Verzekering 2014 orthodontie

Author:
Mitchel89
Posted:
do, 11/14/2013 - 21:08
Hallo allen,

Na 7 jaar niet naar de tandarts geweest te zijn heb ik vorig jaar besloten dit weer op te pakken. De reden van het niet gaan schuilt hem in de angst van mijn moeder voor de tandarts. Als tiener neem je hier zelf de verantwoordelijk niet voor en door schaamte stel je dit liever zo lang mogelijk uit. Echter vorig jaar, op mijn 23e, ben ik weer ter controle geweest.

Tot mijn grote verbazing was er (buiten wat schoonmaak werk) niks aan de hand. Niks wat betreft gaatjes e.d. tenminste. Echter kreeg ik dringend het verzoek van de tandarts om een orthodontist te raadplegen, dit in verband met een overbeet. Dit was medisch gezien noodzakelijk.

Ik heb direct een afspraak gemaakt en de behandeling is vrij snel begonnen. Allereerst alle vier de verstandskiezen eruit om vervolgens (naar verwachting) 1,5 jaar te beugelen. Ook zal ik begin volgend jaar een kaakoperatie moeten ondergaan. Best lastig te combineren met werk e.d. maar al met al valt de behandeling mij niet tegen.

De gehele behandeling wordt vergoed door de verzekering. Echter vroeg ik mij af of het noodzakelijk is om mijn aanvullende verzekering aan te houden. Deze kreeg ik voorheen (als student) gratis bij mijn basis verzekering. Echter nu zal deze +/- 50 euro in de maand gaan kosten.

Indien ik mijn aanvullende verzekering stopzet, kan dit dat consequenties hebben op de behandeling?

Ik hoor graag jullie advies.

Gr.
Mitchel
DePappa

Dat staat toch gewoon in de voorwaarden van je verzekering? Moet je wel in die van 2014 kijken natuurlijk. En ja, ik denk dat je wel een aanvullende tandartsverzekering van €50/mnd nodig hebt om orthodontie te verzekeren.

Maar aangezien je die beugel nu al hebt, is het misschien voordeliger om die aanvullende verzekering op te zeggen en de controle's uit eigen zak te betalen. Zeker als je niet het hele jaar je beugel nog in hoeft te hebben.
do, 11/14/2013 - 21:23 Permalink
vV

Als de ortho vanwege de noodzaak voor en koppeling met gemachtigd is door de verzekering valt ie wellicht deels onder de basisverzekering. Vraag even na bij de orthodontist, die weet hoe eea gemachtigd is, overigens heb je als het hoed is ook zelf bericht van de verzekering gehad .
do, 11/14/2013 - 22:27 Permalink