Kapotte brug

Author:
J.van olsen
Posted:
wo, 11/20/2002 - 11:24
Hallo,

Ik heb de volgende vraag:

Mijn tandarts heeft vorig jaar december een brug geplaatst (kosten 3500 gulden), nu brak er een stukje porselein af in oktober. Ik naar mijn tandarts toe en hij plakte er weer een stukje porselein aan vast, beetje polijsten en zat weer als een huis.
Het stukje brak vorige week weer af, weer naar de tandarts, weer nieuw stukje vastgezet.
Maandagmiddag brak het stukje weer af.......:evil:

Mijn tandarts zegt nu dat het geen zin meer heeft om er een nieuw stukje porselein op te zetten, dit geloof ik wel als het elke keer afbreekt.
Ik heb hem voorgesteld om dan een nieuwe brug te maken, naar mijn inziens een redelijke vraag.
Mijn tandarts reageerde lacherig en zei dat deze brug er niet eens meer afkon.
Daar ben ik erg van geschrokken en heb nu een probleem.
Ik vind mijn brug niet meer mooi, je ziet het metaal nu als ik lach.

Mijn vraag aan u:

Wat kan ik het beste doen in deze situatie en kan de brug er echt niet af?
Ik ben best bereid een deel van de kosten van een nieuwe brug te betalen, maar niet meer dan 25 %. Dit lijkt mij allerzinst redelijk.

In afwachting van uw antwoord,

MVG

J. Van Olsen

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.van olsen op 2002-11-20 11:25 ]
admiraal

Brug nog geen 12 maanden oud, storend metaal zichtbaar wegens breuk porselein.
Wat zijn de mogelijkheden?
Tandarts doet" lacherig" en ziet geen mogelijkheden.

1) Schrijf een serieus briefje aan uw tandarts met nogmaals korte uiteenzetting van uw probleem.Vraag welke mogelijkheden hij kan aanbieden ,porseleinbreuk binnen 1 jaar is niet geheel voor risico patient om maar zachtjes uit te drukken.
2) Er zijn legio mogelijkheden om porselein te herstellen. Etsen met HF, silaniseren, coaten en kunststof aanbrengen. Probleem kan zijn:te weinig ruimte voor het porselein. Daar is een tandarts die bij "het boren" voor ca 2 mm ruimte moet zorgen.Vraag hem of hij ervaring heeft het reparatie van porselein dan wel of hij een collega kan aanbevelen. Service kan worden verwacht binnen deze korte termijn.
3) de brug verwijderen kan soms zonder "kleerscheuren" met allerlei hulpstukken zoals een "metalift" en andere "crownclickers". Soms lukt het niet en moet hij eraf worden "geboord",hetgeen een nieuwe brug zal betekenen, met zelfs mogelijke schade aan de restkies.
4) Als tandarts die "zijn" werk 12 maanden ziet scherven zou ik het heel riant vinden als betrokkene 25% van de nieuwe brug zou willen betalen.
Kortom: schrijf 'm serieus, geef hem enige tijd en ruimte om een serieus aanbod te doen. Lukt dat echt niet ,vraag 'm dan bij welke klachtencommissie hij is aangesloten, zonder dat een klacht nu onmiddellijk hel en verdoemenis voor Uw relatie behoeft te betekenen. Dan horen we nog wel hier.
ma, 11/25/2002 - 22:17 Permalink
coori

beste men.van Olsen. ik werk zelf als assistente in een tandartspraktijk. en pas geleden nog een vergelijkbare situatie gehad. Wij hebben in eerste instantie ook 3 keer geprobeert om met verschillende materialen het porselein aante vullen. maar mocht hellaas niet baten. Mijn werkgever heeft samen met de patient besloten om op kosten van de tandarts een nieuwe kroon te maken!! dus zo kan het ook. u kunt er immers niets aan deon dat het proselein is afgeknapt. Anders kan de tandars ook nog overleggen met de tandtechnieker die deze brug gemaakt heeft!! heel veel succes en laat het er niet bij zitten je betalld je er al scheel voor dus wil je ook waar voor je geld of niet soms!!!! m vr gr coori
zo, 01/12/2003 - 18:54 Permalink