HELP!!!

Author:
croeloffzen
Posted:
wo, 01/30/2002 - 15:42
Wie kan mij helpen??? Ik ben op zoek naar informatie om mijn vraagstelling voor mijn afstudeeropdracht te kunnen beantwoorden! Alles is welkom, al heb ik het liefst wetenschappelijke onderzoeken. De vraagstelling luidt alsvolgt:"Vormt een herpeslabialisinfectie een contra-indicatie bij een patient met parodontitis die een gebitsreinigingsbehandeling moet ondergaan?"
Bij voorbaat dank!!
de digitale tandarts

Herpes labialis, oftewel een koortslip komt veel voor.

Bij geinfecteerde personen ontstaan er een aantal maal per jaar een of meerdere zweertjes meestal op de lip. Voor mij is dit geen contra-indicatie om iemand te behandelen. Hygienisch werken en weggooien van de disposables (o.a. handschoenen) voorkomt kruisinfectie.

Mocht iemand uitgebreide herpitiforme gingivitis hebben; veel zweren op het tandvlees en de tandvleesranden, dan is het mogelijk beter om geen uitgebreide behandelingen uit te voeren, maar even te wachten tot de infectie weer voorbij is. Of de tanden d.m.v. polijsten schoon te houden, zodat er geen ginivitis als super-infectie over de herpes heen optreedt.

Verder heb ik nergens verbanden kunnen vinden tussen herpes simplex en parodontitis.

Prof v/d Waal van het VU-ziekenhuis is expert op het gebied van orale pathologie en heeft daar verschillende boeken over geschreven. Als je mogelijk meer wilt weten, dan raad ik je zijn boeken aan.

Met vriendelijke groet.




[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2002-02-14 13:39 ]
do, 02/14/2002 - 13:39 Permalink