Boren met Laser ?!

Author:
admin
Posted:
ma, 01/14/2002 - 13:27
Boren met Laser, bestaat dit eigenlijk wel? Je hoort er niets meer over!
Zelf had ik 16punten :sad: maar toch denk ik dat dit een oplossing voor mijn angstprobleem zou zijn!
Houd ik mijzelf voor de gek?
de digitale tandarts

>16 punten dat is een vrij hoge score, dat betekend dat je waarschijnlijk redelijk tot zeer bang voor de tandarts bent.

Boren met laser bestaat al vele jaren, maar is nooit echt doorgebroken. Er zijn in Nederland 15 tot twintig tandartsen die de laser frequent gebruiken. De tandarts richt de laser op een stukje aangetast tandweefsel, waardoor een klein gebied zeer sterk verhit wordt en verdampt. Omdat het een klein gebied betreft wordt de tand/kies zelf nauwelijks opgewarmt en is de behandeling vrijwel pijnloos.

Er kleven echter ook een aantal nadelen aan het gebruik van de laser. Een behandeling met een boor is in de meeste gevallen veel sneller gedaan dan m.b.v. een laser. Het gebruik van de laser is voor een tandarts ook erg arbeidsintensief.
Een belangrijk deel van alle gaatjes en behandelingen kunnen niet met een laser worden uitgevoerd. Gaatjes tussen tanden en kiezen in en het omslijpen voor kronen en bruggen is met een laser nauwelijks mogelijk.
Daarnaast speelt natuurlijk de hoge aanschafprijs van een laser voor de tandarts een rol.

Op dit moment is de laser eigenlijk van een instrument voor het boren van gaatjes aan het veranderen in een instrument voor de behandeling van tandvleesproblemen, chirurgie en voor gebruik bij kanaalbehandelingen.

Misschien is het middel carisolv in uw geval handiger. Hierbij wordt meestal in het begin kort geboord om door het harde glazuur heen te komen. Daarna wordt de carisolv gel aangebracht, welke het aangetaste tandweefsel zacht maakt, waarna het weggekrabt kan worden. Bij diepe gaatjes is nog steeds een verdoving noodzakelijk.
Probeer de tips voor angstige patienten goed op te volgen en laat je d.m.v. verdoving zo pijnloos mogelijk behandelen.

Tandartsen die carisolv gebruiken zijn te vinden via onze website.

Succes.
do, 01/17/2002 - 10:54 Permalink
admin

Misschien kan Biolase in de toekomst verandering brengen --> zie http://www.biolase.com. Hun product heet lasersmile

Ze hebben onlangs een fabriek van asceplion overgenomen in Duitsland. De verkoop ligt og vrij laag, ook in de VS, maar stijgt vrij snel. En ze krijgen de éne na de andere FDA goedkeuring.
do, 02/28/2002 - 19:58 Permalink
xalicex

Wie zijn deze 15 tot 20 tandartsen? Waar kan ik ze vinden. Is er een lijst of website waar ik ze op kan zoeken, ik zoek nog een tandarts met laserboor in omgeving randstad, Met vriendelijke groeten,

alice
vr, 10/04/2002 - 00:35 Permalink