Wachtlijsten in Nederland

Author:
admin
Posted:
do, 01/24/2002 - 16:35
Hallo,

voor mijn broertje die schyzofreen is ben ik op zoek naar een tandarts. Hij is al zeker 4 jaar niet naar de tandarts geweest en het is momenteel zeer slecht gesteld met zijn gebit. Waarschijnlijk een stuk of 10 gaatjes, veel tandsteen en behoorlijk rot. Hij is echter doodsbang voor de tandarts en heeft al 4 afspraken laten schieten. Hierdoor wil onze eigen tandarts hem nu niet meer helpen.

Ik heb gebeld met medisch spectrum twente in Enschede, en die vertelde mij dat er een wachtlijst geldt van minimaal een jaar, alvorens er ook maar een intakegesprek plaatsvindt. Dat kan toch niet :???:

Weet iemand of de zorg in bijvoorbeeld Duitsland beter is geregeld? Kan hij daar sneller terecht? En hoe gaat het dan met de ziekenkostenvergoeding?

Alvast bedankt voor de informatie!
de digitale tandarts

Het lijkt erop dat je broer in een centrum voor bijzondere tandheelkunde behandeld moet worden. Helaas is de wachtlijst hiervoor bijna overal een jaar.
In sommige centra is het wel mogelijk om het consult eerder te krijgen, waarna de daaruitvloeiende behandeling later wordt uitgevoerd.

De wachttijd van een jaar vloeit voort uit het capaciteitsprobleem. Er is veel vraag naar en weinig aanbod.

Probeer toch maar alvast een afspraak te maken, hoe langer je het uitstelt des te langer het nog gaat duren.

Succes.
di, 01/29/2002 - 21:26 Permalink