Wortelkanaalbehandeling - Het begrip 100% vergoeding

Author:
hstruik
Posted:
ma, 11/20/2006 - 10:02
Onlangs een wortelkanaalbehandeling ondergaan.
Overigens prima uitgevoerd.

Na declaratie ontving ik op twee posten een afwijzing van de verzekeraar (AnderZorg), dit ondanks het feit dat op de site diverse keren vermeld staat dat een wkb 100% vergoed wordt.

Het betreft de codes:
E04 Toeslag voor kosten roterend nikkel-titanium instrumentarium
E86 Gebruik operatiemicroscoop

Dit is voor mij een kostenpost van zo'n 106 euro's.

Vraag is of de informatie op de site correct is.
Een wkb wordt dus niet 100% vergoed wanneer de tandarts voor de verzekeraar nieuwe technieken (?) gebruikt. Kortom de verzekering loopt dus achter op de ontwikkelingen.

Wat vinden jullie van deze handelswijze, voor mij is een wkb 100% vergoeden, zoals op de site vermeld, dus ook 100% vergoeden en niet achteraf met dit soort onzin komen.

Vergelijk het met een grote beurt van een auto.
Achteraf krijg je een rekening van enkele honderden euro's want de handelingen aan het motorblok worden niet vergoed, de grote beurt wel.
Of draaf ik door....? :)
vV

Kijk je polisvoorwaarden er maar op na: van de genoemde UPT codes wordt 100% vergoed, of tot een genoemd maximum. Saat de code niet vermeld zal er dus ook geen vergoeding plaatsvinden.

Erg ondoorzichtig voor de gemiddelde consument, en dat is precies wat ik tegen de club Menzis/Confior Anderszorg heb...(en nog een paar..)

Hopelijk wordt het met de fusie beter, maar ik betwijfel het, ik ben er eerder bang voor dat OHRA /DL slechter wordt...
ma, 11/20/2006 - 10:57 Permalink