Narcose bij kaakchirurg

Author:
jtjh
Posted:
do, 05/30/2002 - 12:58
Van de tandarts kreeg ik te horen dat ik naar de kaakchirurg moet om mijn verstandskiezen te laten trekken.
Ook zei hij daarbij dat mijn verstandskiezen 1 slag gedraaid zijn en voor de helft onder mijn andere kiezen liggen en dat het laten verwijderen van die verstandskiezen een erg vervelende en pijnlijke klus zou worden.
En ik ben al zo bang voor tandartsen!
Omdat ik fybromyalgie(een vorm van reuma) heb ik veel pijn in alle spieren, weefsels en botten en dat heb ik dus ook in mijn mond.
Ik kan mijn mond niet lang openlaten omdat ik dan enorme kramp krijg.
Nu wil ik graag die verstandskiezen onder narcose laten verwijderen, maar ik weet niet of en waar dat kan.
En of de verzekering het vergoed.
de digitale tandarts

Tot het verwijderen van verstandskiezen onder volledige narcose wordt niet snel overgegaan.

De kaakchirurg zal dit over het algemeen beoordelen en dit eventueel aanvragen bij uw verzekering.

Een aanvraag van een kaakchirurg wordt over het algemeen gehonoreerd en dan ook volledig vergoed.

Mogelijk dat de fibromyalgie een indicatie zou kunnen zijn voor een behandeling onder narcose.

Het is ook mogelijk om in sommige (prive)klinieken de verstandskiezen te laten verwijderen onder narcose.
Naar alle waarschijnlijk zul je dan de kosten grotendeels zelf moeten betalen.

Overigens moet je de optie om ze te laten verwijderen met een plaatselijke verdoving, goed overwegen.
Door de verdoving is de gehele behandeling pijnloos en in tegenstelling tot narcose, bent u veel korter in het ziekenhuis en tevens weer sneller hersteld.
Een narcose is ondanks de moderne middelen nog steeds een behoorlijke ingreep met kans op nabezwaren en moet ook alleen in de noodzakelijke gevallen gebruikt worden.

Succes.


[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-06-11 22:01 ]
di, 06/11/2002 - 22:00 Permalink