lachgas

Author:
joelle
Posted:
za, 03/23/2002 - 15:32
Sinds kort ben ik veranderd van tandarts, en nu blijkt dat mijn vorige tandarts nooit echt goed gekeken heeft volgens hem had ik nooit wat en ging altijd trouw elk half jaar, maar door verhuizing moest ik dus een andere tandarts en nu blijkt dus dat er wel wat aan de hand is. 7 gaatjes en mijn tandvlees is ontstoken moet ook schoongemaakt worden en ik moet een soort beugel tegen het tandenknarsen, dus je begrijpt in een keer heb ik angst. Maar nou zei mijn nieuwe tandarts dat ik lachgas kan krijgen voor de behandelingen maar nu is mijn vraag wat doet lachgas precies, is het een verdoving of eigenlijk alleen dat je er rustiger van wordt.
patericia

Hallo, ik heb zelf best goede ervaringen met lachgas. Het verdoofd niet, maar je word er wat kalmer van. Je kan een beetje een draaierig gevoel krijgen en das best fijn. Je krijgt dan een kapje over je mond (ik tenminste) en dan moet je door je mond inademen en door je neus weer uitademen. Ok dit is natuurlijk al een stukje afleiding. Omdat je zo geconsentreerd bezig ben met je ademhaling en je daarbij rustig wordt is dit een erg goede behandeling vind ik. Niets om bang voor te wezen, het is juist een erg lekker gevoel. Misschien wil je de volgende keer wel meer :smile:)
Succes

Patericia
zo, 03/24/2002 - 09:36 Permalink
de digitale tandarts

In de tandheelkunde wordt lachgas (distikstofoxyde, N2O) toegediend in combinatie met zuurstof.

Door het inhaleren van dit mengsel maak je alles van wat verder mee en kan het tevens met de juiste dosering kalmerend werken.
Ondanks dat je soms minder snel pijn voelt, maar er moet net als bij vele reguliere behandelingen verdoofd worden, om pijnvrij te kunnen werken.

Het is ook mogelijk om valium (of soortgelijke geneesmiddelen) voor de behandeling in te nemen. Hierdoor kan het ook makkelijker worden om de behandeling te ondergaan. Dit wordt premedicatie genoemd.

Deze hulpmiddelen zijn over het algemeen bedoeld voor de eerste fase van de behandeling. Mocht uw gebit weer gezond zijn, dan moet er geprobeerd worden om zonder medicatie te behandelen.

Succes.


[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-03-27 22:40 ]
wo, 03/27/2002 - 22:32 Permalink