* Binnenkort is de site vernieuwd! Sneller, makkelijker en completer.
* Regel een afspraak via de groene button op deze site op de praktijkpagina van je tandarts.
Zelf betalen voor fouten van tandarts? | Tandarts.nl
2 berichten / 0 nieuw
Zelf betalen voor fouten van tandarts?
jjknob
Offline
Laatst gezien: 5 jaar 3 dagen geleden
Geregistreerd: 10/24/2015 - 14:33
door jjknob za, 10/24/2015 - 14:45
#1

Ik heb een vraag wat betreft het zelf opdraaien voor de fouten van de tandarts.

1. De wortelresten van een afgebroken kies werden verwijderd bij een waarnemend tandarts (eigen tandarts was op vakantie). Bij mijn eigen tandarts bleek later dat er nog steeds wortelresten zaten, waardoor hij weer een extractie moest uitvoeren. Op bezoek bij mijn vriendin kreeg ik last van een kies en ging ik op bezoek bij een lokale tandarts daar. Toen bleek op een foto dat er nog steeds(!) wortelresten zitten. Ik moet dus 3x betalen voor iets dat in 1x had kunnen gebeuren.

2. Tijdens de tweede extractie werd ook een andere kies getrokken. Tijdens het trekken werd een vulling van de kies ernaast eruit getikt. Foutje kan gebeuren, maar moet ik nu ook zelf betalen voor de nieuwe vulling?

3. Tijdens diezelfde behandeling werd een andere klacht behandeld. Een dreunende, zeurende pijn achterin mijn onderkaak. Mijn tandarts ging er vanuit dat er een vulling niet goed zat, dus hij boorde de kies opnieuw en vulde deze weer. De tandarts van mijn vriendin constateerde daarentegen dat er een ontstoken wortelpunt zit en ik een wortelkanaalbehandeling nodig zal hebben. Hij constateerde dit met een simpele sensitiveitstest en een foto, iets wat mijn tandarts niet nodig leek te vinden.

Nu moet ik dus 2x betalen voor incomplete extracties en 2x voor onnodige vullingen. Kan ik hier tegenin gaan?

Alvast bedankt.

Het zou kunnen dat je sterk
afbeelding van Lieneke
Lieneke
Offline
Laatst gezien: 2 uur 36 min geleden
Geregistreerd: 01/18/2003 - 01:00
door Lieneke wo, 10/28/2015 - 16:28

Het zou kunnen dat je sterk staat... Lees dit eens: https://www.tandarts.nl/mondzorg/klachtregeling/problemen