verdoving

Author:
Claudia
Posted:
do, 04/11/2002 - 18:48
Hallo,
Ik heb enorm veel angst voor de tandarts.Ik laat alles onder verdoving behandelen.
De laatste 3x moest de tandarts de behandeling staken omdat de verdoving niet goed was en er nog bij-verdoofd moest worden.
Hoe kan dat nou? Ik ben al zo bang ik durf eigenlijk niet meer terug.
Kan/zal een tandarts 2 wortelkanaalbehandeling in 1x uitvoeren?
Groetjes.
de digitale tandarts

Ik vind het normaal dat u alles onder verdoving laat behandelen.
Als er geboord moet worden in mijn mond ( helaas moet dat ook :wink: ) laat ik dat ook altijd verdoven!

Bij mijn laatste vulling moest ik halverwege ook bijverdoofd worden omdat ik toch wat voelde. Gelukkig doet bijverdoven bijna nooit pijn, aangezien het gebied waarin verdoofd wordt al verdoofd is. Na het bijverdoven kan er weer pijnvrij behandeld worden en lig ik weer op mijn gemak.

Hoeveel een tandarts in een keer kan doen is natuurlijk vnl afhankelijk van de tijd die de tandarts heeft, maar ook van de tijd dat de patient bereid is in de stoel te liggen.

Succes en probeer de behandeling af te maken!


[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-04-11 23:26 ]
do, 04/11/2002 - 23:25 Permalink
Miss_Jubilee

Ik ben ook bang voor de tandarts. Maar ik ben nog nooit verdoofd voor het boren. Ik heb regelmatig gaatjes omdat ik erg slechte tanden heb. Het glazuur is eraf door gebruik van peniciline. De tandarts heeft ook nog nooit gevraagd of ik een verdoving wilde. Ik nam altijd aan dat dat zonder verdoving moest.
Vragen tandartsen of je een verdoving wil? Of moet je dat altijd zelf aangeven?

P.S: Ik heb al 1 behandeling bij de mondhygieniste gehad zonder verdoving en het viel me erg mee.
Angst is geen goede raadgever, maar helaas heb ik er nog regelmatig last van.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Miss_Jubilee op 2002-04-12 14:38 ]
vr, 04/12/2002 - 14:34 Permalink
de digitale tandarts

Ik stel meestal verdoving aan de patient voor, maar u kunt natuurlijk zelf ook om een verdoving vragen!

Probeer het een keer met verdoving, ikzelf lig dan in ieder geval een stuk rustiger!

Met vriendelijke groet,

JW Vaartjes


[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-04-13 13:53 ]
vr, 04/12/2002 - 14:46 Permalink
sterretje

hoi,

jullie hebben maar geluk want al ben ik zelf assistente ik vind een spuit al helemaal niks !! :-} dan heb je pas echt een probleem.gelukkig heb ik haast nooit wat maar wel ergens een diepe vulling waar toch ooit iets mee gaat gebeuren of die moet eruit ( de vulling dan ) en anders verwacht ik nog wel een keer kiespijn daarzo. God sta me bij hihi wat een assistente he?
praat jullie zo geen moed in maar goed hiermee wil ik zeggen dat als je een verdoving niet eng vind je dat altijd kunt laten doen.is niet duur 11,10 euro per verdoving dus als je dan geen pijn meer hebt ==> heerlijk toch ! het word bijna een feest om naar de tandarts te gaan :wink:

groetjes van maxima
za, 07/06/2002 - 17:49 Permalink