beugel die de tanden naar voren 'duwt'

Author:
angelica
Posted:
do, 08/15/2002 - 14:03
GEachte heer, mevrouw,

Ik heb een vraag en dat is het volgende. Als je gebit naar achteren staat (schuin naar achteren) is het dan mogelijk om een beugel aan de binnenkant van je tanden te plaatsen die de tanden naar voren drukt? Volgens mij moet dat kunnen en volgens mij zie je ook niets van deze beugel. Klopt dat of klopt de mening van iemand anders, die denkt dat dit niet kan.

Ik hoor 't graag! Bvd

Groeten,
Angélica Baltus
nellie

theoretisch zou dit moeten kunnen.
maar bedenk dan wel dat je tanden verder uit elkaar gaan staan omdat er meer ruimte ontstaat in de boog van je voortanden.
hoe komen je tanden nu op elkaar bij het dichtbijten? zomaar even je tanden naar voren zetten kan ook voor je "beet" consequenties hebben.
je lip werkt als een hele goede beugel, de lip zou je tanden naar achteren kunnen, drukken waardoor je tanden weer terug gaan in de oude positie.
Al met al:
Om het goed te beoordelen zul je toch echt bij een orthodonist (of een tandarts die ook orthodontie doet) langs moeten gaan. even je tanden recht zetten is er waarschijnlijk niet bij. vaak zijn er meer haken en ogen dan je denkt, zeker voor de lange termijn.

alleen het probleem oplossen is vaak iets voor de korte termijn, de oorzaak zul je ook weg moeten nemen zeker voor een langdurig effect.

hou ons op de hoogte
wo, 09/11/2002 - 23:46 Permalink
angelica

Bedankt! Bij het volgende tandartsbezoek zal ik het eens tot in detail bespreken. Tot dat moment weet ik adhv dit antwoord even voldoende.

Groeten,
Angélica
do, 09/12/2002 - 15:29 Permalink