Intakegesprek

Author:
Dezweal
Posted:
vr, 12/27/2002 - 20:41
Hallo,


Ik ga maandag bellen voor een intake gesprek bij tandartspraktijd d'n Besterd in Tilburg. Aangezien ik echt vreselijk bang ben zou ik graag weten of mensen hier goede ervaringen mee hebben.

Als ik de informatie op deze website lees wordt ik niet echt vrolijker en alleen maar banger. Het is namelijk gewoon zoooo ongelofelijk slecht gesteld met 'n gebit...je zou denken dat ik een zwerver was....

Wie kan me dat duwtje geven om toch te bellen ipv mezelf zo een depressie aan te praten???? :sad:
Moon

Misschien helpt het je als ik je vertel dat het in werkelijkheid echt veeel minder erg is als dat het in je hoofd is. Ik maak er in mijn hoofd ook altijd iets heel ergs van, maar uiteindelijk blijkt het altijd mee te vallen.

Als ze overgaan tot behandelen, moet je in je achterhoofd houden dat;
1. de verdovingen zo geweldig zijn, dat je er helemaal niets van voelt
2. Als je toch napijn krijgt dan moet je maar in gedachten houden, dat je beter pijn kan hebben omdat ze er iets aan gedaan hebben, dan dat ze er niets aan doen
3. het resultaat waarschijnlijk helemaal geweldig zal zijn
4. je je niet meer hoeft te schamen voor je gebit
5. ooit zal je toch moeten, dus waarom ertegenaan blijven hikken? Je gaat je er alleen maar minder goed door voelen. Nu is het misschien minder leuk, maar je bent er met een paar behandelingen vanaf
En dan erbij, van uitstel komt afstel!
6. je in elk geval een goed voornemen voor 2003 hebt
7. Ze je in elk geval niet bewust zullen pijnigen daar
8. Je hier net zo veel mag klagen als je wilt als je pijn hebt En natuurlijk ook heeeel veel vragen mag stellen als je wat wilt weten!!!!
9. je bent niet de enige in Nederland met eenv tandartsangst. De meeste tandartsen kunnen er op een goede manier mee omgaan!

Ik hoop je hiermee genoeg redenen te hebben gegeven om te bellen maandag. Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd. Laat maandag even weten of je hebt gebeld/hoe het was!!!

Groetjes monique
za, 12/28/2002 - 18:35 Permalink
kristin.smets

Hoi,

Heel veel sterkte en toch niet te lang uitstellen.

Ik heb zelf een afspraak de 7de terug, na lang afzien.

Heb nu wel minder pijn, maar ga er toch naar laten kijken, waarschijnlijk nog één gaatje te vullen bij mij.

Ik wens je in ieder geval veel sterkte en zoals Moon zegt, als je veel pijn hebt achteraf, kom je maar op het forum klagen. Hier vind je altijd wel lotgenootjes.

Ik ben zelf uit Belgie, bij ons hebben ze geen angsttandartsen, dus ik heb nu ene gevonden die er veel aandacht aan schenkt - het feit dat je bang bent.
Ik moet de 7ste er voor de 1ste keer naar toe.

Laat in ieder geval weten hoe het geweest is.
Doen ze bij zo'n intake gesprek al iets of kijken ze gewoon na?

Groetjes en veel sterkte
Krisje
za, 12/28/2002 - 19:10 Permalink
Dezweal

Nou, voor zover mogelijk wordt er bij toch echt niks gedaan bij dat intake gesprek... Ik wil eerst weten met wat voor figuur ik te maken heb.....

Maar goed...Moon, overtuigend! Op zich wel een goed voornemen voor 2003...

:smile:
za, 12/28/2002 - 20:37 Permalink
Moon

Ik denk inderdaad dat je niet bang hoeft te zijn dat ze gelijk wat gaan doen. De eerste keer zullen ze misschien een controle doen en foto's maken en dan maken ze een nieuwe afspraak voor een behandeling. Daar is toch altijd meer tijd voor nodig!

Komt allemaal goed!
Heel veel sterkte morgen met bellen. De eerste stap is het moeilijkste!

Groetjes Monique
zo, 12/29/2002 - 11:57 Permalink