Angst voor de tandarts, maar .........

Author:
Ank
Posted:
di, 12/17/2002 - 10:43
ik vond op dit forum het adres van de praktijk in kerkrade waar ze onder narcose behandelen. ik heb ze gisteren een emailtje gestuurd met een aantal vragen en vandaag kreeg ik antwoord. nu moet ik alleen nog moed verzamelen om te bellen voor het eerste gesprek.
ik ben panisch voor de tandarts. heb altijd al alechte ervaringen gehad met die mensen. zoals trekken zonder verdoving, een stuk van een andere kies meetrekken, uitgescholden worden door een tandarts, een tandarts die altijd uitschoot met de boor, en 2 jaar geleden is mij het ergste overkomen waardoor mijn angst alleen maar groter is geworden. ik had vreseleijke kiespijn maar we hadden door een verhuizing nog geen nieuwe tandarts gevonden in ons dorp. na veel telefoontjes dan een tandarts gevonden en daar kon ik meteen terecht. die heeft onder verdoving geboord maar was met 5 minuten al klaar, inclusief vullen. maar ik voelde door de verdoving nog steeds dezelfde kiespijn. maar dat kon niet volgens die tandarts. afijn 2 dagen later weer. en toen moest er getrokken worden. na 3 spuiten begon hij, maar ik voelde nog alles. dus nog 4 spuiten erbij. heeft dus niks geholpen. hij is zeker 20 minuten bezig geweest om die kies eruit te krijgen, die ook nog eens afbrak. ik heb het hele dorp bijelkaar geschreeuwd van de pijn. nog dagen later had ik pijn en kwamen er steeds stukjes kies uit de kaak. volgens mij is die kaak ook ingescheurd en als ik zo voel met mijn tong zit er nog iets in die kaak. ik ben nooit meer teruggegaan naar die tandarts. later hoor je dat hij berucht staat om zijn behandelingen. nu hebben we een tandarts in ons dorp maar je krijgt mij er met geen mogelijkheid naartoe. ondanks dat er van 3 kiezen stukken af zijn.