Angst voor de tandarts, maar .........

Author:
Ank
Posted:
di, 12/17/2002 - 10:43
ik vond op dit forum het adres van de praktijk in kerkrade waar ze onder narcose behandelen. ik heb ze gisteren een emailtje gestuurd met een aantal vragen en vandaag kreeg ik antwoord. nu moet ik alleen nog moed verzamelen om te bellen voor het eerste gesprek.
ik ben panisch voor de tandarts. heb altijd al alechte ervaringen gehad met die mensen. zoals trekken zonder verdoving, een stuk van een andere kies meetrekken, uitgescholden worden door een tandarts, een tandarts die altijd uitschoot met de boor, en 2 jaar geleden is mij het ergste overkomen waardoor mijn angst alleen maar groter is geworden. ik had vreseleijke kiespijn maar we hadden door een verhuizing nog geen nieuwe tandarts gevonden in ons dorp. na veel telefoontjes dan een tandarts gevonden en daar kon ik meteen terecht. die heeft onder verdoving geboord maar was met 5 minuten al klaar, inclusief vullen. maar ik voelde door de verdoving nog steeds dezelfde kiespijn. maar dat kon niet volgens die tandarts. afijn 2 dagen later weer. en toen moest er getrokken worden. na 3 spuiten begon hij, maar ik voelde nog alles. dus nog 4 spuiten erbij. heeft dus niks geholpen. hij is zeker 20 minuten bezig geweest om die kies eruit te krijgen, die ook nog eens afbrak. ik heb het hele dorp bijelkaar geschreeuwd van de pijn. nog dagen later had ik pijn en kwamen er steeds stukjes kies uit de kaak. volgens mij is die kaak ook ingescheurd en als ik zo voel met mijn tong zit er nog iets in die kaak. ik ben nooit meer teruggegaan naar die tandarts. later hoor je dat hij berucht staat om zijn behandelingen. nu hebben we een tandarts in ons dorp maar je krijgt mij er met geen mogelijkheid naartoe. ondanks dat er van 3 kiezen stukken af zijn.
en toen las ik dit forum en zag het bericht over kerkrade. deze week ga ik bellen, zodat ik waarschijnlijk nog in de kerstvakantie terecht kan voor het intake-gesprek. maar zoals gezegd moet ik eerst moed verzamelen om te bellen. ik heb al 2 dagen diaree van de angst. stel het bellen uit. maar het zal toch moeten. wat ik me wel voorneem is, dat als alles gesaneerd is in kerkrade, ik wel in ieder geval 1x per jaar naar onze tandarts ga voor controle. hopelijk hou ik mij ook aan mijn eigen voornemen.
als iedereen voor mij duimt komt het allemaal goed en heb ik misschien begin volgend jaar weer een gaaf gebit. zonder pijn en afgebroken kiezen.
Guusje

Hoi Ank,

Wat een verhaal weer zeg,kan me je angst heel goed voorstellen!
Goed dat je al geinformeerd hebt in Kerkrade, mischien is het een optie om iemand anders te laten bellen als je het zelf helemaal niet durft.....

Heel veel sterkte Guusje
di, 12/17/2002 - 11:00 Permalink
Ank

Ik heb vandaag gebeld en kan pas 22 januari terecht voor het eerste gesprek. Op woensdag is het spreekuur voor dokter Reinders omdat er dan ook een assistent anestesie aanwezig is. Dus ik moet nog even een tijdje wachten. En nu maar hopen dat ik geen kiespijn krijg.
wo, 12/18/2002 - 11:08 Permalink
Moon

Goed van je dat je hebt gebeld! Voro je het weet is het 22 januari!
Je emot je neit te druk maken om kiespijn. Dat waar je bang voor bent, zal zeker gebeuren. Hoe meer je ermee bezig bent, hoe groter de kans is dat je kiespijn krijgt!
Sterkte de komende tijd!!!
wo, 12/18/2002 - 18:33 Permalink
Guusje

Ha die Ank,

Wat goed dat je hebt gebeld, grote klasse!!
Volhouden hoor en uhh....niet denken aan kiespijn!

Groet Guusje
wo, 12/18/2002 - 21:04 Permalink