Vraag over 152 röntgenfoto’s X10

Author:
Uit_Rotterdam
Posted:
do, 08/09/2018 - 17:17
In juli ben ik naar mijn tandarts geweest voor de periodieke controle. Daarbij vertelde de tandarts dat het tijd was om weer röntgenfoto's te maken. Op zich heb ik daar geen probleem mee, maar de rekening is nogal hoog uitgevallen. Door een eerdere uitgebreide behandeling dit jaar en een bezoek aan de mondhygieniste is daardoor mijn budget bij de zorgverzekeraar op, moest ik 33,70 euro bijbetalen en kan ik geen vergoeding voor mondhygiëne meer ontvangen in dit jaar.

Tijdens de behandeling zei de tandarts dat de eerste reeks foto's niet goed was gegaan. Daarna werd een assistente gevraagd mee te helpen. Die eerste reeks foto's zou niet worden gedeclareerd. Maar de rekening gaat nu wel over 152 röntgenfoto’s X10. Voor ik hierover met mijn tandarts in discussie ga zou ik graag weten of het aantal foto's wel redelijk is geweest? Als iemand hierover iets kan zeggen, bij voorbaat dank. De declaratie was als volgt:

Periodieke controle C11
€ 21,00€

Kleine röntgenfoto X10 16x
€ 15,47

Kleine röntgenfoto X10 12x
€ 15,47

Kleine röntgenfoto X10 22x
€ 15,47

Kleine röntgenfoto X10 26x
€ 15,47

Kleine röntgenfoto X10 33x
€ 15,47

Kleine röntgenfoto X10 43x
€ 15,47

Totaal
€ 113,82
vV

de nummers erachter zijn geen aantallen maar het element/tandnummer, het zijn dus 6 foto's, en de bedragen kloppen. . Met 152 foto's was ie echt fors tegen het principe voor stralenbeperking ingegaan.
Overigens staat uw verzekeringsvergoeding los van de medische indicatie. Dit soort aanvullende verzekeringen is mede door de eigenlijk beperkte vergoeding in relatie tot de premie steeds onzinniger aan het worden. Is meer een soort gespreid betalen regeling.
do, 08/09/2018 - 17:36 Permalink