Wachttijd

Author:
hopeloos
Posted:
vr, 06/07/2002 - 22:45
Ik moet binnenkort terug naar de tandarts omdat ik gaatjes heb in de wortels van mijn kiezen. Het ergste vind ik de wachttijd. Ik zou veel minder schrik hebben als hij mij meteen hielp of binnen een paar dagen. In principe weet mijn tandarts niet dat ik schrik heb, want ik doe heel stoer!
De werkelijkheid is wel dat ik nu dus al bijna anderhalve week niet slaap (en het duurt nog zeker twee weken voordat ik een afspraak heb) en dat ik dus ook niet echt gezellig ben voor mijn partner.
Kan ik met mijn tandarts afspreken of hij hier rekening mee houdt, zodat ik snel aan de beurt ben en er vanaf ben. Hoe langer het duurt voordat ik aan de beurt ben hoe depressiever ik word.

Hopeloos

_________________


[ Dit Bericht is bewerkt door: hopeloos op 2002-06-07 22:56 ]

[ Dit Bericht is bewerkt door: hopeloos op 2002-06-07 22:58 ]
de digitale tandarts

Je moet zeker aan je tandarts vertellen dat je angst hebt, zodat hij/zij hier rekening mee kan houden.

Ik kan natuurlijk niet beoordelen of je eerder een afspraak kan krijgen bij je tandarts.
Maar zolang je niet verteld hebt over je angst en ook dat deze groter wordt bij langer wachten, zal je geen snellere afspraken kunnen krijgen.

Probeer er samen met je tandarts uit te komen!



[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-06-11 23:03 ]
di, 06/11/2002 - 23:02 Permalink
sterretje

hoi hopeloos,

ja ik vind die lange wachttijden ook jammer. ikzelf werk bij een tandarts die hooguit een week vol zit dat komt omdat wij als iemand een gaatje heeft we dat gelijk doen.het is dan wel erg druk meestal maar de patienten hoeven om een klein gaatje meestal niet terug te komen.we maken ook lange dagen en dan kun je ook meer mensen helpen.een "slimme" tip : als je vermoed dat je een gaatje hebt zeg dat dan als je de afspraak maakt en vraag of je dan gelijk geholpen kunt worden.als het dan 1 gaatje is dan kan dat meestal wel.maar goed ik praat nu vanuit mijn werk maar er zijn tandartsen die net afgestudeerd zijn en die zijn nog niet zo vakbekwaam als mijn baas.wij doen soms zelfs een kroonomslijping tegelijk dat is dan binnen ong.15 min.klaar als de kies al is afgebroken en andere tandartsen doen daar bijv.een 3 kwartier over of langer.en mijn baas heeft natuurlijk een goede assistent :wink:. nou ja in ieder geval zou ik altijd zeggen dat je het niet prettig vind dat geboor en als je verdoving geen probleem vind vraag daar dan ook om want dan slaap je misschien iets beter.probeer je niet te druk te maken achteraf valt het meestal mee.en maak een afspraak anders op een tijd dat je als eerste aan de beurt bent dan hoef je in ieder geval niet lang in de wachtkamer te zitten dat scheelt soms ook.
succes ermee en doe je tandarts de groeten :wink:

groeten van maxima
za, 07/06/2002 - 17:19 Permalink