ik durf niet meer

Author:
kiran00
Posted:
ma, 11/25/2002 - 22:38
eerst maar even de voorgeschiedenis
heb altijd wel gaatjes gehad en ben nooit bang geweest voor de tandarts, had namelijk een enorm vertrouwen in hem en hij was echt de enige die ik in mijn mond liet peuteren
maar nadat ik zwanger was geworden is mijn gebit enorm achteruit gegaan. Er is toen natuurlijk niet veel gebeurd tijdens mijn zwangerschap omdat teveel adrenaline niet goed was voor de baby.
Na de bevalling liep ik bijna elke week met pijn in mijn mond en elke keer weer een andere kies en telkens verhielp hij het weer.
Maar na een paar weken was ik het natuurlijk zo zat de pijn en de rekeningen die binnen stroomden van 100den guldens
Ik heb toen voorgesteld om het allemaal er maar uit te trekken had namelijk liever een aantal dagen flink pijn achter elkaar dan elke week weer op die stoel te liggen
en zoals een goede tandarts zegt ie nee er is nog zat te redden(ben namelijk pas 22 momenteel)
eind vorig jaar ben ik wegens verschrikkelijke pijn naar een weekend tandarts gegaan en die heeft een zenuwbehandeling gedaan die moest worden afgemaakt bij mij eigen tandarts.
Maar omdat ik telkens met onstekingen liep is dat er niet van gekomen.
En ik kan me niet herinneren dat dat watje er uit is gehaald en er na een jaar dus nog steeds inzit
Maar momenteel loop ik weer met verschillende ontstekingen in verschillende kiezen alleen rechtboven heb ik nergens last van
maar zoals er al stond ik durf niet meer omdat ik me gebit zo heb verwaarloosd omdat ik (ben namelijk heel erg koppig)het er graag uit wil hebben
maar met deze pijn wil ik ook niet blijven lopen maar de hoorn oppakken ho maar

bange ik
janny1970

Hoi,

Wat komt me dit verhaal bekend voor zeg alleen had ik een slecht gebit door medicijn gebruik.
Ook mijn tandarts wou de elementen er niet uit halen, maar elke tand en kies de zenuw verwijderen en er dan kronen en dergelijke opzetten, heb toen maar gezegt dat ik geen melk koe ben, kost een kapitaal ja.
Heb net zolang gezocht naar iemand die me wel wou helpen en dan het liefst nog onder narcose.
Ben sinds gister 32 jaar en heb een kunstgebit nu en de pijn........niet gehad omdat je onder narcose ontspannen bent en bij een tandarts niet.
Leeftijd heeft hier niks mee te maken vind ik als je zoveel ellende en pijn hebt.
Groetjes, Janny
di, 11/26/2002 - 19:15 Permalink
de digitale tandarts

Is er geen mogelijk waarbij je alleen de meest ontstoken en/of dubieuze kiezen laat trekken (desnoods onder narcose) en waarbij je dus de tanden en kleine kiezen voorin (verkorte tandboog) wel laat behandelen. Mogelijk dat je dan nog een gedeeltelijke prothese neemt om de kiezen te vervangen.

De tanden en kleine kiezen voorin zijn minder gevoelig voor ontstekingen en vaak makkelijker en goedkoper te behandelen, daar komt bij dat een kunstgebit op jonge leeftijd betekent dat op vrij vroege leeftijd je kaakbot vaak al geslonken is.

Probeer de draad weer op te pakken!!!




[ Dit Bericht is bewerkt door: vaart op 2002-11-26 20:35 ]
di, 11/26/2002 - 20:34 Permalink
kiran00

hallo dank jullie wel voor jullie reacties

Dankzij het opschrijven van me verhaal is me duidelijk geworden waarom ik niet meer durf.
Het is geen kwestie van angst voor de pijn van wat er eventueel zal gebeuren met me gebit maar meer de reactie van me tandarts.
Hoe ik zo stom had kunnen zijn om niet meer te komen en en en.....

vaart: het is bij mij dus zo dat in me ondergebit al me achterste kiezen 3stuks aan elke kant gewoon helemaal verrot zijn dus ik heb nu nog 1 kleine kies staan al elke kant waar dus niets aan is gebeurt die zijn nog helemaal gaag
Boven is het zo dat ik nog 2 kiezen heb staan want er zijn er al 2 getrokken dus ik heb hier nog 2 kleine kiezen staan aan elke kant die ook punt en punt gaaf zijn.

De reden die me tandarts gaf was ook omdat anders me kaakbot heel vroeg zou slinken en ik begrijp dit ook wel maar toch he
maar wat nou als ik me grote kiezen weg laat halen wat zijn dan mijn opties?

janny: wat een opluchting zeker een kunstgebit

mischien neem ik deze week nog wel de stap om te bellen we zien wel.
groetjes
wo, 11/27/2002 - 19:58 Permalink
Moon

Hoi,

Er is maar een manier om erachter te komen wat er moet gebeuren!!!! met misschien bel ik wel kom je nergens! (misschien moet ik mijn eigen advies ook eens gebruiken!!!)
Maar goed.. anderen hebben natuurlijk heel makkelijk praten, jij bent diegene die de telefoon moet pakken en moet bellen!
Het komt allemaal vast wel goed!

Sterkte!
Groetjes Monique
wo, 11/27/2002 - 20:39 Permalink