bang

Author:
mika
Posted:
ma, 03/11/2002 - 13:18
hallo
Ik heb pas sinds dit jaar een enorme angst voor de tandarts. Ik ben dit jaar echt elke week al bij hun geweest elke keer was er iets. Ontstoken, stuk of gaatje.
De laatste keer zou het alleen een gaatje vullen worden (met verdoving)toen raakte ze een zenuw en ik kreeg een enorme pijn en raakte in paniek. Het was voor mij de druppel. Ook kwam ik er achter dat het gaatje er al een jaar zat (door de foto). Mijn tandarts wacht net zolang dat het gaat ontsteken. Ik heb al een gesprek gehad met mijn tandarts maar, ik werd er niet geruster op.De kies moet nog dicht gemaakt worden maar, omdat het zeer doet weet ik dat het een zenuwbehandeling word,en ik durf niet te bellen. Bestaat er niet een behandeling onder narcose? Het moet gemaakt worden maar alleen de gedachte al wordt ik al misselijk? Kan iemand mij helpen. Mijn angst is groter dan mijn wil om te gaan.
mika
de digitale tandarts

Beginnende gaatjes worden vaak rontgenologisch onder controle gehouden. Zolang het gaatje zich in het glazuur bevind hoeft er nog niet geboord te worden.
Door op een later tijdstip nieuwe rontgenfoto's te maken kan de ontwikkeling in de gaten gehouden worden, dit voorkomt het onnodig boren van gaatjes.

Als een tand/kies verdoofd is, hoeft een wortelkanaalbehandeling geen pijn te doen. Uitstellen heeft weinig zin, want in ontstoken situaties wordt het verdoven moeilijker. Laat de kies behandelen en maak gebruik van de tips die angstdeskudige Dr. Ad De Jongh ons gegeven heeft.

Behandeling onder narcose vindt bijna niet plaats in Nederland. In principe is dit ook alleen voorbehouden aan uitgebreide ingrepen, zoals totaal extracties of verstandelijk gehandicapten. Soms kan een kalmerend medicijn als valium uitkomst bieden, dit wordt pre-medicatie genoemd.

Met vriendelijke groet.


[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-03-11 21:21 ]
ma, 03/11/2002 - 21:20 Permalink