers is dat te verhelpen. En als de behandeling achter de rug is mag ik mijn reactie op internet zetten. Ze waren heel vriendelijk allemaal. Als ik niet wilde dat de tandarts in mijn mond zou komen, dan moest ik dat zeggen en dan zou hij kijken met de handen op de rug. Maar hij gebruikte alleen maar een spiegeltje, dus dat vond ik niet erg.
do, 01/23/2003 - 10:21 Permalink
Music Girl

Knap van je dat je toch de eerste stap gezet hebt!
ik moet woensdag weer eens naar de tandarts en zit nu al half in de zenuwen!
ik zie het wel!ik hoop natuurlijk dat er, zoals gewoonlijk, niets aan de hand is!!

Veel succes er verder mee.
Groetjes MG
do, 01/23/2003 - 16:24 Permalink
Moon

Knap van je hoor. Jw mag trots op jezelf zijn dat je bent gegaan. De eerste stap is gezet, en nu wel vol blijven houden he! Hoe moeilijk het ook is! Waarschijnlijk voel je inderdaad helemaal niets tijdens de behandeling!!!!
Komt allemaal goed! Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!!!

Groetjes Monique
do, 01/23/2003 - 19:18 Permalink
Ank

de buurvrouw (die op onze hond paste) vindt het op zich wel goed dat ik mijn gebit onder narcose laat behandelen, maar ze kan zich niet voorstellen dat ik teken voor het feit dat er risico's aan narcose zijn verbonden. ze vertelt dan dat ze via via heeft gehoord van iemand die tijdens een behandeling van een kaakchirurg is overleden vanwege de narcose. ik kan dan wel zeggen, natuurlijk weet ik dat er risico's zijn, maar als ik hier de straat oversteek kan er ook wat gebeuren. en ik weet wat narcose inhoudt, ben al 8x geopereerd in mijn leven, en er is nooit wat gebeurd. nou ja, nooit. tijdens de laatste operatie ben ik wakker geweest, voor misschien maar 1 seconde, maar toch. dat heb ik trouwens ook op het formulier gezet en de assistent-narcotiseur vroeg er ook naar.
voor de narcose ben ik helemaal niet bang. alleen voor eventuele napijn, maar met goede pijnstillers is dat wel uit te houden.
ik hou jullie op de hoogte. alvast iedereen bedankt voor het meeleven. toch raar dat vreemden met je meeleven en je eigen moeder angst voor een tandarts belachelijk vindt. zij weet niet eens dat ik me ga laten behandelen onder narcose, dat vertel ik wel als alles achter de rug is. ik heb geen zin om aan haar uit te leggen waarom ik deze methode goed vind. mijn broers weten er wel van, maar die zullen niks tegen mijn moeder vertellen. terwijl mijn schoonmoeder me helemaal ondersteunt. die is ook bang voor de tandarts maar die heeft nu een goede gevonden.
vr, 01/24/2003 - 08:34 Permalink
Maurice

Ik vindt het een aardig stap die je hebt gezegd, maar je hebt wel niet veel, 2 trekken, 1 kroon, waar krijg je dan die kroon, onder of boven. En een paar vullen, waarvan 2 verstandskiezen, zou je die dan niet laten trekken. Meestal alleen een hoop ellend die verstandskiezen (maar goed, is jouw beslissing). Maar dat het zolang duur, dat is wel jammer, voor je. Maar sterkte ermee. Ik hoop wel dat je rond maart aan de beurt bent. Wat zeg je schoonmoeder dan ervan, gaat zij dan ook naar jouw, naar kerkrade, voor haar gebit.

Groetjes Maurice.
vr, 01/24/2003 - 15:14 Permalink
Ank

die kroon blijkt dus geen echte kroon te zijn aar een compomeer kroon. heb het opgezocht op internet. ze maken de kies weer helemaal. dus het stuk wat afgebroken is wordt vervangen door die compomeer.
ik zei ook, moeten die verstandskiezen dan niet getrokken worden. maar omdat er vroeger 2 kiezen zijn getrokken om plaats te maken voor de verstandskiezen, staan ze mooi en zijn de wortels recht.
het lijkt niet veel, maar als ik de lijst bekijk, moet er aan alle keizen en tanden wat gedaan worden. en ze zijn toch zeker 1.5 uur bezig.
die vraag over mijn schoonmoeder begrijp ik niet zo erg. leg eens uit.
vr, 01/24/2003 - 20:55 Permalink
Maurice

Dank je MG, ik heb het ook gelezen. Ik zou je morgen mailen. Ben vandaag weg geweest, naar een verjaardag van een collega van Ria (mijn vriendin).

Ank,
ik heb je een prive bericht je gestuurd, over je schoonmoeder....

Groetjes Maurice.
za, 01/25/2003 - 00:06 Permalink
Ank

ik vind het helemaal miet erg om 1.5 uur onder zeil te gaan, zeker als ik weet dat als ik weer wakker word, mijn gebit gesaneerd is. en dan heb ik het er heel graag voor over.
jij bent zeker niet panisch voor de tandarts?
ik heb trouwens al een afspraak mijn eigen tandarts staan voor controle in augustus.
en dat je moet tekenen voor de risico's weet ik ook, want ik ben al minstens 8x geopereerd. mijn buurvrouw vindt het raar, ik niet.
en wat maakt het nou uit om 1.5 uur extra te slapen die dag? ik vind het een rare reactie van je.
zo, 01/26/2003 - 17:58 Permalink
Ank

dit bericht is voor janny1970: ik las trouwens in een ander bericht dat jezelf ook onder narcose bent behandeld, dus nu vind ik het helemaal raar dat je zo reageert op het feit dat ik 1.5 uur onder narcose ga voor de behandeling.
zo, 01/26/2003 - 18:07 Permalink
Ank

voor maurice: heb je mailtje niet ontvangen, maar ik snap niet waarom je een prive mailtje aan mij moet sturen over mijn schoonmoeder. die vrouw steunt mij enorm. dus een beetje vreemd.
zo, 01/26/2003 - 18:09 Permalink
Maurice

Voor Ank: sorry, ik heb geen mailberichtje van je gekregen. Kan ook aan mijn verbinding liggen, wij hebben de laatste tijd wat problemen met internet, Ank.
Maar ik heb je bericht je gelezen.

Groetjes Maurice.
zo, 01/26/2003 - 18:38 Permalink