Verschil code F812A en T95?

Author:
soap-disco
Posted:
vr, 11/10/2017 - 14:23
Wie kan mij vertellen wat de precieze betekenis is van orthodontiecode F812A en tandartscode T95?
Na het opnieuw vastplakken van mijn draadspalk op één hechtpunt, heb ik vorig jaar en nu weer opnieuw de code F812A (Herstel of vervanging van retentie-apparatuur) uit eigen zak moeten betalen. Dit omdat ik enkel een tandartsdekking via mijn zorgverzekering heb. Geen orthodontiedekking. Mijn vorige tandarts rekende diezelfde handeling echter onder code T95, wat mij de juiste lijkt.

Om voldoende geïnformeerd het gesprek met mijn tandarts aan te kunnen gaan, zou ik graag van iemand horen hoe dit zit.
Alvast bedankt!
vV

T95 heeft te maken met spalken vanwege een paroprobleem. De orthodontische code is de juiste. En ja dat wordt voor volwassenen idd meestal niet meer vergoed uit een AV.
De tandarts die een T code declareert, is heel formeel aan het frauderen. En niet eens in zijn eigen voordeel, dom dom dom...(ook wanneer het wel in eigen voordeel zou zijn trouwens, probleem voor hem wanneer het uitkomt kan voor de tandarts vele malen erger gevolgen hebben dan voor u. en dat voor een paar tientjes...
vr, 11/10/2017 - 14:26 Permalink