tandvleeskleurige vullingen

Author:
fred
Posted:
do, 12/20/2001 - 14:26
Mijn tandarts adviseerde mij om een tandvleeskleurige vulling te proberen op een stukje tandhals van de voortand naast de hoektand.
Ik ben benieuwd hoe de ervaringen hier mee zijn. Hoe zijn uw ervaringen hiermee ?

Met vriendelijke groeten

[ Dit Bericht is bewerkt door: fred op 2001-12-20 14:27 ]
de digitale tandarts

De hoektand is gevoelig voor terugtrekkend tandvlees. De ligging is dermate dat er vaak hard op wordt gepoetst, waardoor o.a. het tandvlees kan terugtrekken. Zie voor meer informatie: http://www.tandarts.nl/html/tandvlees/teruggetrokken_tandvlees.php

In principe komt dit tandvlees ook niet meer spontaan terug. Soms is het mogelijk om dit met chirurgie te herstellen, de resultaten zijn echter niet goed voorspelbaar.

Na natuurlijk niets doen, is het bedekken van de tandhals met een tandvleeskleurig vulmateriaal ook een oplossing. Hierdoor lijkt het of het tandvlees zich op het oude niveau bevind.

Ik heb het enige keren gebruikt. Het cosmetische resultaat is afhankelijk van de situatie en de vorm van het tandvlees-defect. Het vulmateriaal heeft niet altijd dezelfde kleur als het tandvlees, dit kan opvallen. Een ander probleem is het verder terugtrekken van het tandvlees, boven het roze vulmateriaal is dan weer tandkleur zichtbaar, de vulling verder verlengen is dan noodzakelijk.

Gelukkig als het niet mocht bevallen, is het mogelijk om de tandvleeskleurige vulling te vervangen door een witte zodat de situatie weer hersteld is. Mocht je het proberen, laat ons dan weten of je tevreden bent met het resultaat.

Met vriendelijke groet.



[ Dit Bericht is bewerkt door: de digitale tandarts op 2001-12-21 11:46 ]
vr, 12/21/2001 - 11:44 Permalink