Dan toch maar eens...

Author:
Shame
Posted:
ma, 11/04/2002 - 19:55
Ik ben op zoek naar een tandarts. Help. Mijn verhaal is dat ik al heel lang (10+ jaar) niet meer naar een tandarts ben geweest, eerst uit een vorm van angst maar later is dat over gegaan naar schaamte. Ik voel me nog steeds zwaar onprettig bij het idee naar een tandarts te moeten, maar nu helemaal omdat mijn gebit (enigzins zichtbaar) slecht onderhouden is. Ik voel me onzeker, durf mensen bijna niet recht in het gezicht aan te spreken en wil nu dus toch maar 'mijn grote stap' wagen.

Alleen, ik ben in de tussenperiode verhuist en zoek nu dus een tandarts. Iemand die aardig / begripvol is. Ik weet dat mijn huidige toestand allemaal mijn schuld is (daarom schaam ik mij daar ook voor) maar ik heb geen tandarts nodig die dat mij nog eens dunnetjes gaat inwrijven. Ik ken weinig tot geen mensen in mij woonplaats en kan dus ook niemand vragen voor informatie. Misschien dat hier mensen uit Lisse zijn die mij een goede tip kan geven ?

Ook zat ik er aan te denken om misschien bij de huisarts langs te gaan voor informatie. Ook zat ik er aan te denken om alle tandartsen een brief te sturen met uitleg van mijn situatie en ze daarna te bellen. Ik weet het dus niet, wie kan mij helpen om de juiste beslissing te maken ? :|
Moon

Hoi,

Dat je schaamte groot is, kan ik me goed voorstellen! Ik vind het ook al heel wat dat je het nu toe geeft!

Misschien is het inderdaad een goede stap om naar je huisarts te gaan. die kent misschien best een goede tandarts.

Ik ben zelf ook heel lang niet gegaan, maar mijn tandarts heeft er met geen woord over gerept dat het fout was of wat dan ook. Hij was totaal niet minderwaardig en heeft mij met alle resepct behandeld waarmee een tandart een patient behoord te behandelen!
hij was heel lief in zijn behandeling en heeft heel erg zijn best gedaan om mij mhet vertrouwen in tandartsen weer terug te geven.