Een activator en misselijkheid

Author:
Mrija
Posted:
vr, 11/01/2002 - 16:56
Mijn dochter van 12 heeft sinds een aantal dagen een activator in haar mond.
Dat het niet prettig zit kan ik me voorstellen maar ze wordt er ook zo misselijk van.
Hoelang duurt zoiets en hoe kan ik haar stimuleren om toch dat ding maar in haar mond te houden?
Moon

Mag ik vragen wat een aktivator is???
(ik las het en vraag me af wat het is. Ik heb er nog nooit van gehoord!)
Groetjes Monique
za, 11/02/2002 - 18:25 Permalink
Maurice

Een activator is een soort beugel, Moon. Hij wordt een blok genoemd, omdat hij bestaat uit twee kunstharse plaatjes die los in de mond zitten, waardoor het spreken bemoeilijkt wordt. De activator activeert de groei vna de onderkaak door deze naar voren te trekken. Het blok zit los in de mond en kan tijdens eten en sporten uitgedaan worden. Voor kinderen tijdens de groei.
Weet je nu wat een activator is Moon.

Groetjes Maurice.
zo, 11/03/2002 - 01:37 Permalink
bergje

In het begin is het erg wennen om een activator te dragen en kan het een heel vol gevoel in de mond geven; maar na verloop van tijd ben je er niet meer zo mee bezig en weet je niet beter meer. Dan zal de misselijkheid ook minder worden, probeer gewoon door de neus adem te halen dat kan nog wel eens helpen, motiveren blijft moeilijk een mooi gebit later is het uiteindelijke doel en is de beste motivatie.
zo, 11/03/2002 - 18:34 Permalink
Mrija

Bedankt voor de reacties. Het gaat al een stuk beter en ze is al goed gewend.......
Alleen valt ie nogal eens uit haar mond s'nachts.
Verder gaat het idd prima nu.
di, 11/05/2002 - 13:34 Permalink