Dan toch maar eens...

Author:
Shame
Posted:
ma, 11/04/2002 - 19:55
Ik ben op zoek naar een tandarts. Help. Mijn verhaal is dat ik al heel lang (10+ jaar) niet meer naar een tandarts ben geweest, eerst uit een vorm van angst maar later is dat over gegaan naar schaamte. Ik voel me nog steeds zwaar onprettig bij het idee naar een tandarts te moeten, maar nu helemaal omdat mijn gebit (enigzins zichtbaar) slecht onderhouden is. Ik voel me onzeker, durf mensen bijna niet recht in het gezicht aan te spreken en wil nu dus toch maar 'mijn grote stap' wagen.

Alleen, ik ben in de tussenperiode verhuist en zoek nu dus een tandarts. Iemand die aardig / begripvol is. Ik weet dat mijn huidige toestand allemaal mijn schuld is (daarom schaam ik mij daar ook voor) maar ik heb geen tandarts nodig die dat mij nog eens dunnetjes gaat inwrijven. Ik ken weinig tot geen mensen in mij woonplaats en kan dus ook niemand vragen voor informatie. Misschien dat hier mensen uit Lisse zijn die mij een goede tip kan geven ?

Ook zat ik er aan te denken om misschien bij de huisarts langs te gaan voor informatie. Ook zat ik er aan te denken om alle tandartsen een brief te sturen met uitleg van mijn situatie en ze daarna te bellen. Ik weet het dus niet, wie kan mij helpen om de juiste beslissing te maken ? :|
Moon

Hoi,

Dat je schaamte groot is, kan ik me goed voorstellen! Ik vind het ook al heel wat dat je het nu toe geeft!

Misschien is het inderdaad een goede stap om naar je huisarts te gaan. die kent misschien best een goede tandarts.

Ik ben zelf ook heel lang niet gegaan, maar mijn tandarts heeft er met geen woord over gerept dat het fout was of wat dan ook. Hij was totaal niet minderwaardig en heeft mij met alle resepct behandeld waarmee een tandart een patient behoord te behandelen!
hij was heel lief in zijn behandeling en heeft heel erg zijn best gedaan om mij mhet vertrouwen in tandartsen weer terug te geven.
Ik hoop voor jou dat je ook zo'n tandarts treft. Helaas woon ik niet in jouw omgeving, dus kan ik je neit helpen om een goede te zoeken.
Ik wens je sterkte!

Groetjes Monique
ma, 11/04/2002 - 20:32 Permalink
Maurice

ff op het berichtje van Moon. Dat zijn maar wel heel weinig tandartsen die dat doen. De meeste geven je dan ook nog eens de wind van voren. Dat is ook niet goed. Maar ff naar Shame. Jij moet wel zeggen dat je bang bent. Dan houd meestal de tandarts er rekening mee. Maar het kan ook zo zijn, dat hij een afspraak maakt, en niets doet. Om je vertrouwen weer te winnen, voor hem toe te komen/gaan. Wij zijn ook heel bang (ik en mij vriendin). Maar wij hebben dat gewoon gezegd. Mijn vriendin gaan volgende week dinsdag 12/11 naar de tandarts voor een brugbehandeling, en 26/11 is hij klaar en krijgt ze hem in voor goed. Maar dan legd de vrouwelijk tandarts uit, wat ze gaan doen, en waarom het is. Maar dan kan je merken dat mijn vrierndin al een heel stuk rustiger is geworden. Maar het kost wel tijd... Maar ik zal zeggen alvast sterkteeeee

Groetjes Maurice.
ma, 11/04/2002 - 21:22 Permalink
Maurice

ff op het berichtje van Moon. Dat zijn maar wel heel weinig tandartsen die dat doen. De meeste geven je dan ook nog eens de wind van voren.

Nu voor Shame: Dat is ook niet goed. Maar ff naar Shame. Jij moet wel zeggen dat je bang bent. Dan houd meestal de tandarts er rekening mee. Maar het kan ook zo zijn, dat hij een afspraak maakt, en niets doet. Om je vertrouwen weer te winnen, voor hem toe te komen/gaan. Wij zijn ook heel bang (ik en mij vriendin). Maar wij hebben dat gewoon gezegd. Mijn vriendin gaan volgende week dinsdag 12/11 naar de tandarts voor een brugbehandeling, en 26/11 is hij klaar en krijgt ze hem in voor goed. Maar dan legd de vrouwelijk tandarts uit, wat ze gaan doen, en waarom het is. Maar dan kan je merken dat mijn vrierndin al een heel stuk rustiger is geworden. Maar het kost wel tijd... Maar ik zal zeggen alvast sterkteeeee

Groetjes Maurice.
ma, 11/04/2002 - 21:24 Permalink
Shame

Moon en Maurice, bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat ik maandag eerst maar eens bij de huisarts langs ga en diezelfde week maar op zoek ga naar een tandarts. Ik moet me er wel echt toe zetten om het te doen, maar ik denk niet dat ik nu ga verzaken. Dat uitstel afstel betekent weet ik nu al 13 jaar :sad:
vr, 11/08/2002 - 17:24 Permalink